Poostren nadzor prometa bo trajal ves naslednji teden. Simbolična fotografija: arhiv Dnevnika
Zmanjšanje hitrosti v naselju za 1 km/h pomeni 4 odstotke manj mrtvih
Naslednji teden bo potekala nacionalna preventivna akcija "Hitrost", s katero na agenciji za varnost prometa opozarjajo na tveganja prehitre vožnje. Ta je v zadnjih letih namreč kriva za približno 18 odstotkov vseh prometnih nesreč in je še vedno najpogostejši vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom in hudimi telesnimi poškodbami. Policija bo tako izvajala poostren nadzor hitrosti, sodelovala pa bodo tudi občinska redarstva.
04. 04. 2025, 10.45
jk
Prehitra vožnja je drugi najbolj pogost vzrok za nastanek prometnih nesreč pri nas in najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč s smrtnim izidom. Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti so vozniki osebnih avtomobilov, v obdobju zadnjih 5 let je njihov delež v povprečju 70 %, sledijo kolesarji in vozniki enoslednih vozil.
Med umrlimi zaradi neprilagojene hitrosti je največ voznikov osebnih avtomobilov. Simbolična fotografija: PU Kranj
Direktorica Agencije za varnost prometa (AVP) Simona Felser je pred začetkom letošnje akcije Hitrost izpostavila: "Neprilagojena hitrost je bila v zadnjem desetletju (2014–2024) vzrok za skoraj 40 odstotkov hudih in smrtnih prometnih nesreč na slovenskih cestah. Tudi letos želimo z ozaveščanjem voznike pozivati k varnejši vožnji, še posebej na območjih šol, vrtcev in igrišč, kjer je dosledno spoštovanje hitrosti nujno za varnost najbolj ranljivih udeležencev v prometu."
Prehitra vožnja je še vedno in najpogostejši vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom.
Največje prekoračitve se dogajajo v naseljih, šele nato na avtocestah in hitrih cestah. Ob tem je pomembno poudariti, da vsako zmanjšanje povprečne hitrosti v naselju za 1 km/h pomeni zmanjšanje števila smrtnih žrtev za 4 %. Pri trčenju vozila s hitrostjo 30 km/h je tveganje za smrt pešca 10 %, pri 50 km/h že 50 %, pri 60 km/h pa naraste na 90 %. To potrjuje, da tudi majhno prilagajanje hitrosti bistveno prispeva k varnosti vseh udeležencev v prometu, hkrati pa ne vpliva bistveno na daljši čas potovanja.
Vsako zmanjšanje povprečne hitrosti v naselju za 1 km/h pomeni zmanjšanje števila smrtnih žrtev za 4 odstotke. Foto: občina Domžale
Lani ceste vzele 30 življenj
V letu 2024 se je zaradi neprilagojene hitrosti na slovenskih cestah zgodilo 3.809 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 30 ljudi, huje poškodovanih je bilo 403. V letu 2023 pa je v 3.771 nesrečah zaradi tega vzroka umrlo 33 ljudi, 329 se jih je huje poškodovalo. Primerjava med letoma 2023 in 2024 kaže, da se je število umrlih v prometnih nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti zmanjšalo za 9 %, precej pa se je povečalo število hudo telesno poškodovanih, in sicer za več kot 22 % v primerjavi z letom 2023.