»Smučišče Kanin potrebuje celovito obnovo in če v prihodnje dobimo zagotovilo za dolgoročno ekskluzivno upravljanje smučišča, smo načeloma pripravljeni sami financirati celotno obnovo,« je nocoj Bovčanom naznanil Tim Rawlins, finančni direktor podjetja CDC Gorup in član švicarsko-rusko-italijanske naveze, ki se ogreva za obnovo smučišča Kanin. Ekipa se je skupaj nocoj udeležila občinske seje in preverila, ali so v kraju dobrodošli. S srečanja so odhajali z dobrimi občutki, saj so jim svetniki podelili polna pooblastila za pridobivanje vseh potrebnih informacij, ki jih potrebujejo za načrtovano obnovo Kanina. Sestavili so delovno skupino, v njej so svetniki Miha Sotlar, Danijel Krivec, Adis Hrovat in Jurij Žurej, ki bo v imenu občine z investitorji vodila pogovore. Pismo podpore je investitorjem danes poslal tudi Iacopo Mestroni, generalni direktor družbe PromoTurismoFVG, ki upravlja sosednje smučišče v Žlebeh.
Dostopna gondola končana že do 2028
Ekipa navdušencev nad Kaninom in obenem predstavnikov podjetij, ki se ukvarjajo s postavljanjem žičnic in izdelavo gondol, namerava do leta 2030 v obnovo Kanina vložiti 105 milijonov evrov. S tem, ko so dobili zeleno luč občine, se lahko začnejo pogovarjati z uradnimi inštitucijami in državo glede morebitnega sodelovanja pri vlaganju v obnovo dostavne žičnice. Jasne slike, v kakšni obliki bi to sodelovanje potekalo, še nimajo. Glede na prve načrte, ki smo jih v Dnevniku razkrili prejšnji teden, pa so predvideno obnovo še nekoliko pospešili. Dostopno gondolo do vrha smučišča bi dokončali leta 2028 in ne šele 2029, predvideli so tudi razširjen dostop do smučišča na italijanski strani. Tim Rawlins je razložil, da so dostopno gondolo zasnovali kot nekakšen taksi, ki omogoča vožnjo z gondolo samo, ko je ta potrebna (na poziv), omogoča izbiro destinacije v sistemu večih postaj in enostavnejši vstop vanjo, saj ta ob vstopu miruje. »Menimo da je to zanimiv in udoben sistem za Kanin. Gre za najnovejšo inovacijo podjetja Bartholet,« je pojasnil.
Upajo, da bi do dokončne ureditve nove gondolske povezave z vrhom lahko za prevoz tovora uporabljali obstoječo krožnokabinsko žičnico, ki jo je, spomnimo, inšpektor za infrastrukturo zapečatil oktobra leta 2023. Tehnični direktor podjetja CDC Group Helmut Gurndin je pojasnil, da bi jo po zagotovilu avstrijske družbe, ki se ukvarja s certificiranjem žičnic in ki je kaninsko tudi pregledala, lahko uporabljali za dostavo materiala in reševanje v sili. »Seveda z nekaj vlaganji, ki so ocenjena med 500.000 in 700.000 evrov. S tem si zagotovimo dostop iz Bovca do gore za dostavo vode in vsega, kar bi potrebovali za gradbišče,« je utemeljil. V vsakem primeru avstrijsko mnenje ne bo dovolj, za to bodo morali pridobiti dovoljenje slovenskih inštitucij.
Zmaj ali kozorog
Že letos bi v obnovo vložili pet milijonov evrov, in sicer za vzpostavitev zgornjega dela smučišča in projektiranje gondole. Vložki bi se nato do leta 2030 stopnjevali od 15 do 25 milijonov evrov, skupaj nameravajo v popolno obnovo Kanina vložiti 105 milijonov evrov. »V dolgoročni viziji Kanin vidimo kot kraj, ki se ga obiskuje v vseh štirih letnih časih. Bovec že ima kar nekaj značilnosti, ki so potrebne za privabljanje gostov, to so zgodovina, narava in ponudba športnih aktivnosti, nekaj teh elementov pa bi v kraj pripeljali še mi. Denimo gastronomsko ponudbo na sami vrhnji postaji in kabine Dubaj Eye, v katerih bi uredili luksuzne prenočitvene zmogljivosti. Naš simbol bi bil zmaj, kabine iz Dubaja pa bi spominjale na zmajeva jajca,« je razložil Rawlins.
Ob opombi svetnika Mihe Sotlarja, da ima Bovec v svojem grbu kozoroga in da bi se z njim veliko bolj usedli v srca domačinov kot z zmajem, so to možnost pustili odprto s pojasnilom, da bosta zmaj ali kozorog prišla na vrsto šele takrat, ko bodo o projektu že stekli resni pogovori.