Osemsto zaposlenih z več kot štiristo mesnimi proizvodi iz perutninskega mesa zalaga dva milijona kupcev v Avstriji, Sloveniji in na Madžarskem. Direktor podjetja Hermine Wech – Koroška perutnina Igor Oder je delal v podjetju Wech v Avstriji 31 let, nazadnje kot vodja logistike. Leta 2004 je na Ravnah na Koroškem ustanovil lastno podjetje za prodajo perutninskega mesa na debelo in odprl gostinski obrat. Leta 2018 so povečali število zaposlenih in izvedli investicijo v drugi gostinski obrat s skladiščnimi prostori ter prenesli sedež podjetja v Slovenj Gradec. Družinsko podjetje Hermine Wech – Koroška perutnina kot del avstrijske skupine Wech Geflugel oskrbuje trgovce in proizvajalce perutninskih izdelkov v Sloveniji in na Hrvaškem s perutninskim mesom, ki ga uporablja tudi v svojih gostinskih obratih.
Svetovna prvakinja in olimpijska udeleženka v vodstvu podjetja
Ni veliko podjetij, ki bi imela v svojem vodstvu udeleženko olimpijskih iger, a Hermine Wech – Koroška perutnina sodi mednje. »Kar pokličite Tjašo, ona vam bo vse povedala,« nam je dejal ustanovitelj in direktor podjetja Igor Oder proti koncu avgusta, ko smo se dogovarjali za obisk podjetja in pogovor na Koroškem. »Jaz grem na dopust in me nekaj časa ne bo.«
S hčerjo ustanovitelja podjetja Tjašo Oder smo se dogovorili hitro, časovno omejitev je pomenilo le uvajanje otroka v vrtec, ki je potekalo v tistih zgodnjeseptembrskih dneh. A nam kombinacija njenega imena in priimka ni dala miru in nekaj klikov na računalniku je izvrglo podatek, da gre za tisto Tjašo Oder, ki je nastopila na olimpijskih igrah v Londonu in Riu, osvojila tretje mesto na evropskem prvenstvu, bila svetovna in evropska mladinska prvakinja ... Vrhunska športnica torej, ki je po končanju študija poslovnih ved v ZDA tik pred olimpijskimi igrami v Tokiu, za katere je že imela normo, plavanje opustila. Danes dela v družinskem podjetju, plavanje je le še spomin, pravi, saj se ne tako ne drugače z njim ne ukvarja več.
Trgovina, distribucija, gostinstvo
Obiskovalec bi med približevanjem sedežu podjetja v slovenjegraški poslovni coni zaman oprezal za kakršnimi koli znaki, ki bi dali vedeti, da v bližini vzgajajo perutnino in jo predelujejo v mesne izdelke. Razlog je preprost: ker je ne. Slovenski del skupine Hermine Wech je namreč distributer in prodajalec izdelkov, ki pa jih dobi od matične družbe čez mejo. Približno polovico prodajo na slovenskem, polovico pa na hrvaškem trgu. Z izdelki oskrbujejo trgovske verige, v obeh državah med njihove stranke sodijo vsi največji trgovci. Surovo meso dobavljajo tudi proizvajalcem na obeh trgih.
Vsa podjetja iz skupine – zaposlenih je približno 800, od tega v slovenskem podjetju približno 30 – sodelujejo na istih temeljih ter skupaj izvajajo razvojne in poslovne korake. V Avstriji so službe za podporo proizvodnji mesa na kmetijah Koroške in klavnici, pakiranje prodajnih artiklov, zdravstvena služba, razvoj in kakovost ter informacijska služba za vsa podjetja skupine Wech. Ker je ustanovitelj podjetja Hermine Wech – Koroška perutnina že dolgo poslovno in lastniško povezan z Wech Avstrija, ima podjetje enako filozofijo kot matično podjetje.
Kupci vse bolj cenijo hrano z oznako slovensko poreklo. »Kupci vse bolj prepoznavajo našo kakovost in ocenjujemo, da bi letos lahko prodali tudi 15 odstotkov več perutninskega mesa. Leta 2004 smo prodali od dve do tri tone, zdaj prodamo od 700 do 800 ton mesa na mesec,« pravi Igor Oder. Ob tem postreže z zanimivim podatkom o povezanosti prodaje določenega tipa mesa s skupno močjo določenega trga. »Bio piščančje meso pri nas v resnejših količinah prodamo le v Ljubljani z okolici, drugod zanimanja skoraj ni. Zakaj? Ker je dražje. Enako velja v Avstriji – Dunaj in večja mesta.«
V zadnjih petih letih je podjetje skoraj podvojilo prihodke predvsem zaradi velike rasti prodaje perutninskega mesa na Hrvaškem. »Lani smo imeli več kot 90 odstotkov celotnih prihodkov iz veleprodaje, obe restavraciji pa sta prinesli osem odstotkov prihodkov,« pravi Oder, ki napoveduje, da bodo postopno odpirali dodatne restavracije.
Model restavracije, o kakršni razmišljajo, je drive in, a ne tistega tipa, ko kupljeno zaužijemo kar med vožnjo, temveč jedi odpeljemo domov. »V času, ko živimo vse hitreje in nam pogosto zmanjka časa celo za skupne obroke, je to lahko dobra priložnost, da družina je skupaj.« Prav v času podelitve regijske gazele v Slovenj Gradcu so potekali pogovori z enim od večjih naftnih trgovcev, če bi na katerem izmed njihovih avtocestnih postajališč odprli prvo. Pogovori o tem še potekajo.
Visoka kakovost za zadovoljstvo vseh
Filozofija podjetja Wech Avstrija je visoka kakovost za zadovoljstvo vseh, zato nenehno izboljšujejo elemente kakovosti v vsej verigi in vsako leto v izboljšave vložijo 40 odstotkov letnega zaslužka. Dosledno upoštevajo standarde kakovosti, ki jih nadgrajujejo in preverjajo. V podporo zdravju perutnine dobavljajo kakovostno krmo in informacijsko spremljajo zdravstveno stanje živali na kmetijah.