Kot je na novinarski konferenci ob predstavitvi osmega poročila o izgradnji projekta danes v Ljubljani povedal predsednik projektnega sveta Jadran Bajec, so aktualni problemi pri projektu izgradnje drugega tira povezani z medlimi odzivi pristojnega ministrstva in vlade na težave, na katere so opozarjali že v svojih predhodnih poročilih.

Zahteve izvajalcev neupravičene

»Odsek med Črnim Kalom in Koprom bi moral biti končan že junija lani, imamo problematiko na stroškovnem delu. Veliki zahtevki za dodatna dela so po našem prepričanju neupravičeni, neutemeljeni in do neke mere celo nesramni,« je nanizal ugotovitve ter ob tem opozoril tudi na problematiko samega nadzora projekta in kakovosti opravljenih del.

generalni direktor 2TDK Matej Oset, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, predsednik vlade dr. Robert Golob, vodja Predstavništva Evropske komisije v Sloveniji dr. Jerneja Jug Jerše, - 28.02.2024 - Železniški viadukt Vinjan - dogodek družbe 2TDK ob dokončanju glavnih gradbenih del na viaduktu Vinjan - Drugi tir železniške proge Divača - Koper, //FOTO: Luka Cjuha

Civilni nadzorniki dvomijo tudi o napovedih ministrice Alenke Bratušek, da bodo prvi vlaki po novi progi zapeljali v prvi polovici prihodnjega leta. Foto: Luka Cjuha

Nadzorniki ne verjamejo napovedim ministrice

Civilni nadzorniki dvomijo tudi o napovedih ministrice Alenke Bratušek, da bodo prvi vlaki po novi progi zapeljali v prvi polovici prihodnjega leta. »Projekt se nikoli ne konča takrat, ko gre gradbinec z gradbišča, in tudi v tem primeru bo gradbinec zelo težko šel z gradbišča pred letom 2027,« je menil Bajec in opozoril na dolgotrajnost postopkov pridobivanja uporabnega in obratovalnega dovoljenja.

»Ta konec se po našem mnenju ne bo zgodil pred 31. marcem 2027. Bili bi zelo veseli, če bi investitor, ministrstvo ali kdo drug rekel, da bo mogoče dobiti obratovalno dovoljenje prej, vendar očitno tega junaka ni,« je prepričan Bajec.

drugi tir, 2tdk

Po mnenju Sveta za civilni nadzor vlaki po novem tiru ne bodo vozili pred aprilom 2027. Foto:  2tdk

Prepočasen tudi projekt vzporednega tira

Tudi v tokratnem poročilu so se dotaknili načrtovanega vzporednega tira, za katerega, kot navajajo v poročilu, že več let opozarjajo na predolgo pripravo strokovnih podlag.

»Ministrstvo in tudi predsednik vlade zagotavljata, da se bo vzporedno progo začelo delati leta 2026. To je zelo kmalu, treba pa je pridobiti gradbeno dovoljenje, zagotoviti financiranje in izvesti javni razpis. Tudi tukaj menimo, da se stvari odvijajo prepočasi oz. da bo kakšna pritožba v postopkih znova povzročila, da se bodo datumi premaknili v prihodnost. To za projekt in za Slovenijo pomeni ne samo potencialno, ampak tudi dejansko škodo,« je posvaril Bajec.

Priporočamo