Avtocestni priključek Dragomer so začeli graditi zadnji dan lanskega julija, dela pa za zdaj potekajo v skladu z načrti in zadano časovnico. Kot kaže, investicija ne bo presegla predvidene vsote, ki skupaj z davkom znaša skoraj 35 milijonov evrov, so sporočili iz Družbe za avtoceste (Dars). Izvenivojski priključek bo preko novega krožišča povezal avtocesto z regionalno cesto Vnanje Gorice–Brezovica iz južne in regionalno cesto Brezovica–Vrhnika iz severne smeri. Če bodo dela še naprej potekala brez zapletov, bo priključek naslednje leto že obratoval.

Največji izziv projekta bo konstrukcija 53 metrov dolgega nadvoza, ki bo prečil avtocesto, v ločilnem pasu pa bodo podporni elementi. Gradnja nadvoza se bo začela jeseni, potekala pa bo ob delnih in tudi krajših popolnih zaporah avtoceste. Gradnjo sicer večinsko financira Dars, ta krije 61,5 odstotka vrednosti investicije, direkcija za infrastrukturo pa 35 odstotkov. Manjši delež krijeta občini, in sicer Brezovica 2,9 odstotka, Log - Dragomer pa 0,6 odstotka vrednosti celotne investicije.

»Priključek je dolgo pričakovan projekt, ki poteka kot po maslu, tudi po zaslugi skrbno izbranih izvajalcev. Prav tako je gradbišče praktično nemoteče za naše občane in občanke,« je dosedanji potek del komentiral Miran Stanovnik, župan Občine Log - Dragomer. Dela izvaja družba Trgograd v partnerstvu s hrvaško družbo GP Krk. Nadzor nad gradnjo opravlja družba DRI, zunanjo kontrolo pa Zavod za gradbeništvo Slovenije, skupaj z družbo Igmat – Inštitut za gradbene materiale.

Priključek bo razbremenil lokalne ceste

Namen novega priključka je reševanje neustrezne distribucije prometnih tokov tako na regionalnih cestah kot na avtocesti na območju bližnjega priključka Brezovica. »Na območju obstoječega avtocestnega priključka Brezovica, tako na regionalni cesti Brezovica–Vrhnika kot tudi na avtocesti, prihaja v času prometnih konic in turistične sezone do velikih zastojev v prometu. Problematični so zastoji, ki se pojavijo na avtocesti na izvoznem kraku iz smeri Ljubljane s kolonami vozil, podaljšanimi tudi v območje razcepa Kozarje,« so na Darsu orisali razloge za to, da so se odločili za sicer dokaj zajetno investicijo. Za primerjavo: vrednost lani odprtega priključka Leskoškova na ljubljanski obvoznici je znašala trikrat manj, in sicer nekaj več kot 11 milijonov evrov.

Priključek gradijo na barjanskih tleh, kar zahteva dodatne prilagoditve. Pripravljalna dela so začeli 31. julija 2023. Sledila so zemeljska dela z odrivom humusa in delnimi izkopi ter izdelavo nasipov. Zaradi barjanskih tal je bila potrebna posebna drenaža, v tla so morali vstaviti kole, ki omejijo posedanje, izpeljali so tudi druge ukrepe za omejitev posedanja in odvajanje vode. V okviru del bodo zgradili še tri krožišča in rekonstruirali krajši del omenjenih regionalnih cest. Med drugim bodo v okviru del zgradili še podvoz pod obvozno cesto, naredili protihrupno zaščito in izvedli ukrepe za varovanje cestnih brežin.

Dolgo pričakovani projekt

»Dolgo pričakovani projekt bo povečal varnost in razbremenil lokalne ceste, istočasno bomo tudi bistveno bolj dostopni. Tudi jutranje konice bodo izginile ali pa se zelo zmanjšale,« je župan Stanovnik pojasnil pomen novega priključka za domačine. Povedal je še, da se bo z novim priključkom izboljšala kvaliteta življenja v občini, na račun skorajšnje boljše povezave občine z avtocesto zaznavajo tudi dvig cen nepremičnin. Župan je misli sklenil z besedami, da si poleg priključka želijo tudi čimprejšnjo izgradnjo tretjega pasu, ki bo po njegovi oceni prav tako pripomogel k prometni razbremenitvi njegove občine.

Priključek je sicer načrtovan z upoštevanjem tega, da bo na tem območju šestpasovna avtocesta. Investicija namreč vključuje preureditev avtoceste v prvi fazi, ki predvideva vzpostavitev šestpasovne avtoceste in dograditev zaviralno-pospeševalnih pasov priključka Dragomer.

Priporočamo