»Nedavno ste v Dnevniku pisali o tem, kako se da z avtobusi že peljati hitreje, z vlaki pa še ne. No, že 1. julija so v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) ukinili direktno hitro avtobusno linijo med Celjem in Ljubljano, namenjeno vsem, ki smo se vozili na delo v Ljubljano in nazaj. V jutranjem času smo imeli celo dve direktni hitri liniji, prav tako popoldne. Pričakovali smo, da bomo dobili še kakšno, a očitno smo se ušteli,« nam je sporočil bralec in redni uporabnik hitre linije. Kot je še pripisal, je zaradi spremembe voznega reda avtobusnega prevoza v javnem potniškem prometu Celje zdaj v najslabšem možnem položaju in izključeno iz načrta trajnostne mobilnosti.
»Tako avtobusi kot vlaki vozijo nerazumno dolgo, več kot uro in pol porabijo za razdaljo, ki jo je hitra avtobusna linija opravila v slabih 50 minutah zjutraj, v smeri Ljubljane, in 70 minutah popoldne, nazaj proti Celju. Zanimivo je tudi, da je hitra linija ostala v večini drugih mest v Sloveniji, tudi proti Velenju, denimo,« je še opozoril bralec. In se vprašal, koliko smo prispevali k trajnostni mobilnosti, če bo večina tistih, ki so se v Ljubljano vozili z avtobusom in se nanj navadili, spet presedlala na avtomobile.
Prilagajajo se potovalnim navadam potnikov
V družbi Nomago so na naše vprašanje, zakaj so ukinili hitro avtobusno linijo, odgovorili, da so se z novim voznim redom, ki je začel veljati v začetku meseca, v največji možni meri prilagodili potrebam potnikov.
»Z novim koncesijskim obdobjem sta se povečali tako dostopnost javnega potniškega prometa kot tudi frekvenca prevozov, uvedeno pa bo tudi veliko novih linij. Prevozi so po novem, tudi za potnike, ki na svoji relaciji prestopajo med posameznimi linijami, veliko bolje usklajeni. Z novim koncesijskim obdobjem je bilo prilagojeno večje število linij po vsej Sloveniji, kar velja tudi za povezave med Celjem in Ljubljano. Hitre linije ob 5.20 iz Celja proti Ljubljani pa Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), ki po novem usklajuje vozne rede medkrajevnih avtobusnih linij po vsej državi, v novem koncesijskem obdobju ni predvidela,« odgovarjajo v Nomagu, kjer so DUJPP predlagali več sprememb voznih redov, glede na potovalne navade potnikov. »A v vseh primerih nismo bili uspešni. So pa zagotovili, da bodo še ta mesec pristopili k naknadnemu usklajevanju voznih redov, da bodo ti potnikom prijaznejši,« pojasnjujejo v Nomagu.
Uporabniki pa so v več medijih opozorili, da so linije ukinili tudi med Kranjem in Ljubljano, Brežicami in Ljubljano ter Zagorjem ob Savi in Ljubljano.
Hrbtenica medregijskega prevoza je železnica
Na vprašanje, zakaj so ukinili hitro linijo med Celjem in Ljubljano, so nam na DUJPP odgovorili: »Določene hitre linije niso bile razpisane, ker se je v času priprave razpisne dokumentacije na ministrstvu domnevalo, da bo železniški promet na določenih relacijah prevzel večino potnikov. Temelji splošne prometnopolitične usmeritve, zapisane v več razvojnih programih, so, da je hrbtenica daljinskega oziroma medregijskega prevoza potnikov železnica. Da ne bi prišlo do podvajanja linij med avtobusom in železnico, se je hitra linija iz Celja v Ljubljano samo preusmerila, tako da trenutno pokriva naselja med Celjem in Trojanami, ki nimajo povezav po železnici. Vendar pa bomo, glede na velik infrastrukturni cikel del, ki se trenutno izvaja na železnici, posledično pa nastajajo zamude, najpozneje s 1. avgustom to linijo ponovno uvedli.«
Ob tem so zagotovili, da bodo vozne rede še usklajevali, urejali in prilagajali, kar pa bo trajalo še nekaj časa. »Vsa zaznana odstopanja bomo po potrebi reševali tudi dnevno,« so v sporočilu za javnost povzeli direktorja družbe Mirana Sečkija.