»Območje bo urejeno v skladu z načeli trajnostne mobilnosti. Namen investicije je spodbuditi in olajšati pešačenje in kolesarjenje ter zmanjšanje uporabe osebnih avtomobilov na dnevnih poteh po središču Maribora,« pojasnjujejo na Mestni občini Maribor.
Na Trgu generala Maistra je predvidena vzpostavitev skupnega prometnega prostora za vse udeležence v prometu od križišča z Grajsko ulico do Maistrovih dvorov. Na tem območju nameravajo odstraniti vsa parkirna mesta in razširiti pločnike. Vozišče bodo zožili na tri metre in preplastili, ob robu parka pa zasadili drevored s 23 drevesi ter postavili novo urbano opremo. Obnovili bodo tudi vse peščene poti v tem parku na območju med Prvo gimnazijo, Vinagovo kletjo in sedežem občine.
Razširitev površin za pešce
Projekt, ki ga bodo prihodnji teden predstavili mestnemu svetu, zajema še več sklopov del v tem delu mesta. Med drugim vključuje razširitev površin za pešce in kolesarje v Gregorčičevi ulici med Trubarjevo in Tyrševo ulico, kjer bodo parkirna mesta ohranili le na južni strani ceste.
Razširili in prenovili bodo površine za pešce v Ulici heroja Staneta, kjer naj bi pred sedežem občine ostala parkirna mesta le še na vzhodni strani, ter v Tyrševi ulici do križišča s Krekovo ulico, kjer naj bi odstranili vsa parkirišča in zasadili drevesa.
V okviru prenove so predvidene tudi obnova več križišč, gradnja nove meteorne kanalizacije in postavitev nove javne razsvetljave.
Avtomobili ovirajo kolesarje in pešce
Na občini poudarjajo, da je preureditev na omenjenih odsekih nujna, saj so ti v slabem stanju in ponekod tudi nevarni za pešce in kolesarje. »Neustrezno parkiranje motornih vozil še naprej ovira promet pešcev in kolesarjev na najbolj frekventnih območjih mesta. Pomanjkanje zelenih površin, stojal za kolesa in ostale mikrourbane opreme ne zagotavljajo udobja udeležencev. Z nadaljnjimi manjšimi popravili ne bo mogoče zagotoviti varnega pešačenja in kolesarjenja, zato bo treba naložbo prej ali slej izvesti. Preložitev naložbe na poznejši čas pa bo poslabšala stanje in povečala stroške prenove,« so zapisali v gradivu za mestne svetnike.
Občina pod vodstvom župana Saše Arsenoviča v zadnjih letih pospešeno krči površine za motorni promet v mestnem jedru, kar v javnosti ni sprejeto le z odobravanjem. Najbolj odmevne so bile preureditve Glavnega trga in Lenta; na slednjem je zdaj namesto parkirnih prostorov promenada za sprehajalce.