Carine na avtomobile, ki bodo znašale 25 odstotkov, so del širših trgovinskih ukrepov predsednika ZDA Donalda Trumpa. Med njimi so tudi splošne nove carine za uvoz iz EU bodo znašale 20 odstotkov.

Nove carine na avtomobile naj bi spodbudile domačo proizvodnjo avtomobilov v ZDA, a strokovnjaki opozarjajo, da v ZDA trenutno ni kapacitet, da bi nadomestili vso proizvodnjo avtomobilov v tujini. Zlasti so strokovnjaki na področju dobavnih verig v ZDA zaskrbljeni nad carinami na avtomobilske dele. Ameriška avtomobilska industrija je izredno prepletena, v proizvodnjo avtomobilov v ZDA pa so močno vpleteni podizvajalci iz Kanade in Mehike. Deli tekom proizvodnje pogosto potujejo iz ene države v drugo, preden postanejo končni izdelek. Mnogi zato upajo, da je enomesečni odlog carin na avtomobilske dele znak pripravljenosti Trumpove administracije na pogajanja in da na koncu ne bo stopil v veljavo.

"25-odstotne carine na avtomobile in dele bo povzročila takojšnje dvige cen in opustošila dobavne verige," je za Reuters dejal Art Wheaton, direktor študij dela na Fakulteti za industrijske in delavske odnose Univerze Cornell in strokovnjak za transportno industrijo. "ZDA uvozijo približno polovico avtomobilov, ki jih prodajamo, in znaten del delov." Wheaton ocenjuje, da bi Trumpove dajatve, ko bi upoštevali vpliv odloženih carin na uvožene dele, lahko k cenam vozil dodale od 10.000 do 20.000 dolarjev. "Če je končni cilj povečati proizvodnjo delov in montažo v ZDA, bi morale carine verjetno dosledno veljati desetletja, da bi omogočile načrtovanje premika dobavne verige."

Zelo možno je, da se bo uvedba carin izkazala celo za veliko bolj vztrajno silo pri oblikovanju cen avtomobilov v ZDA, kot so na dvige cen vplivale težave z dobavno verigo, ko so zaradi pandemije primanjkovali računalniški čipi in drugi deli.

Najbolj bi se dvig cen proizvodnje avtomobilov v ZDA ameriškim potrošnikom poznal pri poceni avtomobilih množične proizvodnje, kjer so marže že tako zelo majhne, cenovna občutljivost potrošnikov pa še toliko večja. Ko so se zadnjič pojavile težave z dobavnimi verigami, so avtomobilski proizvajalci pričeli klestiti poceni modele avtomobilov in se osredotočili na dražje modele. Trend je bil globalen.

Priporočamo