Na že drugo javno naročilo direkcije za infrastrukturo za izbor izvajalca gradnje nove glavne železniške postaje v Ljubljani sta prispeli dve ponudbi. Nižjo je dal konzorcij družb SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH Holding, skupaj z davkom na dodano vrednost pa znaša nekaj manj kot 247 milijonov evrov. Druga ponudba, ki jo je oddala družba VOC Objekti, je za še dobrih 12,4 milijona evrov višja.

Konzorcij z družbo SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana na čelu je sodeloval že v prvem javnem naročilu direkcije, a je direkcija za infrastrukturo tako njegovo kot tudi konkurenčno ponudbo družbe VOC Celje zavrnila, ker sta bili previsoki. Prva ponudba četverice omenjenih družb je bila visoka kar 260,8 milijona evrov z davkom, VOC Celje pa je bil naročena dela pripravljen opraviti za nekaj več kot 295 milijonov evrov.

Na direkciji za infrastrukturo še niso komentirali višine novih ponudb, a kaže, da sta tudi tokrat previsoki. Iz razpisne dokumentacije je namreč razvidno, da so na direkciji v ponovljenem javnem naročilu vrednost del ocenili na dobrih 211 milijonov evrov.

Gradbeno dovoljenje za gradnjo nadhoda in postajne dvorane nove železniške postaje je ministrstvo za naravne vire in prostor izdalo že v drugi polovici lanskega oktobra. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je lani decembra napovedala, da bi izbranega izvajalca lahko v delo uvedli že letos spomladi, toda zaradi previsokih ponudbenih cen se utegne začetek gradnje prevesiti v drugo polovico letošnjega leta. Morebitni zahtevki za revizijo pa bi postopek izbire izvajalca lahko še dodatno podaljšali. Po terminskem planu se bo gradnja nove železniške postaje in nadhoda zaključila v 24 mesecih od uvedbe izbranega izvajalca v delo.

V gradnjo novega centra za vodenje prometa

Medtem ko poteka postopek javnega naročila za izbor izvajalca del za nadhod in postajno dvorano, je direkcija za infrastrukturo objavila projektni natečaj za novo stavbo centra za vodenje železniškega prometa na območju glavne železniške postaje v Ljubljani. Gradnja novega centra je predvidena ob tirih v bližini križišča Masarykove in Metelkove ceste. Ko bo novi center za vodenje prometa zgrajen, bodo Slovenske železnice tja preselile skoraj ducat različnih služb in pisarn, ki so po njihovih podatkih trenutno razpršene in delujejo na petih lokacijah (na Trgu Osvobodilne fronte, Vilharjevi, Kolodvorski, Masarykovi in Parmovi ulici).

Na direkciji pričakujejo, da bo natečajna komisija, ki ji predseduje nekdanji ljubljanski podžupan Janez Koželj, o zmagovalcu natečaja odločila v letošnjem oktobru. Če bo šlo po trenutnih načrtih direkcije, bodo v letu 2025 pridobili gradbeno dovoljenje za novi center, njegova gradnja pa naj bi bila končana v letu 2028. Do izgradnje novega bo sedanji center za vodenje prometa deloval kot doslej, »saj specifika in tehnične zahteve upravljanja železniškega prometa zahtevajo neprekinjeno delovanje vodenja prometa«, so pojasnili na direkciji.

Iz natečajne naloge je razvidno, da bo stavba s centrom za vodenje železniškega prometa imela štiri kletne etaže, pritličje in predvidoma osem nadstropij. Na direkciji so pojasnili, da veljavni zazidalni načrt za to območje sicer znotraj določenih gabaritov in toleranc omogoča umestitev osme etaže, toda ker bi »želeli res sodobno urediti centralno sobo vodenja, kar mogoče zahteva malo višjo nadstandardno etažno višino«, upajo, da bo Mestna občina Ljubljana potrdila spremembo zazidalnega načrta, ki bi jim omogočal nekoliko višjo gradnjo. Na direkciji želijo, »da bo stavba tudi vzor trajnostne gradnje z vsemi najsodobnejšimi principi rabe alternativnih virov oskrbe z energenti in energijo«, zato je na strehi novega objekta načrtovana sončna elektrarna. 

Priporočamo