Danes imamo nova in zanesljivejša diagnostična sredstva ter veliko več znanja o specifičnih učnih težavah. To pomeni, da lahko učni primanjkljaj zaznamo prej in uspešneje, kar morebiti tudi vpliva na povečanje števila odločb. Fotografija je simbolična.
Foto: Luka Cjuha
Starši izkoriščajo odločbe? Izjava ministra Logaja je nestrokovna in nevarna
Odločba o usmeritvi je za otroke z učnim primanjkljajem izrednega pomena. Minister za vzgojo in izobraževanje pa meni, da starši odločbe izkoriščajo, da bi njihovi otroci dosegali boljše rezultate in se lažje vpisali na izbrano srednjo šolo.
Število otrok z odločbo o usmeritvi v osnovnih in srednjih šolah iz leta v leto narašča. V šolskem letu 2015/2016 je bilo po podatkih ministrstva za vzgojo in izobraževanje osnovnošolcev z odločbo 10.091, v lanskem šolskem letu pa že 15.712. Velik dejavnik pri povečanju števila otrok z odločbami je zagotovo boljše prepoznavanje in manjša stigmatizacija otrok z različnimi primanjkljaji.
Vseeno pa se pojavljajo očitki, da nekateri starši poskušajo s pomočjo odločbe svojemu otroku zagotoviti prednost pri doseganju učnega uspeha in pri izbiri nadaljnjega izobraževanja. Otroci, ki imajo odločbo o usmeritvi, namreč potrebujejo le 90 odstotkov točk za vpis na srednjo šolo s točkovno omejitvijo.