V Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana so za STA pojasnili, da so med obdobnim certificiranjem protipožarnega sistema odkrili določene napake, ki jih je treba odpraviti. Ker je poseg večji in ker protipožarni sistem ne deluje pravilno, je heliport že 82. dan iz varnostnih razlogov zaprt.
Kot so pojasnili v UKC, so napake delno že odpravili. Okvarjena je bila črpalka za požarne škropilnike, ostaja pa še napaka na rezervoarju in pri penilu za gašenje. Za celotno sanacijo pa je bilo treba skladno z zakonom o javnem naročanju izpeljati javni razpis za vzdrževanje in interventno servisiranje požarnega sistema, ki je "že oddan v sistem portala javnega naročanja". Pričakujejo, da bo razpis hitro in uspešno zaključen, so dodali.
Na vprašanje, do kdaj bo heliport še zaprt, so odgovorili, da natančnega podatka žal nimajo. "Upamo seveda, da se bo odprl čim prej, vendar je to odvisno od večjega števila vpletenih," so poudarili.
Helikopterji trenutno pristajajo v vojašnici Edvarda Peperka v Mostah v Ljubljani. Vojašnica je od UKC Ljubljana oddaljena dobrih pet kilometrov. Reševalno vozilo na nujni vožnji od vojašnice do UKC v eno smer potrebuje med 12 in 15 minut, odvisno od prometa in vremenskih razmer. Približno 10 minut traja še, da bolnika preložijo iz helikopterja v reševalno vozilo. Skupno pa je bolnik oskrbe v ljubljanskem UKC deležen med 40 in 45 minut kasneje, kot bi je bil sicer, so pojasnili v UKC.
Pri transportu pacientov zaradi uporabe alternativne lokacije ni prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja, so zatrdili.
Heliport UKC Ljubljana uporabljajo službe helikopterske nujne medicinske pomoči (HNMP) in gorske reševalne službe. Na njem pristajajo tudi helikopterji, ki opravljajo sekundarne prevoze odraslih in otrok. Gre za transport bolnikov med bolnišnicami.
Tudi vodja HNMP Brnik, zdravnik Uroš Lampič je za STA poudaril, da pristajanje helikopterja v Mostah močno podaljša čas transporta pacientov v UKC Ljubljana. "Tako torej v marsičem intervencija HNMP izgubi svoj namen - ni več zagotavljanja ne hitrega ne obzirnega transporta," je opozoril.
Po njegovih besedah so intervencije helikopterske nujne medicinske pomoči zato daljše za od 30 do 40 minut. To pomeni, da vsaj toliko časa ekipa ni razpolago za naslednjo intervencijo.
Nedelovanje heliporta je zato označil za izredno motnjo v delovanju HNMP. "Po pogovoru z zdravnikom nujne medicinske pomoči ali bolnišničnim zdravnikom, ki nas aktivirata, marsikdaj sklenemo dogovor, da je zaradi teh okoliščin za pacienta bolje, da ga ekipe nujne medicinske pomoči v UKC Ljubljana prepeljejo po cesti," je pojasnil Lampič.
Z ministrstva za zdravje pa so za STA sporočili, da izvajajo aktivnosti za trajno ureditev nadomestne lokacije za pristajanje helikopterjev, ki bi jo uporabili v primeru zaprtja heliporta UKC Ljubljana zaradi rednih vzdrževalnih del ali nepredvidenih okvar. O zaprtju so bili sicer obveščeni oktobra, upravljanje heliporta pa da je v pristojnosti UKC Ljubljana, ki je njegov skrbnik.
Heliport UKC Ljubljana obratuje od 6. februarja 2013. Nahaja se nad streho urgentnega bloka. Deloval naj bi vse dni v letu, tudi ponoči, saj je osvetljen, je zapisano na spletni strani reševalne postaje ljubljanskega kliničnega centra.
V obdobju od leta 2017 do 2023 je bil heliport UKC Ljubljana skupno zaprt 93 dni. Trenutna situacija je torej najdaljše neprekinjeno zaprtje v zadnjih petih letih, so še pojasnili v ljubljanskem kliničnem centru.
Dlje časa je bil heliport zaprt tudi leta 2016, in sicer med oktobrom in decembrom. Tudi takrat je bil razlog za zaprtje v gasilnem sistemu, prišlo je do težav v cevovodu. Po odpravi napake so v UKC Ljubljana takrat napovedali posodobitve, ki naj bi pomagale, da bo možnosti za napake čim manj.