V Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) so decembra lani prejeli osem pritožb potnikov: štiri so se nanašale na prevoznika Arriva, od tega tri za osrednjeslovensko regijo in ena za primorsko regijo, preostale štiri pa na prevoznika Nomago, in sicer za savinjsko regijo.
Kot so povedali v družbi, so se pritožbe nanašale na upoštevanje voznega reda in točnosti, ena od njih pa na prijaznost in urejenost osebja. Težave z upoštevanjem voznega reda in točnosti so se po informacijah DUJPP pojavljale tudi na območju Zasavja, nepravilnosti pa so v družbi preverjali na linijah Ljubljana–Kamnik, Ljubljana–Škofja Loka, Postojna–Nova Gorica, Hrastnik–Trbovlje, Zagorje ob Savi ŽP–Izlake KZ, Vransko–Celje, Kranj–Ljubljana in Maribor–Ljubljana.
Urška Ojsteršek iz službe za odnose z javnostmi v DUJPP je poudarila, da prejete pritožbe potnikov v skladu s koncesijsko pogodbo odstopijo v reševanje prevoznikom, ki jih morajo z vsebino odgovora seznaniti. Pritožbe vedno obravnava tudi služba za promet in nadzor v DUJPP, ki vsako navedbo preveri in po potrebi ukrepa.
Nadzori nad vsemi štirimi koncesionarji
Na vprašanje, ali so tudi v lanskem decembru izvajali notranje nadzore nad koncesionarji, so v DUJPP odgovorili, da se nadzor opravlja na linijah, ki so bolj obremenjene, ob koničnih časih in na linijah, za katere potniki opozarjajo, da na njih prihaja do odstopanj.
Poudarili so, da kontrolo pošljejo na teren glede na odstopanja v digitalnih podatkih in pritožbe potnikov. »Notranji nadzor se v spremljanju dnevnih podatkov v digitalni bazi integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) izvaja neprekinjeno nad vsemi koncesionarji (Arriva, Nomago, Avtobusni promet Murska Sobota in Ljubljanski potniški promet) in s pozivom koncesionarjem tudi v pregledovanju izpisov dejavnosti vozila, tahografa, prijave vožnje v sistemu MPSA, GPS-sledenju odpeljane vožnje, po posameznih dnevih za konkretne vožnje, za katere je DUJPP zaznal odstopanja ali prejel pritožbe potnikov.«
Glede zadnjih nadzorov Arrive in Nomaga so nam v DUJPP zaupali, da so ugotovili odstopanja od voznih redov zaradi zamud, pri Nomagu pa tudi slabo obveščanje voznikov o odhodih.
Kadrovska okrepitev nadzorne službe
V zvezi s pripravo poenotenega pravilnika o izvajanju notranjih nadzorov so v DUJPP poudarili, da ne gre za pravilnik, ampak samo za pravila glede poteka izvajanja nadzorov na terenu. Urška Ojsteršek je pojasnila, da so bili s kontrolorji koncesionarjev v lanskem decembru opravljeni sestanki, na katerih jim je bil predstavljen želeni način nadzora in poročanja, ki ga bodo začeli izvajati v letošnjem januarju.
Sogovornica je razložila, da bodo z letošnjim letom zgolj poenotili način nadzora na terenu in poročanje družbi, s čimer bo vzpostavljeno aktivnejše sodelovanje med kontrolorji koncesionarjev in nadzorno službo DUJPP. V DUJPP so že lani napovedali, da bodo letos najverjetneje zaposlili vsaj dva svoja kontrolorja, ki bosta opravljala nadzore pri vseh koncesionarjih. Kot so pojasnili pred dnevi, bodo iskanje kadrov sprožili v začetku letošnjega leta, v službi nadzora pa se bodo kadrovsko okrepili predvidoma do pomladi.
Največji letošnji izziv družbe bo sicer v prvi vrsti usmerjen v izboljšanje ponudbe potnikom, so še napovedali v DUJPP. »Želimo ponuditi boljšo informacijsko podporo ter usklajevanje med avtobusnimi in železniškimi voznimi redi in skrajševati potovalne čase. Kot podjetje si želimo biti aktivni člen, ki bo povezoval zakonodajno in javno skupnost ter izvajalce javnega potniškega prometa, ter tako postavljati boljše pogoje za uporabo javnega potniškega prometa v Sloveniji.«