Pisali smo že, da lansko besnenje Save ni prizaneslo niti mostu pri nekdanji tovarni Planika. Za rekonstrukcijo mostu oziroma gradnjo novega so si na Mestni občini Kranj (MOK) sicer prizadevali že več let, ko pa so večje količine drevja in drugih naplavin ob zadnji naravni ujmi na več mestih močno poškodovale še betonski plašč kanalizacijske cevi, pritrjene na most, so morali tega dokončno zapreti.
Zaradi bojazni pred novimi poškodbami omenjene cevi, na katero je priključenih 25.000 prebivalcev Kranja in Šenčurja, ter posledičnim razlitjem fekalij na celotnem območju Save, kar bi vodilo v ekološko katastrofo, je kranjski župan Matjaž Rakovec državo pozval k takojšnjemu ukrepanju in pomoči.
Letos namestili rezervno cev
Rakovec je prepričan, da le kratkoročna sanacija cevi ni ustrezna rešitev, zato se je zavzel za gradnjo novega mostu. Po njegovih besedah po postavitvi novega mostu skrbi, da bi deroča Sava vnovič preplavila betonski ovoj s kanalizacijsko cevjo na planiškem mostu in ga poškodovala, ne bo več.
Za gradnjo novega mostu je MOK sicer že predlani pridobil gradbeno dovoljenje, med čakanjem na državna in evropska finančna sredstva pa so na kranjski občini letos na most namestili rezervno cev. To naj bi v vlogi nekakšnega obvoda uporabili, če bi bila ob visoki vodi vnovič ogrožena kanalizacijska cev.
Kot so pojasnili na MOK, je postavitev novega mostu del obsežnega projekta celovite rekonstrukcije Savske ceste, vrednega devet milijonov evrov. Most bodo začeli graditi januarja prihodnje leto, če ne bo vremenskih izzivov, naj bi ga končali novembra. Celotna rekonstrukcija območja bo končana predvidoma v letu 2027.
Priprava na gradnjo 271 stanovanj
Prebivalce Kranja bo ob modernem, višjem in širšem mostu razveselila tudi povsem prenovljena Savska cesta s kolesarsko povezavo. »Najbolj me veseli, da je ta naš infrastrukturni projekt pravzaprav eden od pogojev, da bo Stanovanjski sklad RS lahko zgradil novo sosesko z desetimi objekti, v katerih bo 271 stanovanj,« je ob začetku gradnje dejal Matjaž Rakovec in izrazil upanje, da bo občini uspelo na razpisih pridobiti tudi državna oziroma evropska sredstva za sofinanciranje.
Tako kot že zgrajeni bo tudi novi most dolg 84,2 metra, a bo za 10,5 metra širši in za poldrugi meter višji od starega mostu. Po informacijah MOK bo omogočal dvosmerni promet, zgrajeni pa bodo tudi novi priključki do mostu, vsa potrebna cestna in komunalna infrastruktura, cesta do priključka na Savsko cesto proti Planini, kolesarska povezava, pločniki in avtobusna postajališča. »Nova bo tudi javna razsvetljava, izvajalci del bodo poskrbeli za ureditev opornih in podpornih zidov ob Savski cesti, urbano opremo in ozelenitev, odvodnjavanje, kanalizacijo s črpališčem, telekomunikacijsko in elektroomrežje in podobno,« so poudarili na MOK.
Na javnem razpisu so za izvajalca del izbrali Gorenjsko gradbeno družbo. Zgolj gradnja mostu, so še poudarili v županovem kabinetu, je vredna 2,7 milijona evrov, medtem ko so vsa gradbena dela ocenjena na 7,6 milijona evrov.