Kateri so glavni izzivi javnega zdravstvenega sistema v Sloveniji?
To so pomanjkanje sistemskega pristopa pri načrtovanju potreb prebivalstva, stabilni finančni viri za zadovoljevanje teh potreb in posledično ustrezno načrtovanje mreže izvajalcev zdravstvenih storitev, njihove organizacije in kadrovskih kapacitet. Danes se zato soočamo z dolgimi čakalnimi vrstami, pomanjkanjem ustreznega kadra in omejenimi viri financiranja. Če problemov ne bomo začeli reševati na sistemski ravni, se bodo zaradi staranja prebivalstva in rasti stroškov dolgoročno samo še kopičili. Posledice bodo v prvi vrsti čutili državljani, ki jim vse obljubljene storitve ne bodo dostopne.
Kakšno vlogo igrajo zasebna zavarovanja pri financiranju in dopolnjevanju zdravstvenih storitev?
Zasebna zdravstvena zavarovanja dopolnjujejo pomanjkljivosti javnih zdravstvenih sistemov. Ker sta danes največja izziva nedostopnost in dolge čakalne dobe, naslavljajo zasebna zavarovanja predvsem ta problem, saj omogočajo hitrejši dostop do specialistov, diagnostičnih pregledov in operativnih posegov. Zaradi pomanjkanja družinskih zdravnikov omogočamo možnost posveta na daljavo. Poleg omenjenih storitev ponujamo tudi take, ki jih naš javni zdravstveni sistem ne krije oziroma do katerih je težko priti, to je denimo drugo zdravniško mnenje ali zdravljenje v tujini.
Kako se s tem sooča Merkur zavarovalnica? Kaj ponujate?
Oblikovali smo prilagojene zavarovalne produkte, ki zagotavljajo hitrejši dostop do specialističnih pregledov, operacij in zdravljenj, ter dodatne zdravstvene storitve, kot sta rehabilitacija in drugo zdravniško mnenje. Naše rešitve vključujejo širok nabor preventivnih zdravstvenih pregledov ter asistenčne in telemedicinske storitve, ki zmanjšujejo potrebo po fizičnih obiskih zdravstvenih ustanov. Tako našim zavarovancem omogočamo proaktivno skrb za zdravje, ki je temelj za preprečevanje večjih zdravstvenih težav.
Kako pri tem skrbite za personalizacijo storitev, kako se približate strankam in njihovih potrebam?
Ker so potrebe posameznikov različne, si prizadevamo za personalizacijo storitev. Stranke lahko izbirajo med različnimi paketi zavarovanj, ki jih prilagodimo glede na njihove želje, starost, zdravstveno stanje in življenjski slog. Na tak način poskrbimo, da so zavarovanja prilagojena specifičnim potrebam posameznika, kar krepi zaupanje in dolgoročno zadovoljstvo naših strank.
Kako Merkur zavarovalnica vpleta trajnost v svoje poslovanje, bodisi z investicijami v zelene projekte bodisi z razvojem trajnostno usmerjenih produktov?
V Merkur zavarovalnici je trajnost ena temeljnih vrednot. Prosta finančna sredstva investiramo v finančne instrumente v skladu z našo trajnostno naložbeno strategijo, pri čemer ne vlagamo v podjetja, ki sodelujejo pri proizvodnji kontroverznega orožja, izkoriščanju otroškega dela, kršitvah človekovih pravic in podobno. Svoje procese optimiziramo za zniževanje ogljičnega odtisa, sodelujemo z ekološko ozaveščenimi partnerji in invalidskimi podjetji ter podpiramo ekološke projekte, kot je čiščenje naših rek. Poleg tega podpiramo zdrav življenjski slog naših strank z vključitvijo preventivnih zdravstvenih storitev, ki dolgoročno zmanjšujejo vpliv na zdravstveni sistem in okolje.
Katere trajnostne strategije bodo ključne za prihodnost zavarovalnic?
Ključne trajnostne strategije za prihodnost zavarovalnic bodo usmerjene v integracijo okoljskih, družbenih in upravljalskih načel v vse vidike poslovanja. Zavarovalnice bodo morale vlagati v zelene projekte, kot so obnovljivi viri energije in trajnostna infrastruktura, ter oblikovati produkte, ki strankam omogočajo zmanjšanje njihovega okoljskega odtisa. Pomembna bo tudi digitalizacija procesov za zmanjšanje porabe virov, obenem pa bo treba okrepiti transparentnost in odgovornost pri ravnanju z osebnimi podatki in trajnostnimi naložbami. Sodelovanje z družbeno odgovornejšimi partnerji in podpora lokalnim skupnostim bosta ključna za dolgoročno rast in zaupanje strank.