Gradnja tako imenovanega doživljajskega mosta, ki bo povezal Štepanjsko naselje in Nove Fužine, se bo začela še letos, je na portalu za pobude občanov napovedala Mestna občina Ljubljana. Na občinskem oddelku za varstvo okolja so pojasnili, da so februarja pridobili gradbeno dovoljenje za most in da že pripravljajo dokumentacijo za objavo javnega naročila za izbor izvajalca gradnje. Pričakujejo, da bo izbrani izvajalec začel graditi še letos, zaključil pa naj bi prihodnje leto. »V sklopu gradnje mostu bo izvedena tudi ureditev na obeh straneh. Na strani Štepanjskega naselja bo na novo urejeno tudi postajališče mestnega avtobusa,« so dodali na oddelku za varstvo okolja.
Most, ki je zasnovan kot dvonivojski, bo namenjen le pešcem in kolesarjem. Pešci bodo lahko uporabljali tako pot na samem mostu kot tudi na loku, ki je del konstrukcije mosta. Na javnem natečaju leta 2019 je zmagala rešitev avtorjev Jurija Kobeta, Petra Plantana, Maje Kovačič, Urše Podlipnik, Tanje Paulin, Nataše Blažko, Ine Radšel, Marjana Pipenbaherja, Tomaža Weingerla in Tatjane Gotovčević.
Morali so prilagoditi lokacijo načrtovanega mosta
V veljavnem proračunu občine je ta projekt ocenjen na nekaj manj kot 2,7 milijona evrov. V letošnjem letu je zanj namenjenih slabih 67.000 evrov, prihodnje leto 85.000 evrov, v letu 2026 pa naj bi občina plačala večino vrednosti projekta. Glede na napovedi občine, da bo gradnja končana že prihodnje leto, lahko pričakujemo, da bo občina z rebalansom v letošnjem in prihodnjem letu gradnji tega mosta namenila več sredstev.
Da občina nabrežji Štepanjskega naselja in Novih Fužin namerava povezati z mostom, je znano že od leta 2015. Sprva je bil most načrtovan v liniji stavb z naslovoma Pesarska 31 in Pot na Fužine 39. Toda po opravljenem javnem natečaju in ko so se projektanti lotili dela, se je izkazalo, da bi bilo bolje most umestiti 85 metrov severneje. Ker občinski prostorski načrt takšnega odstopanja ni omogočal, je oddelek za varstvo okolja leta 2021 prostorski načrt moral spremeniti z lokacijsko preveritvijo. Takrat so nam pojasnili, da je nekoliko severnejša lokacija mosta boljša, ker bo prometno bolje povezan, saj bo vodil tudi do končnega postajališča avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa. Če bi ga občina gradila na prvotno določeni lokaciji, bi morali gradbeni delavci poseči v obstoječe otroško igrišče, občina pa bi imela dodatne stroške s preurejanjem igrišča.