Na javno naročilo za gradnjo polnega priključka iz predora Šentvid na Celovško cesto je Družba Republike Slovenije za avtoceste (Dars) prejela pet ponudb. Najnižjo ponudbo je oddala Gorenjska gradbena družba, ki je ponudila, da naročena dela opravi za ceno nekaj manj kot 11,8 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Najvišja pa je bila skupna ponudba družb CGP in KPL, ki sta naročena dela pripravljeni opraviti za ceno nekaj več kot 14,6 milijona evrov z davkom. Poleg njiju se za posel potegujejo še družba Strabag, družba VOC Celje v partnerstvu z družbo CVP ter konzorcij družb Trgograd, Mapri proasfalt, Garnol in GP Krk, je razvidno iz javno dostopne dokumentacije.

Večino stroškov gradnje
bo plačal Dars

Družbo za avtoceste smo zaprosili za komentar, kako ocenjujejo višino ponudb oziroma koliko so sami ocenili vrednost naročenih del. Na vprašanji niso odgovorili, pojasnili pa so, da bo »skladno z razpisnimi pogoji in merili strokovna komisija za izvedbo predmetnega javnega naročila svoje delo nadaljevala s podrobnim pregledom in oceno prejetih ponudb«.

Dars bo moral preveriti, ali ponudniki izpolnjujejo pogoje in zahteve javnega naročila. Če se bo izkazalo, da ponudniki izpolnjujejo vse pogoje, a so vse ponudbe višje od ocene vrednosti projekta, ki so jo izračunali na Darsu, lahko družba ponovi oziroma izvede novo javno naročilo s pogajanji, na katera povabi peterico ponudnikov.

Sočasno z gradnjo polnega priključka bo moral izbrani izvajalec tudi rekonstruirati odsek Celovške ceste med križiščema s Šentviško in Kosmačevo ulico. In sicer je predvidena obnova in razširitev ceste na štiripasovnico. Zaradi tega bo manjši del projekta (slabih deset odstotkov) sofinancirala tudi direkcija za infrastrukturo. Skoraj 91 odstotkov stroškov projekta pa bo pokril Darsov proračun, je bilo razvidno iz razpisne dokumentacije.

Gradbeno dovoljenje
dobili lani

Ko bo Dars izbral izvajalca in z njim sklenil pogodbo, bo imel slednji 18 mesecev, da zaključi naročena dela v predoru, kaže objavljeni osnutek pogodbe. Pravnomočno gradbeno dovoljenje je Dars pridobil lani spomladi po dolgotrajnem in težavnem procesu. Postopek se je zapletel zaradi pridobivanja vseh potrebnih zemljišč za gradnjo. Dars je v preteklih letih sicer že dvakrat prej pridobil gradbeni dovoljenji, a ti nista postali pravnomočni zaradi sporov, ki so jih sprožili dediči lastnika enega od zemljišč, ki jih je potreboval Dars.

Kdaj točno se bo začela gradnja tega dolgo napovedovanega projekta, je težko napovedati. Začetek bo odvisen predvsem od tega, kdaj bo Dars končal javno naročilo in ali bo kateri od neizbranih ponudnikov morebiti vložil revizijskih zahtevek. V tem primeru bo treba počakati še na odločitev državne revizijske komisije, ki presoja zakonitost postopkov javnega naročanja.

Gradnja šentviškega predora
se je začela leta 2004

Po zaključku tega projekta bo šentviški predor prevozen tako, da bodo tudi vozila s Celovške ceste v smeri proti Gorenjski lahko zavijala levo v predor, vozila iz predora pa bodo po novem lahko zavijala desno na Celovško v smeri proti središču prestolnice. Z odprtjem teh povezav bo Dars končno lahko potegnil črto pod projekt predora Šentvid, ki ga je začel graditi decembra 2004, promet skozenj pa je prvič stekel leta 2008.

Na Darsu so že lani napovedali, da bo gradnja polnega priključka iz šentviškega predora zelo zahteven projekt. Pojasnili so, da bo moral izvajalec gradnjo izvajati v več fazah, saj bo potekala na prometno zelo obremenjenem odseku, ki ga ne bodo mogli zapreti za ves promet. Gradnja bo torej potekala ob delnih zaporah cestišča. 

Priporočamo