Nastajajoči pravilnik o prometni signalizaciji, ki je trenutno v usklajevanju, bo prenovil prometno signalizacijo na različnih področjih. Združenje mestnih občin Slovenije je na ministrstvo za infrastrukturo poslalo predlog uvedbe prometne signalizacije za najnovejše udeležence v prometu – električne skiroje. Ministrstvu za infrastrukturo je namreč posredovalo predlog, ki ga je pripravila Mestna občina Ljubljana (MOL), v katerem predlaga, da se uvede posebna vrsta talnih oznak in tudi poseben prometni znak, ki bi jasno označeval območje za parkiranje, ki je namenjeno izključno električnim skirojem. Gre za modri znak za parkiranje, ki bi mu bila poleg silhuet avtomobila, kolesa in motorja dodana še silhueta električnega skiroja. V utemeljitvi predloga so na občini zapisali, da število skirojev strmo narašča, njihovo parkiranje pa je neurejeno. Zato predlagajo, da se s posebnim znakom opredeli prostor, na katerem bi se označil prostor, ki je namenjen izključno parkiranju električnih skirojev.

Parkirišča že od lani

Ljubljanska občina je že julija lani začela označevanje 107 lokacij, namenjenih parkiranju električnih skirojev. Ljubljanski župan Zoran Janković je takrat pojasnil, da želijo z ukrepom preprečiti neurejeno parkiranje skirojev platform za izposojo, kot je družba Bolt. Že maja je župan pojasnil, da bodo redarji nekaj dni še opozarjali voznike, nato pa bodo neprimerno parkirane električne skiroje zaplenili. »Voka Snaga ima nalogo, da vsak skiro, ki bo zunaj teh območij, naloži in odpelje,« je še povedal župan. Župan je poudaril, da so električni skiroji primerni tudi za vožnjo po peš conah, a le pod pogojem, da se vozijo s primerno hitrostjo. Pri tem je pohvalil platformo Bolt, ki je poskrbela, da se hitrost njihovih vozil avtomatsko zmanjša, ko pridejo v območje peš cone. Iz Bolta so odgovorili, da je njihov cilj, da električni skiroji postanejo sestavni del mestnega prometa, za kar je potrebno sodelovanje z lokalnimi oblastmi. »Uporabnik mora najti skiro v bližini in kraj, kjer ga bo parkiral ob svojem cilju v mestu. Zato vedno sodelujemo z mestom in smo del njihovih pobud.« Pri tem so omenili, da lahko uporabniku preprosto prepovejo potovanje na določena območja ali pa mu hitrost zelo omejijo, kot je to možnost že pohvalil župan. »Prav tako zemljevid v naši aplikaciji vključuje vsa posebna parkirna območja, kar je uporabnikom v pomoč pri načrtovanju potovanj. Upamo tudi, da bodo k temu prispevale tudi nove oznake, ki jih je uvedlo mesto.«

Odlok brez pravilnika

Ljubljanska občina je sporočila, da se je ukrep označevanja parkirnih prostorov izkazal za učinkovit in da ni bilo potrebe po dodatnih sankcijah. »Mestno redarstvo ni izdajalo glob, niti zaplenilo skirojev. Ocenjujemo, da je označevanje mest, namenjenih električnim skirojem, ustrezen ukrep, ki uporabnike navaja k odgovornemu ravnanju, in da bo po dodatni uskladitvi predpisov tovrstnih kršitev manj,« so odgovorili na občini. Kazen za parkiranje električnih skirojev zunaj označenih parkirnih prostorov po lani dopolnjenem mestnem odloku o urejanju prometa znaša 40 evrov. Manj je jasno, ali imata občina in redarstvo trenutno sploh pristojnosti za tovrstno regulacijo in izdajanje glob voznikom električnih skirojev. V odgovoru na vprašanje mestnemu svetniku Arnetu Jakobu Zakrajšku so na občini odgovorili, da je pravna podlaga za sankcioniranje prekrškov voznikov električnih skirojev še v usklajevanju. Šele če bo novi pravilnik sprejet z vključenimi predlogi občine, bodo lahko uskladili mestni odlok z novim pravilnikom in takrat začeli sankcioniranje nepravilno parkiranih električnih skirojev. 

Priporočamo