Slovenske železnice so pred tremi leti z namenom širitve poslovanja prodale češki družbi EP Logistics 49 odstotkov družbe SŽ Tovorni promet s ciljem postati eden ključnih nosilcev tovornega prometa v regiji od Italije do Severne Makedonije. "SŽ brez strateškega partnerja ne bi zmogel te investicije, s tem pa postajamo eden močnejših prevoznikov v regiji. Velik del našega voznega parka so stare Alstomove lokomotive, nabavljene v 70-ih in 80-ih letih prejšnjega stoletja in tako več ne dosegajo standardov zanesljivega prevoza. S to investicijo in zgrajenim drugim tirom se lahko širimo na tuje, cilj so Italija, Avstrija, Hrvaška in Srbija," je ob podpisu pogodbe povedal generalnih direktor Slovenskih železnic Dušan Mes.
Gre za veliko naročilo, za lokomotive bodo plačali 150 milijonov evrov oz. 152 milijonov z rezervnimi deli. Denar za nakup so zagotovili z dokapitalizacijo, del pa s posojili.
SŽ Tovorni promet sicer uporablja lokomotive nemškega Siemensa, teh je 32 in so nekoliko novejše ter stare Alstomove, ki jih je 38. "Danes so vlaki težki 2000 ton, obremenitve so večje, prevoz se povečuje, mi pa imamo 20 starih lokomotiv vedno na popravilu. Nove lokomotive bodo tako povečale zanesljivost za naše sedanje in nove partnerje," je še dejal Mes.
Moderen in bolj zelen evropski prevoznik
Predsednik uprave SŽ EP Zbigniew Klepacki je poudaril, da z nabavo novih lokomotiv uresničujejo cilj postati moderen evropski železniški prevoznik. "To je temelj za nadaljnji razvoj in širitev na tuje trge. Lahko bomo nudili zanesljiv prevoz za naše partnerje, kar je ključno. Z Alstomom imamo dobre izkušnje, nove električne lokomotive pa so tudi energetsko učinkovite in tako tudi precej bolj okoljski sprejemljive kot trenutne. Tako postajamo tudi bolj zeleni prevoznik," je povedal Klepacki.
"Alstom že dolgo sodeluje s SŽ in želimo si nadaljevati razvoj tovornega prometa v Sloveniji. Lokomotive izdelujemo že 75 let in slovijo po zanesljivosti ter tehnološki naprednosti, ki je prihodnost tovornega prometa. V paketu so seveda tudi vsa izobraževanja za tehnične ekipe tukaj. Lokomotive bodo izdelane na Poljskem in v Nemčiji," je dejala predstavnica Alstoma Frederique Kalb.
Bolj kot proizvajalca lokomotiv družbo Alstom v Sloveniji sicer poznamo iz energetike, saj je pred leti gradila zloglasni šesti blok Termoelektrarne Šoštanj, kjer je prišlo do velike korupcije in je moral Alstom na koncu tudi plačati več deset milijonsko kazen. "Pogodbe imajo, kot je seveda normalno, vse protikorupcijske klavzule. Prav tako imamo določene zelo visoke penale, v primeru da lokomotive ne bi bile dobavljene pravočasno ali ne bi bile s v skladu z dogovorjenimi tehničnimi karakteristikami," miri Mes, ki meni, da je cena okoli pet milijonov na lokomotivo dobra: "Zato uporabljamo tudi dva proizvajalca lokomotiv, da pri je pri razpisih lahko konkurenca."