V torek so komitenti naslednice Hypo banke, ki uporabljajo spletno ali mobilno bančništvo, doživeli neprijetno presenečenje. Na transakcijskih računih se jim je prikazovalo napačno stanje, prav tako niso mogli dvigniti prejetih nakazil. »Na klic komitenta banka odgovarja, da bodo zadevo uredili v nekaj urah. Tudi danes, po 48 urah, še vedno ni usklajeno stanje,« se je na družbenem omrežju facebook javno jezila ena izmed strank banke.

Na spletni strani Addiko Bank so se že v torek javno opravičevali za nevšečnosti. Objavili so obvestilo, da občasno prihaja do težav pri delovanju spletne in mobilne banke, zaradi česar obstaja tudi možnost prikaza neustreznih stanj na transakcijskih računih. »Napako odpravljamo,« so zapisali. Dan zatem so sporočili, da še zmeraj nadaljujejo odpravljanje težav, sistemsko napako pa jim je po njihovih besedah že uspelo odpraviti. »Normalno delovanje bomo poskušali vzpostaviti v najkrajšem možnem času, do tedaj pa vas prosimo, da se v primeru konkretnih vprašanj ali nujnih potreb oglasite v vam najbližji poslovalnici, kjer vam bomo poskušali pomagati,« so zapisali.

Banka ni bila tarčahekerskega napada

»Vzrok za težave je izključno interne narave, povezan z operativnim delovanjem IT-sistemov banke, zato so v celoti izvzeta vsa tveganja, povezana z zunanjimi varnostnimi dejavniki, ki bi lahko kakor koli vplivali na zaupnost, pravilnost in celovitost podatkov banke ter njenih strank,« nam je včeraj zagotovila tiskovna predstavnica banke Petra Kalan Lubajnšek. »Težava, do katere je prišlo, je povzročila napačen prikaz stanj na transakcijskih računih nekaterih strank, posledično je bilo onemogočeno nudenje nekaterih bančnih storitev našim strankam. V banki smo nemudoma odkrili vzrok za težave in jih začeli odpravljati.«

Reklamacije strank rešujejo individualno, njihov denar na računih je na varnem. Včeraj so še intenzivno delali za popolno vzpostavitev delovanja celotnega sistema in omogočanja vseh bančnih storitev strankam, spletna in mobilna banka pa sta že delovali nemoteno.

S trojanskim konjem nad komitente NKBM

Drugačne nevšečnosti so konec februarja grozile nekaterim komitentom NKBM, česar pa banka doslej ni samoiniciativno razkrila javnosti, temveč je to storil nacionalni odzivni center za obravnavo incidentov s področja varnosti elektronskih omrežij in informacij SI-CERT.

Iz objave SI-CERT izhaja, da so komitenti NKBM 25. in 26. februarja prejeli elektronska sporočila v imenu banke. Kdor bi odprl pripeti datotečni arhiv in zagnal datoteko .exe v njem, bi si na računalniku nevede namestil trojanskega konja, ki bi lahko po uspešni okužbi ukradel identifikacijske podatke za elektronsko bančništvo in digitalna potrdila. Banka je ob zaznavi sporočil stopila v stik s SI-CERT, kjer so opravili analizo priponke in o širjenju sporočila obvestili upravljalce poštnih strežnikov pri slovenskih ponudnikih. Večino sporočil so sicer zadržali protivirusni filtri na strežnikih, preostali prejemniki pa so bržkone postali sumničavi zaradi povsem nesmiselne in nerazumljive vsebine ponarejenega bančnega dopisa, ki je bil poslan iz tujine. Vsem tistim, ki so kljub temu odprli priponko, SI-CERT svetuje, naj navežejo stik z NKBM in poskrbijo za zamenjavo gesel, računalnik naj pregledajo tudi s posodobljenim protivirusnim programom.

Priporočamo