Mestna občina Ljubljana je objavila javno naročilo, s katerim išče izvajalca za gradnjo novega mostu, ki bo povezal Nove Fužine in Štepanjsko naselje. Na občinskem oddelku za varstvo okolja načrtujejo, da se bo gradnja mostu začela septembra letos, končan pa naj bi bil do konca prihodnjega leta.
Doživljajski most, kot ga imenujejo na občini, bo meril 72 metrov in bo dvonivojski, je razvidno iz dokumentacije, ki jo je občina objavila z javnim naročilom. Spodnjo površino mostu, ki bo široka enajst metrov, bodo lahko uporabljali pešci in kolesarji. Drugi nivo pa bo predstavljala površina nosilnega loka mostu, ki bo prav tako pohodna. Lok bo hkrati funkcioniral kot streha nad osrednjim delom spodnjega nivoja mostu. Iz dokumentacije je razvidno, da si občina z gradnjo nove povezave čez Ljubljanico želi, da bi most postal simbol oziroma ikona tega mestnega predela in bo kraj združevanja prebivalcev z obeh strani Ljubljanice. Most vidijo kot živ trg nad vodo, ki z vsebinami bogati in povezuje na novo urejeni brežini, saj bo ponujal tudi prostor za srečevanja, možnost za igre, sončenje, meditacijo ...
Na vsaki strani mostu nov trg
Občina je podobo doživljajskega mostu v parku Muste izbrala konec leta 2019 na javnem natečaju, na katerem je komisija izbirala med kar trinajstimi elaborati. Pod zmagovalno idejo so se podpisali Jurij Kobe, Peter Plantan, Maja Kovačič, Urša Podlipnik, Tanja Paulin, Nataša Blažko, Ina Radšel, Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl in Tatjana Gotovčević.
Na vsakem bregu Ljubljanice bo izbrani izvajalec ob mostu moral urediti trg. Na fužinski strani je predviden tako imenovani mali trg, ki bo urejen kot peščena površina, ki jo prečkajo poti. Na štepanjski strani pa so načrti občine veliko bolj ambiciozni. Tam je načrtovan veliki trg, ki ga bo ob Pesarski ulici zamejevala podolgovata konstrukcija oziroma streha, pod katero bosta umeščena dva ločena paviljonska objekta.
Eden od objektov bo namenjen kavarniški dejavnosti in bo imel tudi javne sanitarije, kaže dokumentacija. Stal ob izteku pešpoti in kolesarske steze do mostu. Objekt, ki bo severno od kavarne, bo namenjen shrambi za potrebe nove občasne tržnice, ki bi delovala na prostoru med kavarno in servisnim objektom. Tam bo občina postavila fiksne tržne pulte iz brušenega betona, ki bodo lahko služili tudi drugim dejavnostim, na primer delavnicam za otroke ali odrasle, je razvidno iz dokumentacije.
Na najbolj severnem delu Pesarske ulice, kjer je zdaj končno postajališče avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa urejeno kot zanka, bo izbrani izvajalec moral zgraditi novo krožišče, ki bo v bodoče služilo kot obračališče za mestne avtobuse. Postajališče Ljubljanskega potniškega prometa bo urejeno vzdolž nadstrešnice ob velikem trgu in bo od Pesarske ulice ločeno z vmesno zelenico. Postajališče bo tako dolgo, da bosta na njem lahko stala dva zgibna avtobusa, in dovolj široko, da bo lahko avtobus peljal mimo stoječih avtobusov.