V zadnjih dneh smo v središču prestolnice predvsem v času popoldanske prometne konice priča prometnim zamaškom, zaradi katerih v kolonah niso obtičali le osebni avtomobili, temveč tudi avtobusi Ljubljanskega potniškega prometa in njihovi potniki. Ljubljanska kolesarska mreža je v ponedeljek ujela posnetek dolge kolone avtobusov vzdolž Slovenske ceste, ki se ni mogla prebiti skozi gost promet.

Ljubljanski župan Zoran Janković krivce vidi v neodgovornih voznikih, ki zapeljejo v polna križišča, tam obtičijo in posledično drugim voznikom onemogočijo vožnjo skozi križišče. Župan je prepričan, da na problematičnih križiščih ob prometnih konicah »absolutno mora biti policija«. Na vprašanje, ali promet v križiščih urejajo tudi redarji, je odgovoril: »V principu samo policija, redarji so za druge namene.« Toda na ljubljanski policijski upravi (PU) so nas opozorili na 15. členu zakon o pravilih cestnega prometa, ki določa pooblastila mestnega redarstva v prometu. Tam piše, da občinski redarji lahko izvajajo nadzor nad členom zakona, ki prepoveduje vožnjo v križišče pri zeleni luči na semaforju, »če bi zaradi gostote prometa ali ovire obstal na križišču tudi po spremembi svetlobnega znaka in oviral ali onemogočil promet vozil z leve ali desne«. Za voznike, ki tega člena ne spoštujejo, je zagrožena globa v višini 80 evrov.

PU Ljubljana smo zaprosili za podatek, koliko voznikov, ki so v križišča zapeljali, čeprav ta še niso bila izpraznjena, so kaznovali v letošnjem in lanskem letu. Toda podatka nam niso mogli posredovati, ker »statistike ne vodimo na način, da bi vam lahko odgovorili s statističnimi podatki, o katerih sprašujete«.

Preverili smo, ali morajo policisti opraviti kakšen tečaj oziroma izobraževanje, da so kos usmerjanju prometa na križiščih. »Urejanje prometa v večjih križiščih je zahtevna naloga, ki zahteva dobro koordinacijo ter fleksibilnost policista v križišču, še posebej na križiščih, kjer poteka več pasov za vožnjo vozil v eno smer. Izobraževanja v policiji konstantno potekajo, prav tako pa so policisti že v sklopu rednega šolanja deležni usposabljanja na podočju urejanja prometa,« so sporočili s policije. Ob tem so dodali, da so policisti ljubljanske policijske uprave za urejanje prometa usposabljali tudi zaposlene na mestnih redarstvih.

Ljubljanski policisti pravijo, da glede na kadrovske zmožnosti poskušajo vsakodnevno pomagati pri boljši pretočnosti prometa »tako v mestu, na obvoznici, avtocesti kot tudi drugje na območju PU Ljubljana«, primarno pa se usmerijo na lokacije, kjer so zastoji največji oziroma, kjer lahko s svojo prisotnostjo dosežejo največji učinek. A opozorili so, da prisotnost policistov ne pospeši prometa, »saj so zastoji ravno posledica tega, da je povečan promet prav v vse smeri, ki vodijo iz določene lokacije«. Njihova prisotnost pomaga predvsem pri tem, da vozniki bolj upoštevajo pravila glede vožnje v križišče. Ocenili so tudi, da so zastoji v času prometnih konic zelo pogosti v strogem centru mesta in v okolici cest, kjer potekajo gradbena dela. »Naj poudarimo, da zapore določenih cest ne vplivajo le na neposreden promet na tej cesti, temveč na širšo okolico, saj se s tem zmanjša pretočnost prometa tudi na vseh ostalih cestah,« so še opozorili policisti. 

Priporočamo