Ideja se je Janki Bergel Pogačnik, ki na radovljiški šoli skrbi za dodatno strokovno pomoč, utrnila, ko je podobno telefonsko govorilnico videla pri Gimnaziji Želimlje. Poklicala je na družbo Telekom, kjer so ji sprva povedali, da so vse telefonske govorilnice že uničili, čez nekaj časa pa so ji sporočili, da so našli še eno v Mariboru. Pridobila je soglasje občine in vodstva šole, da jo lahko postavijo na šolskem dvorišču, eden od staršev pa se je ponudil, da jo pripelje iz Štajerske.
Z učenci, ki se jim prej ni sanjalo, za kaj se je telefonska govorilnica sploh uporabljala, so v njej postavili knjigobežnico in jo poimenovali Linhartova knjigobežnica. Učenec Voranc je s svojim dedkom izdelal knjižno polico, Gaber in Tobija sta z vrstniki poskrbela za knjige, Neja je po zvočniku prebrala obvestilo za vse učence, da je v govorilnici knjigobežnica, Laura je na razredni stopnji s sošolcem predstavila projekt in mlajšim razložila, kako naj zbirajo knjige.
»Rad delam tehnične stvari. V knjigobežnici bom pomagal namestiti telefon. Z atijem bova naredila predlog, kako ozeleniti streho,« je o načrtih za naprej povedal Gaber. Pri montiranju aparata se jim bo pridružil tudi Maj. Devetošolec Svit je sodeloval pri vseh aktivnostih, ker bo šolanje nadaljeval na srednji oblikovni šoli, pa so ga prosili, da je oblikoval napis za notranjost knjigobežnice. »Meni je všeč, ker se družimo, zabavamo in smo še koristni,« je povedal.
Spodbujanje branja
Kot je o projektu dejala mentorica Janka Bergel Pogačnik, gre za primer dobre prakse za spodbujanje branja in medvrstniškega sodelovanja z vključevanjem učencev s posebnimi potrebami. Učenci so sodelovali v vseh fazah projekta, od pisanja prošenj, poizvedovanja, načrtovanja, oblikovanja besedil, komuniciranja z različnimi strokovnjaki s tehničnih področij, da so govorilnico postavili, do zbiranja knjig, urejanja in oblikovanja notranjosti, vzdrževanja, zdaj pa snujejo dejavnosti, ki jih bodo ob knjigobežnici pripravili za mlajše otroke.
»Vse z namenom krepitve samozavesti, svojega močnega področja, kako voditi, sodelovati, prispevati,« opisuje učiteljica, ki dodaja, da gre hkrati za spodbujanje prostovoljstva in dobrih del ter medvrstniškega in medgeneracijskega sodelovanja. Kot pravi, se je knjigobežnica, ki so jo uredili v začetku leta, dobro prijela, opaža, da se knjige v njej menjujejo, zanimivo, še posebej v popoldanskem času.