Po podatkih statistikov je bilo lani iz Nemčije v države po vsem svetu odpremljenih okoli 3,4 milijona novih osebnih avtomobilov v skupni vrednosti 135 milijard evrov. To pomeni, da se je količinsko izvoz v primerjavi z letom prej povečal za 2,5 odstotka, vrednostno pa se je nekoliko zmanjšal, in sicer za 1,3 odstotka.
Izvoz povsem električnih avtomobilov se je lani povečal za nekaj manj kot 12 odstotkov na 881.000 vozil, je poročala nemška tiskovna agencija dpa. Električni avtomobili imajo torej v izvozu nemških avtomobilskih proizvajalcev nekaj več kot četrtinski delež.
Nobena druga država ni kupila toliko novih avtomobilov iz Nemčije kot ZDA, tja je bilo namenjenih 13,1 odstotka vseh izvoženih vozil. Sledita Velika Britanija (11,3 odstotka) in Francija (7,4 odstotka).
Po podatkih nemškega združenja avtomobilske industrije VDA se je izvoz v ZDA v primerjavi z letom prej povečal, a je s 3,5 milijona vozil ostal pod ravnjo iz leta 2019, to je pred pandemijo covida-19, je povedal glavni ekonomist pri VDA Manuel Kallweit.
Na drugi strani je bilo v Nemčijo leta 2024 uvoženih okoli 1,8 milijona novih osebnih avtomobilov. To pomeni, da je uvoz količinsko upadel za 11,5 odstotka, vrednostno pa za 12,8 odstotka.
Te številke po navedbah dpa kažejo, kako ranljiva je nemška avtomobilska industrija v primeru novih ameriških carin. Trump je zagrozil, da bo uvedel 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov iz EU, konkretne načrte v zvezi s tem pa bo predstavil v začetku aprila. Trenutno na uvoz avtomobilov iz EU v ZDA veljajo 2,5-odstotne carine, v obratni smeri pa desetodstotne.
Generalni direktor Mercedesa Ola Källenius se je v trgovinskem sporu zavzel za odpravo vseh carin na avtomobile. "Znižajmo te carine na nič na obeh straneh," je pred kratkim dejal za nemški časnik Handelsblatt.
Dodatne ameriške carine ne bi močno obremenile le Mercedesa, pač pa celotno nemško avtomobilsko industrijo. Ameriški trg je namreč eden najpomembnejših prodajnih trgov za vse nemške proizvajalce avtomobilov. Leta 2024 je bil v Severni Ameriki prodan skoraj vsak tretji porsche in vsak šesti bmw, medtem ko so imeli VW, Audi in Mercedes-Benz vsak od 12- do 15-odstotni delež.
Volkswagen, BMW in Mercedes imajo sicer velike tovarne v ZDA in oskrbujejo ameriški trg tudi iz Mehike, vseeno pa velike količine avtomobilov dobavljajo tudi iz Evrope.