Hyla je zlata gazela za leto 2024!

Ljubljansko podjetje Hyla, gazela osrednjeslovenske regije 2024, je mednarodno priznani proizvajalec sesalnikov z vodnim filtrom. Svoje izdelke, trenutno proizvede okoli 100.000 enot na leto, prodaja v 70 državah sveta, največ v Nemčiji, ZDA, Čilu, Braziliji, Franciji in Avstriji, meri pa še na Kitajsko, Japonsko, Indijo in Turčijo.

Podjetje je v lastni niši preraslo vso konkurenco, pri čemer jim je pomagala tudi gradnja blagovne znamke. Danes ima podjetje v lasti pet patentnih zaščit. Družba izdeluje in bo tudi v prihodnje izdelovala en izdelek, ki ga nenehno nadgrajuje v lastnostih, obliki in izboljšanem delovanju. Zadnja večja inovacija se je zgodila pred petimi leti, ko so razvili nov tip separatorja, ki je v celoti plod lastnega razvoja in tehnološkega napredka, in brezkrtačnega elektromotorja v sodelovanju z Domelom. 

xx xxxx

V podjetju Hyla izdelujejo visokokakovostne vodne sesalnike, ki sesajo in hkrati čistijo zrak, izdelek pa na 70 svetovnih trgih trži 15 tisoč svetovalcev.

Podjetje, ki v svoje poslovanje vključuje 80 odstotkov dobaviteljev iz Slovenije, od teh nekateri delajo izključno za Hylo, je od družbe Elaphe na Zgornjem Brniku kupilo zemljišča v izmeri nekaj več kot dveh hektarjev. Tam bodo novi poslovno-skladiščni prostori in del proizvodnje, saj so lokacijo na Brnčičevi v Ljubljani preprosto prerasli. Že zdaj pri Kranju najemajo približno hektar skladiščnih površin, zato so se odločili za optimizacijo in nakup lastnih zemljišč ter novogradnjo. S to približno 20 milijonov evrov vredno naložbo, ki bo vključevala tudi delno avtomatizacijo proizvodnje, gledajo v prihodnost, saj lokacija omogoča nadaljnjo širitev. Investicijo v celoti financirajo iz lastnih sredstev. Proizvodnje ne nameravajo seliti v tujino, o tem so trdno odločeni.

Janez Pogačar, direktor podjetja Hyla, zlate gazele 2024. Foto: Jaka Gasar

Janez Pogačar, direktor podjetja Hyla, zlate gazele 2024. Foto: Jaka Gasar

Posnetek podelitve nagrade zlata gazela 2024 za podjetje Hyla:

Hyla na kratko

Sedež: Ljubljana

Direktor: Janez Pogačar

Prihodki leta 2023:
33,024 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2018–2023: 200

Število zaposlenih v 2023: 75

Dodana vrednost na zaposlenega v 2023: 155.706 evrov

Predstavitev podjetja Hyla:

Trgograd je srebrna gazela za leto 2024!

Podjetje Trgograd, gazela savinjsko-zasavske regije, je nastalo leta 1992 in se je skozi svojo zgodovino dograjevalo in poskušalo trgu ponuditi čim bolj kompleksne storitve s področja gradbeništva, gradbenih storitev in gradbenih proizvodov. Celotno skupino Trgograd danes sestavljajo štiri podjetja s 310 zaposlenimi, ki so s svojo dejavnostjo prisotna v okoli petnajstih občinah. Ključna prednost sistema pred konkurenco je celo(s)tno izvajanje del v gradbeništvu – od lastne surovine do projektiranja in izvajanja (lastnih) investicij. Rastoči gradbeni sistem je danes z dvema lastnima laboratorijema pomemben igralec tudi na področju visokih gradenj in zgled dvojnega (zelenega in digitalnega) prehoda. 

Trgograd, rondo Vrhnika

Trgograd: ključna prednost skupine je celostno izvajanje del v gradbeništvu. Na fotografiji je rondo na Vrhniki.

Dejavnosti podjetja obsegajo projektiranje, gradnjo (nizke in visoke gradnje), betonarno, asfaltno bazo, asfaltiranje, kamnolom, certificirano proizvodnjo izdelkov (30 vrst izdelkov in certificiranje) in lastne investicije. Skupina Trgograd razpolaga z dvema razvojnima laboratorijema ter s tremi kamnolomi, štirimi betonarnami, 140 premikajočimi se stroji, 50 tovornjaki in 30 bagri. Proizvajajo več kot 30 vrst asfalta in imajo lastne trgovine z gradbenim materialom v okviru podjetja Gramax v Litiji in Ivančni Gorici, v zaključni fazi je tudi odprtje trgovine v Kočevju. Razvoj dejavnosti gradbeništva z lastnimi viri v zadnjem obdobju nadgrajuje razvoj inženiringa. Podjetje se je v preteklosti širilo s strateškimi nakupi gradbenih podjetij, ki so imela v lasti potrebne resurse za nadgradnjo dejavnosti (rudnik, asfaltna baza). Danes je Trgograd v svoji osnovni dejavnosti odvisen zgolj od dobaviteljev bitumna in cementa; gre za tri različne dobavitelje iz treh držav.

Tomo Kres, direktor skupine Trgograd. Foto: Jaka Gasar

Tomo Kres, direktor skupine Trgograd. Foto: Jaka Gasar

Posnetek podelitve nagrade srebrna gazela 2024 za skupino Trgograd:

Trgograd na kratko

Sedež: Litija

Direktor: Tomo Kres

Prihodki leta 2023:
56,145 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2018 – 2023: 210

Število zaposlenih 2023: 101

Dodana vrednost na zaposlenega 2023: 118.067 evrov

Predstavitev podjetja Trgograd:

Caretronic je bronasta gazela za leto 2024!

Podjetje Caretronic, gazela gorenjske regije 2024, je v svoji tržni niši digitalizacije dela zdravstvene nege v domovih za starejše in bolnišnicah vodilno na svetu. Inovativna rešitev podjetja je sestrski klicni sistem NurseCare, zasnovan na tehnologiji IP, ki omogoča digitalizacijo zdravstvene nege in integracijo z bolnišničnimi informacijskimi sistemi. Rešitev deluje tako, da pacient sproži klic prek klicne enote pri postelji in s tem pokliče medicinsko sestro. Klic se izpiše na prikazovalniku v sestrski sobi in na mobilnih telefonih sester, skupaj s podatki o pacientu, sobi in postelji. Medicinska sestra ob prihodu svojo prisotnost potrdi s kartico za dostop, kar se samodejno zabeleži v sistemu. Prek sistema lahko pokliče pomoč bodisi drugo medicinsko sestro, zdravnika ali reanimacijsko ekipo. Na zaslonu ima pregled nad načrtom nege, med drugim podatke o merjenju pritiska, izdaji terapij in podobno, nato vnese povratne informacije o stanju pacienta in doda nove podatke, na primer o ranah, telesni temperaturi in podobno. Sistem omogoča tudi prijavo tehničnih težav ali čiščenja. Vodstvo tako lahko spremlja odzivne čase in delo sester. Rešitev je bila zasnovana v sodelovanju z medicinskimi sestrami, zato je prijazna za uporabo, pri čemer je jasen uporabniški vmesnik ena glavnih prednosti. Povratne informacije za nadaljnji razvoj v Caretronicu pridobivajo tudi od svojih mednarodnih partnerjev.

Andraž Krajnc, direktor podjetja Caretronic, bronaste gazele 2024. Foto: Jaka Gasar

Andraž Krajnc, direktor podjetja Caretronic, bronaste gazele 2024. Foto: Jaka Gasar

Posnetek podelitve nagrade bronasta gazela 2024 za podjetje Caretronic:

Caretronic na kratko

Sedež: Kranj

Direktor: Andraž Krajnc

Prihodki leta 2023:
4,743 milijona evrov

Indeks rasti prodaje 2018–2023: 407

Število zaposlenih leta 2023: 37

Dodana vrednost na zaposlenega leta 2023: 54.787 evrov

Predstavitev podjetja Caretronic:

 

Na fotografiji: Matjaž Han, minister za gospodarstvo; Klemen Boštjančič, minister za finance; Tomo Kres, Trgograd; Janez Pogačar, Hyla; Andraž Krajnc, Caretronic; in Bojan Petan, direktor družbe Dnevnik Mediji.

Foto: Jaka Gasar

Foto: Jaka Gasar

Minister Boštjančič: Gazela poudarja pomen podjetništva za družbo in gospodarstvo

Finančni minister in podpredsednik vlade Klemen Boštjančič je pomen gazel strnil takole: »Ne gre le za priznanje, temveč za simbol odličnosti in rasti, ki poudarja zavedanje o tem, kako pomembno je podjetništvo za našo družbo in gospodarstvo.« Poudaril je, da nagrada odlikuje podjetja, ki dosegajo nadpovprečne rezultate in si prizadevajo za nenehno izboljševanje. Ta so dokaz, da uspeh temelji na trdem delu, inovativnosti in zmožnosti prilagajanja. Gazele torej ustvarjajo nova delovna mesta in prispevajo k gospodarski stabilnosti. Njihov uspeh je zgled, ki navdihuje druge podjetnike in daje zagon celotnemu gospodarstvu. In nenazadnje: gazele krepijo skupnost. Uspeh podjetij, ki prejmejo nagrado Gazela, pozitivno vpliva na okolje, v katerem delujejo. S svojim delom dokazujejo, da je možno združiti poslovne cilje z družbeno odgovornostjo.

Obenem pa je opozoril, da podjetništvo ni le zgodba o dobičku in se tudi ne meri v tem, temveč je zgodba o vplivu, ki ga s svojim delom podjetja ustvarjajo na družbo in okolje.

Posnetek nagovora ministra za finance in podpredsednika vlade Klemna Boštjančiča:

»Če verjameš v svojo vizijo in če uživaš zaupanje, boš uspel!«

Gazela je naziv najbolj ugledne slovenske gospodarske nagrade, ki jo podeljujemo za izjemne dosežke v podjetništvu. Njen imetnik je simbol poslovne odličnosti in v poslovnih razmerjih vreden polnega zaupanja ter globokega spoštovanja. To dokazujejo tudi razvojni dosežki in poslovni rezultati preteklih zlatih gazel, ki so še vedno zavidljivi. In potrjujejo premiso: Če verjameš v svojo vizijo in če uživaš zaupanje, boš uspel! 

»Za razliko od tistih imenitnih poslovnežev, ki ne vodijo nikakršnih gazel, ki prosijo za takšno ali drugačno državno podporo ali odpustek, se podpisujejo pod skromne bilance, a se kljub temu zagreto borijo za vodilna mesta v javnih gospodarskih družbah, so predstavniki gazel pred kamerami in na odru praviloma skromni in zadržani. Oder ni njihovo delovno okolje, tam niso zato, ker so nanj hoteli priti, raje se ga otepajo, kot da bi se na njem drenjali. Izbor gazele pač ni tekmovanje, je imenovanje – vstop na oder si je treba prigarati!« je v uvodnem nagovoru zbranim v Cankarjevem domu poudaril direktor družbe Dnevnik Mediji Bojan Petan.

Posnetek nagovora direktorja družbe Dnevnik Mediji Bojana Petana:

Nominirani sta bili še podjetji Metalika in Roto Inox

Metalika: Opremljanje jaht in gradbeniške storitve

V dolenjsko-posavski regiji je bilo za gazelo razglašeno podjetje Metalika, vodilni slovenski dobavitelj vrhunske notranje opreme za potniške ladje in jahte z 90-letno družinsko tradicijo. Z izkušnjami, nadarjenostjo in močno lastno ekipo za oblikovanje, raziskave in razvoj suvereno nastopa na mednarodnih trgih navtične industrije. Metalika izdeluje unikatno in zahtevno opremo za velike potniške ladje, notranjo opremo za offshore ladje, opremo za manjše barke in opremo za super- in megajahte, ukvarja pa se tudi s prenovami notranje opreme tako potniških ladij kot jaht. 

Metalika xxx xxx

Metalika je vodilni slovenski dobavitelj vrhunske notranje opreme za potniške ladje in jahte z 90-letno družinsko tradicijo.

Roto Inox: Visokotehnološke rešitve za kemično in farmacevtsko industrijo

Roto Inox je inženirsko in proizvodno podjetje, ki razvija inovativne rešitve za najbolj kompleksne izzive, ki jih prinaša sodobna procesna industrija. S strokovnim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami je razvilo številne visokotehnološke rešitve za največje evropske projekte v kemični in farmacevtski industriji ter postavilo nov standard glede izbora in obdelave materialov ter pri snovanju visokotehnoloških procesnih sistemov. Majhno družinsko podjetje, ki ga vodi že druga generacija družine Pavšič, je zraslo v mednarodno, ki danes ponuja inovativne rešitve največjim farmacevtskim družbam po vsem svetu. Ima status rednega dobavitelja za Sandozove in Novartisove proizvodne obrate po Evropi, njihove komponente najdemo v obratih Pfizerja v Belgiji, na Irskem, Švedskem in drugod. Podjetje je obdobju od leta 2018 do leta 2023 skoraj podvojilo prihodke – v letu 2023 je doseglo 5,7 milijona evrov. Dodana vrednost pa je presegla 76.000 evrov na zaposlenega, kar je skoraj polovico nad povprečjem dejavnosti.

V tem trenutku ima Roto Inox kupce iz več kot 40 farmacevtskih in biofarmacevtskih podjetij, inženiringov in drugih uglednih podjetij iz te panoge. F Roto Inox

V podjetju Roto Inox so postavili nov standard glede izbora in obdelave materialov ter pri snovanju visokotehnoloških procesnih sistemov za farmacevtsko in biofarmacevtsko industrijo. 

Posnetek celotne prireditve si lahko pogledate tukaj:

Gazele predstavljajo zgled in so močan motivator v podjetništvu, ki drugim sporoča, da je uspeh posledica velike mere inovativnosti, razvojne naravnanosti, družbene odgovornosti ter hkrati drznosti in prodornosti.

Najbolj premišljen pregled stanja podjetništva

Izbor Gazela je danes najbolj temeljit, skrben in metodološko najbolj domišljen pregled stanja slovenskega podjetništva. Metodološka komisija Gazele pri ocenjevanju nominirancev za priznanje gazela upošteva dinamično rast, ki je obenem tudi trajnostno naravnana, osnova za ocenjevanje podjetij pa je njihova uspešnost oziroma rast v zadnjih petih letih. Slovenske gazele pišejo podjetniške zgodbe, ki navdihujejo in opogumljajo. V svoji stroki so svetovne prvakinje in inovatorke, s svojo razvojno usmerjenostjo pa so vedno pred konkurenco. Njihove odlike so odličnost, tekmovalnost na slovenskem in svetovnem trgu ter nenehni razvoj. Predstavljajo zgled in so močan motivator v podjetništvu, ki drugim sporoča, da je uspeh posledica velike mere inovativnosti, razvojne naravnanosti, družbene odgovornosti ter hkrati drznosti in prodornosti. Projekt je nastal leta 2001 z namenom izpostaviti in nagraditi dinamična in uspešna podjetja, ki odlično poslujejo, rastejo in ustvarjajo nova delovna mesta, družba Dnevnik pa ga je pod svoje okrilje sprejela konec leta 2005.

Projekt Gazela z izborom uspešnih hitrorastočih podjetij regijsko in na ravni Slovenije širi dobro zgodbo. Hkrati se širijo tudi zgodbe dozdajšnjih zlatih gazel, ki še vedno dosegajo dobre rezultate.

Gazele so zgled in motivacija

»Projekt Gazela je v slovenskem prostoru naredil velik pozitivni odtis ter ima pomemben vpliv na rast že delujočih in novih podjetij,« pravi predsednik sveta Gazele Bogomir Strašek, ustanovitelj in prokurist zlate gazele KLS Ljubno. »Gazele smo zgled in motivacija malim in srednjim podjetjem, ki rastejo, se spuščajo v nove posle, delajo smele načrte ter jim je zelo pomembno, da v svojem okolju lahko vidijo uspešna podjetja, ob tem pa spremljajo, kaj so ta naredila za uspeh, da trajno dosegajo dobre rezultate. To je pomembna zgodba, ki jo širi projekt Gazela z izborom uspešnih hitrorastočih podjetij regijsko in na ravni Slovenije. Hkrati se širijo tudi zgodbe dozdajšnjih zlatih gazel, ki še vedno dosegajo dobre rezultate. Naša želja pri tem projektu je, da nimamo kratkoročnih zvezd, v ospredje želimo postaviti podjetja, ki dolgoročno dosegajo uspeh. Nova hitrorastoča podjetja, ki imajo tak zgled, prvič dobijo pogum, drugič dobijo informacije, predvsem pa vidijo, da se nekaj da in da so na pravi poti. Vse to je odtis, ki ga projekt Gazela in gazele puščamo v slovenskem prostoru. Tako pospešujemo rast in doseganje dobrih gospodarskih rezultatov.«

Zlate, srebrne in bronaste gazele nad gospodarskim povprečjem

Podjetja, ki so v dosedanjih izborih projekta Gazela prejela naziv zlata, srebrna in bronasta gazela, se po analizi družbe Dun & Bradstreet odlikujejo po finančnih podatkih. Z dodano vrednostjo na zaposlenega v višini 99.534 evrov krepko presegajo povprečje v gospodarstvu, ki znaša 60.645 evrov. V njihovo korist govorijo tudi podatki o deležu dolgov v financiranju, ki je 21,34 odstotka, medtem ko je v gospodarstvu 44,62 odstotka. Zlate, srebrne in bronaste gazele so zelo stabilna podjetja – takih je 72 odstotkov v primerjavi s povprečnimi 50 odstotki v gospodarstvu. In ne nazadnje o njihovi uspešnosti priča še povprečna mesečna plača na zaposlenega, ki doseže 3.168 evrov v primerjavi z gospodarstvom, kjer znaša v povprečju 2.218 evrov.

Priporočamo