»Ko smo pred leti z začasnimi zaporami cest, ulic in mostov pogumno prikazovali možnost trajnostnih oblik dnevnih migracij občanov, so se ti prikazi izkazali za preroške. V Medvodah se zaradi obnove mestnega jedra in popoplavnega preurejanja javnega prostora danes razmišlja o omejitvi parkirnega prostora, načrtujejo se mostovi, kjer bo prednosten trajnostni promet, ter predvidevajo ureditve ulic in trgov po načelih trajnostne mobilnosti,« je pojasnil lokalni koordinator ETM Gregor Rozman.
Kot je še pojasnil sogovornik, želijo v Medvodah, kjer nimajo uveljavljenih sistemov ravnanja z odpadki, spodbuditi krožno gospodarstvo in ga povezati z občinskim sistemom zbiranja kosovnih odpadkov, ki je sicer vezan na prestolnico. S tem namenom so že lanski program meseca trajnostnega razvoja dodobra popestrili z raznimi dejavnostmi, letos pa so te še nadgradili in bodo organizirali kar 45 trajnostnih projektov.
Nove trajnostne rešitve
Medvoška podžupanja Mojca Murnik je med že izvedenimi projekti trajnostne mobilnosti v občini izpostavila lansko odprtje kolesarske poti Vikrče–Pirniče–Medvode in nove brvi čez Savo Medvoški lok, na kateri so letos do sredine septembra našteli že več kot 58.000 kolesarjev. Spomnila je na urejeno pot za pešce med nogometnim igriščem ter sotočjem Save in Sore, tlakovanje poti okoli knjižnice in ureditev makadamske poti med Vikrčami in Spodnjimi Pirničami. V Medvodah so ponosni tudi na novo kolesarnico na medvoški železniški postaji, v katero so investirale Slovenske železnice, ter obnovo avtobusnega postajališča v Goričanah, ki so ga odnesle lanske poplave.
V prihodnjem obdobju na občini načrtujejo tudi uresničitev vrste novih trajnostnih rešitev. Po besedah medvoške podžupanje se bodo že oktobra lotili gradnje nove brvi Vikrče–Medno, ki jo odnesla lanska ujma, prihodnje leto pa bodo obnovili prav tako poškodovano brv, ki povezuje Rakovnik in Spodnjo Senico. Do konca letošnjega leta bodo uredili tudi kolesarski pas v Vašah, na Ladji pa se hkrati z gradnjo komunalne infrastrukture obeta nov pločnik.