Avtocestna policija je očitno področje znotraj policije, ki bo v prihodnje še dodatno pod drobnogledom novega vodstva. Po naših neuradnih informacijah naj bi notranja revizija pokazala nepravilnosti pri sklepanju posameznih pogodb uprave avtocestne policije, bojda predvsem tistih z Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars). Med drugim naj bi bila problematična nekatera pavšalna nakazila, za katera naj ne bi bilo povsem jasno, za kaj so bila namenjena, ter donatorske pogodbe, ki po svoji vsebini v resnici niso bile donacije. Po naših neuradnih informacijah naj bi bila s sumi nepravilnosti seznanjena komisija za preprečevanje korupcije, v kratkem pa tudi oddelek specializiranega državnega tožilstva, ki je pristojen za preiskovanje in pregon uradnih oseb s posebnimi pooblastili. Očitki naj bi bili zaenkrat uperjeni predvsem v direktorja uprave avtocestne policije Andreja Juriča in še dva zaposlena v policiji.
Uprava avtocestne policije je začela delovati lani, z Darsom pa je tudi podpisala sporazum o medsebojnem sodelovanju z namenom izboljšanja varnosti na avtocestah in hitrih cestah. Na Darsu so nam pojasnili, da so za sofinanciranje avtocestne policije lani namenili malo manj kot dva milijona evrov, za letos pa je predvidenih skoraj osem milijonov evrov sredstev.
Začasna ukinitev treh enot
Z letošnjim avgustom je vodstvo policije začasno ukinilo delovanje treh specializiranih enot avtocestne policije. Celjski, mariborski in koprski avtocestni policisti se bodo tako priključili lokalnim postajam prometne policije, ki bodo ponovno zadolžene za nadzor tako lokalnih in regionalnih kakor tudi hitrih cest in avtocest. Na policiji so ocenili, da je bila ustanovitev avtocestne policije prenagljena, saj »imamo zdaj na eni strani enote avtocestne policije, ki štejejo od 10 do 14 policistov (razen ljubljanske enote), na drugi strani pa okrnjene prometne policije, ne eni ne drugi pa ne moremo zagotoviti ustreznega nadzora,« so pretekli teden sporočili z generalne policijske uprave. Delovanje treh enot so ukinili začasno, nadaljnje organizacijske rešitve pa naj bi predlagala za ta namen ustanovljena delovna skupina.
Po novem bo tako delovala zgolj ljubljanska enota avtocestne policije, z delom katere so pri Darsu zadovoljni, saj na ljubljanskem avtocestnem obroču beležijo za tretjino manj prometnih nesreč v primerjavi s predcovidnim letom 2019. »Učinki njenega delovanja so vsekakor pozitivni,« so prepričani pri Darsu, vodstvo policije pa varnosti na avtocestah zaradi porasta števila smrtnih prometnih nesreč ne ocenjuje za optimalno. Hkrati pogreša več aktivnosti avtocestne policije na področju obravnave kriminalitete.