Naselja Dvor, Stanežiče in Medno ležijo na robu Ljubljane tik pred občinsko mejo z Medvodami. V njih bo od 2. aprila veljala spremenjena prometna ureditev, predvsem glede možnosti dostopanja s Celovške ceste. Večje število cest bo postalo enosmernih. Maja Žitnik z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti je pojasnila, da so to storili na pobudo tamkajšnjih občanov. Ti naj bi se že vrsto let pritoževali nad tem, da se njihove ozke ulice uporabljajo kot alternativa prometno preobremenjeni Celovški cesti. »Uredili bomo enosmerni promet v smeri priključevanja na Celovško cesto. To pomeni, da bo na vseh petih točkah, kjer se danes lahko dostopa s Celovške ceste v naselja, vstop onemogočen,« je povedala vodja prometa.
Pri tem je dodala, da bo pri gasilskem domu Medno možna dvosmerna vožnja le za mehanizacijo. »Na priključku pri betonarni bo izjemoma dovoljen dvosmerni promet, a izključno do betonarne. Ta ima dnevno okoli 20 kamionov. Na celotnem območju bo cona 30. Znotraj naselja pa se bo ohranil dvosmerni promet. Vstop v ta tri naselja s Celovške ceste bo mogoč pri igrišču za golf,« je dodala Žitnikova.
Ljubljanski župan Zoran Janković je poudaril, da gre za enega od prometno izpostavljenih delov mesta. »Podobno težavo smo imeli tudi na Vodnikovi cesti, kar smo uspešno rešili z enosmerno ulico do Kosez. Verjamem, da bo ta ukrep uspešno deloval tudi v tem delu mesta.«
Želje občanov
»Želja prebivalcev Stanežič je, da zajezimo problematiko tranzitnega prometa. Gre za prve resne aktivnosti na tem področju in omejitev prometa z vidika zaščite najbolj izpostavljenih. Kar se tiče komunikacije na terenu z lokalnimi prebivalci, imamo že vrsto let pobude. Dogovorili smo se tudi za testno obdobje, da se morda kakšna malenkost korigira,« je povedal Damjan Volavšek, predsednik četrtne skupnosti Šentvid. Na portalu Servis pobude meščanov je bilo v zadnjih letih več različnih pobud na to temo.
»Prebivalci Stanežič že desetletja v jutranjih konicah težko pridemo s svojih domov, ker dnevni migranti uporabljajo obvoz skozi Stanežiče, da se izognejo gneči na cesti Medvode–Šentvid,« se je na občino obrnil občan lanskega septembra. Pri tem je svetoval, da se uvede prilagodljiva prometna ureditev, v kateri bi bile nekatere ceste enosmerne le ob določenih urah. Z občine so mu odgovorili, da je takšna ureditev nenavadna, a da bodo vseeno preučili možnost, če bodo prejeli dopis z večjim številom podpisanih občanov.
Policija in redarji
Ob uvajanju nove prometne ureditve bodo povečali prisotnost redarjev in policistov. »Namen spremembe je povečanje prometne varnosti in onemogočanje tranzitnega prometa. To območje bomo poostreno nadzirali predvsem z vidika spoštovanja nove signalizacije. Še posebej bomo aktivni v času jutranjih konic. Naša prisotnost bo imela tako represivni kot preventivni značaj,« je povedal Bojan Petek z mestnega redarstva in pozval voznike, naj bodo na tem delu mesta še dodatno pozorni. Potnikom iz gorenjske smeri pa svetuje, naj pot načrtujejo vnaprej ali uporabijo javni potniški promet. Primož Kadunc, predstavnik policijske postaje Ljubljana, je povedal, da bodo na terenu tudi dodatne enote policije. Pri tem ne bodo pozorni le na ulice z novo signalizacijo, ampak tudi širše. »Dejstvo je, da se bodo določeni vozniki preusmerili na druge lokacije. To pomeni, da se bo problem morda le prestavil, kar bomo aktivno spremljali in ukrepali glede na razmere na terenu,« je poudaril Petek.
Župan upa, da redarji in policisti ne bodo imeli preveč dela s pisanjem kazni. Pri tem je izpostavil tudi druge izboljšave prometne infrastrukture v tem delu mesta: »Obnovljen bo tudi del Celovške ceste do Stanežič, kar bo omogočilo boljši dostop s štiripasovnico. Prav tako država načrtuje širitev in verjamem, da bo v naslednjih letih manj gneče, prebivalci tega kraja pa bodo imeli več miru.«