Prada je v letu 2024 kljub manjšemu povpraševanju beležila močno rast prodaje, medtem ko se Versace sooča z izgubami. Prevzem bi pomenil pomemben italijanski odgovor na francoske konglomerate v luksuzni modi, kot sta LVMH in Kering, ki trenutno dominirata v industriji.
Analitičarka BNP Paribas Melania Grippo je za agencijo Reuters opozorila, da je Versacejeva zgodovina slabega upravljanja izziv, ki ga ne bo lahko rešiti. Po drugi strani pa strokovnjak za luksuzni trg Mario Ortelli meni, da bi lahko Prada z nakupom priznane blagovne znamke pospešila svojo rast in razširila svoj tržni doseg.
1,5 milijarde evrov za modno zapuščino Giannija Versaceja
Po poročanju Bloomberga je Prada pripravljena za Versace odšteti skoraj 1,5 milijarde evrov. Luksuzno znamko, ki jo je Gianni Versace ustanovil v 70. letih prejšnjega stoletja, že več kot 25 let vodi njegova sestra Donatella Versace.
Trenutni lastnik Versaceja, Capri Holdings, ki je podjetje prevzel leta 2018 za 1,8 milijarde evrov, naj bi se o prodaji že posvetoval z banko Barclays.
Prada bi Versaceju lahko prinesla stabilnost
Čeprav je Versace prepoznaven po drznem, maksimalističnem slogu, je pod Capri Holdingsom izkoristil le del svojega potenciala. Analitiki menijo, da bi Prada s svojo strategijo upravljanja, znanjem v proizvodnji usnjenih izdelkov ter optimizacijo tržne strategije lahko Versace znova postavila na pot uspeha.
"Versace ni izkoristil vseh svojih prednosti pod Caprijevim vodstvom," pravi Ortelli. "Prada ima znanje in izkušnje, da to spremeni."
Vendar pa prestrukturiranje ne bo enostavno in bi lahko trajalo več let. Versace se trenutno sooča z izzivi, kot so visoki popusti, preširoka paleta izdelkov in nezadostno pozicioniranje na vrhu luksuzne piramide.
Prihajajoče spremembe v kreativnem vodstvu?
Prada je leta 2023 imenovala Andreo Guarro za novega izvršnega direktorja, s čimer se pripravlja na generacijsko menjavo vodstva, saj naj bi Miuccia Prada in Patrizio Bertelli postopoma predala vodenje naslednji generaciji.
Hkrati se ugiba o možnem odhodu Donatelle Versace, ki že več kot 25 let vodi kreativno vizijo znamke. Njena pogodba naj bi potekla februarja 2024.