V Sloveniji se podjetja opirajo na različne vrste umetne inteligence, vključno z generativno UI (kot so chatGPT, bard/gemini, copilot) in drugimi naprednimi analitičnimi modeli. Generativna UI se uporablja izboljšanje produktivnosti in ustvarjanje novih vsebin. »Podjetja se v Sloveniji največ opirajo na UI kot pomoč za avtomatizacijo rutinskih nalog, analizo podatkov, izboljšanje uporabniške izkušnje in optimizacijo poslovnih procesov,« pojasni Leonela Domitrovič, vodja ekipe in vodja projektov za pridobivanje IT- in tehnoloških talentov v podjetju Adecco. Adecco je pred kratkim razkril izsledke globalne raziskave, ki je zajela 35.000 delavcev in razkriva zgodnje znake dviga učinkovitosti z uporabo umetne inteligence (UI).

Napredne rešitve

Skoraj tri četrtine uporabnikov v raziskavi pravi, da so bolj produktivni, medtem ko le četrtina pravi, da so opravili usposabljanje o uporabi umetne inteligence pri delu. Uporaba UI delavcem v povprečju prihrani uro na dan, kar jim omogoča več časa za ustvarjalne naloge, strateško razmišljanje ali za doseganje boljšega ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, kaže danes objavljena velika raziskava. Petina uporabnikov je dejala, da jim tehnologija prihrani kar dve uri dnevno, 5 odstotkov delavcev pa je poročalo, da prihranijo od 3 do 4 ure vsak dan. Delavci v sektorjih energije, javnih služb in čiste tehnologije so poročali o največjih prihrankih časa, in sicer 75 minut na dan, medtem ko so delavci v letalski in obrambni industriji poročali o najmanjših prihrankih, in sicer 52 minut na dan. Delavci v tehnološkem sektorju so v povprečju prihranili 66 minut na dan, v finančnih storitvah 57 minut, v proizvodnji pa 62 minut dnevno.

Leonela Domitrovič, vodja ekipe in vodja projektov za pridobivanje IT in Tech talentov v podjetju Adecco.

Leonela Domitrovič, Adecco

Večja podjetja lažje investirajo v razvoj naprednih rešitev UI, ne glede na panogo.

Prihranjeni čas se uporabi za ustvarjanje večje vrednosti. Kar 28 odstotkov uporabnikov pravi, da dodatni čas izkoristijo za bolj ustvarjalno delo, 26 odstotkov jih navaja, da jim umetna inteligenca omogoča več časa za strateško razmišljanje, medtem ko 27 odstotkov uporabnikov meni, da jim je umetna inteligenca pomagala doseči boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Kljub temu pa obstajajo znaki, da z umetno inteligenco prihranjeni čas ni vedno uporabljen produktivno, saj 23 odstotkov uporabnikov pravi, da se soočajo z enakim obsegom dela, 21 odstotkov pa jih navaja, da več časa namenjajo osebnim aktivnostim. Leonela Domitrovič, vodja ekipe in vodja projektov za pridobivanje IT- in tehnoloških talentov v podjetju Adecco, dodatno pojasnjuje, da UI omogoča podjetjem, da prihranijo čas in sredstva ter se osredotočijo na bolj strateške in kreativne naloge. Zanimiv vidik, ki ga prav tako zajema Adeccova raziskava, je tudi zaupanje. Izkazalo se je, da manj kot polovica zaposlenih izraža zaupanje v veščine in znanje svojih vodij na področju umetne inteligence (46 odstotkov). 

Priporočamo