Zidani Most je bil v soboto eden bolj obiskanih krajev pri nas, saj so številni posamezniki, opazili pa smo tudi družine, želeli na lastne oči spremljati podvig, kakršnega pri nas še nismo videli. Že postavljanje tisoč ton težkega dvigala, katerega posamezne dele je v minulih dneh v Zidani Most pripeljalo kar 25 vlačilcev iz Avstrije, nato pa so ga postavili na posebej za to urejen plato tik ob železniški postaji, je bilo za številne velika atrakcija. »Česa takega verjetno pri nas ne bomo nikoli več videli. Gre za izjemen inženirski podvig, ki ga nisem želel zamuditi, zato sem se v Zidani Most pripeljal že zgodaj zjutraj,« nam je dejal Radenčan, ki je z zanimanjem spremljal dvig 380 ton težkega transformatorja, ki se je z vagona na tretji tir prevrnil na bok med prevozom v noči na 7. januar letos. Takrat je po nabrežju Save zgrmela tudi kabina, v kateri je bil češki državljan, zadolžen za spremljanje težkega tovora, in se pri tem huje poškodoval.
Kabino so pred dnevi že potegnili z obrežja, minulo soboto pa je bil na vrsti še eden najzahtevnejših podvigov, ki je pritegnil številne radovedneže in je terjal večdnevne priprave. Čeprav so se nekateri bali, da bo močan veter kakor koli ogrozil ta podvig, se je izkazalo, da tisoč ton težko dvigalo ni imelo težav. Malo pred 11. uro se je »akcija« začela zares in transformatorsko postajo so s pomočjo dvigala počasi, centimeter za centimetrom, začeli postavljati v pokončno lego. Po slabih dveh urah je transformator že stal na platoju, na katerem naj bi predvidoma ostal do 18. februarja, ko bo sledila še zadnja faza in bodo tovor ponovno naložili na vagon, s katerim bo dokončno zapustil Zidani Most.
Škode je za okoli pol milijona evrov
»Transformator bodo položili na isti vagon, ki ga je tudi pripeljal iz Avstrije, in računamo, da ga bodo že dan pozneje prepeljali do tovarne v Črnučah, kjer ga bodo predstavniki proizvajalca prevzeli in pregledali,« je povedal Matjaž Kranjc, direktor družbe SŽ – Infrastruktura. Že včeraj so območje, na katerem se je zgodila nesreča, tudi pospravili in začeli na progo nameščati uničene tirnice.
Zahteven dvig tovora so v Zidanem Mostu večinoma opravili delavci avstrijskega podjetja Felbermayr, ki je tudi prevažalo težak tovor. »Ocenjujemo, da je škode na infrastrukturi za okoli četrt milijona evrov. Ta je nastala na tirih in signalno-varnostnih napravah. Nekaj dodatnih stroškov je povezanih tudi z odstranitvijo 20-kilovoltnega daljnovoda in pripravljalnimi deli za dvig transformatorja, tako da bo škoda skupno znašala okoli pol milijona evrov,« je pojasnil Kranjc. »Vendar imamo vsi partnerji in tudi lastnik tovora svoje odgovornosti ustrezno zavarovane, zato pričakujemo, da bomo dobili škodo povrnjeno iz naslova zavarovalnine,« je dejal Kranjc. Tir številka tri, na katerem se je zgodila nesreča, naj bi znova deloval najpozneje 20. februarja, do takrat pa bo vozni red potniških vlakov občasno še lahko moten.