Ustvarjalne delavnice mentorja vodita na različnih lokacijah po Ljubljani. Vsako soboto dopoldne se jima otroci med 10. in 12. uro, v terminu za tem pa tudi odrasli, lahko pridružijo na delavnici ustvarjanja iz gline, ki poteka v lončarskem ateljeju v Slovenskem etnografskem muzeju. Poleg tega vodita delavnice v steklarskem ateljeju mame Kim Germ v Podutiku, kjer Mentorstvo duše in kreativne delavnice, kot sta poimenovala svoj program, izvajata tudi v obliki počitniškega varstva. »Delavnice so zasnovane široko in odprto. Najin pristop temelji na spodbujanju ustvarjanja in ne na učenju tehnike, slednjo udeleženci osvojijo sproti med ustvarjalnim procesom. Otroke podpreva v njihovi ideji, na poti do izdelka pa jim nato individualno posredujeva znanje in tehnike. Ponujava jim različne izkušnje, najpomembnejše pa je, da skozi ustvarjalnost razvijajo pozornost za svoje notranje občutje in procese ter izražanje sebe. Vse poteka brez represije in navodil,« pojasnjuje Kim Germ, ki je sama plesalka že od tretjega leta, ples pa še vedno uči in je certificirana učiteljica joge. Končala je vzgojiteljsko šolo, trenutno pa obiskuje tretji letnik psihoterapije na Univerzi Sigmunda Freuda in prvi letnik specializacije za logoterapijo.

Med ustvarjanjem glasba v živo

Posebnost delavnic Kim Germ in Guillerma Escalanta je glasba v živo. »Na ta način otroci takoj vstopijo v nekonvencionalno realnost, saj ne gre za predvajanje posnetka, temveč igranje v živo, ki se glede na situacijo, kako občutim prisotne, neprestano spreminja. Če je treba otroke umiriti, zaigram na flavto, če manjka motivacije, pa v roke vzamem bobne,« pripoveduje argentinski glasbenik, kipar in slikar Guillermo Escalante, ki zadnjih dvanajst let živi v Ljubljani. »Kim daje delavnicam strukturo, jih uokvirja, sam pa ustvarjam atmosfero in opazujem vse, kar se dogaja. Glasba prispeva k temu, da se otroci bolj osredotočijo na proces in doživljanje ustvarjalnosti.«

Pomembno vlogo pri tem ima po besedah Kim Germ odprta komunikacija. Ustvarjalna srečanja se vedno začnejo z uvodnim krogom, kjer se pogovorijo, kako se počutijo in ali imajo ideje za delavnico, ki je pred njimi. »Sprašujem jih, da bi lahko sami raziskovali. Pogovarjamo se recimo, od kod umetniki črpajo ideje, in potem odgovarjajo, da v naravi, vonju, reviji, knjigi ali pa v sendviču, kot je rekel eden zadnjič,« pripoveduje sogovornica. H krogu pa se tudi vračata, ko je kakšen od otrok recimo precej nemiren in morda celo moti delo. »Takrat ustavimo proces, naredimo 'rešilni krog' in se pogovorimo, kaj je narobe, in ko to rešimo, nadaljujemo. Otroke enakovredno obravnavava kot odrasle, seveda poskrbiva za njihovo varnost in jim postaviva meje, vendar pa nisva na poziciji avtoritete, temveč želiva delovati bolj kot navdihujoča mentorja. Želiva jim prenesti to, kar sva sama, umetnika z dušo in telesom,« pojasnjuje Guillermo Escalante. Kot še dodaja, stremita k temu, da posameznika naučita, da ustvarja brez sramu, obsojanja in ocenjevanja ter cilja po popolnosti. »To učijo v formalnem izobraževanju, midva učiva ljudi, kako vstopati v ustvarjalni proces in ga uporabiti za lastno dobrobit, ne za občinstvo.«

Okolje, ki ni podvrženo produktivnosti

Ustvarjanje z glino pa je le ena od možnosti, ki jih Kim Germ in Guillermo Escalante izvajata v sklopu svojega programa. Še posebej v počitniškem varstvu ponujata paleto aktivnosti, pa naj gre za ples, glasbo, pisanje, slikanje, sprehajanje po gozdu ali izdelovanje mask, ki jih je Guillermo Escalante, ko je živel v Buenos Airesu, veliko izdelal za karnevale. Tisto, kar je pri njunih delavnicah še zelo pomembno, je, da niso usmerjene k izdelku. »Ne stremimo k produktivnosti, temveč spodbujava nežno in prijazno okolje do sočloveka, ustvarjava prostor, kjer nisi pod pritiskom rokov, rezultatov in vsakdanje dirke. Učiva, kako zaupati sebi in kako priti do tega elana v sebi, asertivnosti, da želiš delati stvari, ki te veselijo in opolnomočijo,« poudarja sogovornica. Med ustvarjanjem in raziskovanjem pa vsak lahko najde medij zase, dodaja Guillermo Escalante. Pri čemer skozi program Mentorstvo duše in kreativne delavnice snovalca stremita k razvoju ustvarjalnosti kot vsakdanje navade. Kot poudarjata, otroci, ker jim dopuščata svobodo v izražanju, z njunih delavnic odhajajo zadovoljni. 

Priporočamo