Telekom Slovenije je v četrtek predstavil nove pogoje za prehod naročnikov k drugemu operaterju. S 1. oktobrom bodo začeli vsem naročnikom mobilnih storitev, klasičnih pogovornih storitev in fiksnih storitev zaračunavati 10,95 evra ob prehodu k drugemu operaterju, tudi če niso vezani. Gre za tako imenovane administrativne stroške, ki so jih doslej zaračunavali, ko so uporabniki prekinili razmerje z operaterjem, niso pa prešli k drugemu.
Administrativne stroške v večini primerov zaračunavajo tudi preostali veliki operaterji v Sloveniji. Pri Telemachu strošek prekinitve razmerja znaša 10 evrov tako v fiksnem kot mobilnem segmentu. Podobno velja pri A1, kjer strošek znaša 9,99 evra. Nekoliko drugačen pristop imajo pri T-2; tam od julija letos za prekinitev fiksnega razmerja zaračunajo 25 evrov, prekinitev mobilnega razmerja pa je brezplačna.
Čeprav je torej zaračunavanje administrativnega stroška prekinitve razmerja splošno razširjeno doma in v tujini, stvar ni nesporna. Do tovrstnih stroškov je že več let kritična Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS). »Uvedba dodatnega administrativnega stroška za prestop k drugemu operaterju občutno vpliva na odločitev za zamenjavo operaterja, kar zmanjšuje konkurenco na trgu,« so nam pojasnili. »Na splošno se ZPS s tem stroškom ne strinja; o tem že leta govorimo na sestankih z operaterji in Akosom. Žal nam je doslej uspelo samo to, da operaterji bolj jasno obveščajo uporabnike o administrativnih stroških.« Opozarjajo še, da strošek zamenjave operaterja lahko znaša tudi več kot 25 evrov. V to so všteti strošek ukinitve in strošek prenosa številke ter strošek priključnine. Strošek 25 evrov ni zanemarljiv, saj se že giblje v območju dveh mesečnih naročnin na mobilni paket. Če se za prehod med mobilnimi operaterji odloči veččlanska družina, je lahko strošek že zelo velik.
Čeprav se zdi naknadna sprememba pogojev prekinitve naročniškega razmerja nenavadna, jo zakon o elektronskih komunikacijah (Zekom-1) dopušča, a zgolj v obliki, ki uporabnika ne odvrača od zamenjave izvajalca storitev. To je sicer zelo subjektivno. Hkrati mora operater uporabnika o spremembi pogodbe obvestiti najmanj 30 dni pred njeno uveljavitvijo. V tem času lahko uporabniki, ki se s spremembami ne strinjajo, od pogodbe odstopijo brez plačila stroškov prekinitve razmerja in pogodbene kazni. Ker naročniška razmerja danes pogosto spremlja tudi izposoja opreme, kot so modemi, ali pa nakup blaga, kot so mobilniki ali prenosniki po akcijski ceni, je treba ob prekinitvi upoštevati tudi to. Telekom naročnikom, ki želijo pogodbo prekiniti zaradi nestrinjanja s spremenjenimi pogoji, ponuja dve možnosti. Izposojeno opremo ali naprave, kupljene po akcijskih cenah, lahko naročniki obdržijo, a morajo v tem primeru Telekomu povrniti znesek, ki ustreza sorazmernemu delu celotne vrednosti izdelkov. Druga možnost pa je, da Telekomu prejeto opremo oziroma drugo blago vrnejo v stanju, v kakršnem jim je bilo izročeno. V tem primeru morajo plačati uporabnino za čas uporabe opreme, Telekom pa jim vrne morebitno kupnino.