Za ureditev tako imenovanega parkirišča P+R na Zlatem polju se je Mestna občina Kranj odločila z namenom, da bi sprostila parkirišča in zmanjšala promet v mestnem jedru ter s tem posledično tudi onesnaževanje. Namenjeno je predvsem tistim, ki se pripeljejo v Kranj, da parkirajo in se ali z avtobusom ali s kolesi odpeljejo naprej na delo ali v šolo. Parkirišče, ki ga je finančno podprla tudi Evropska unija iz evropskega sklada za regionalni razvoj, so pozdravili tudi v Krajevni skupnosti Zlato polje. To območje je prometno zelo obremenjeno, zato je parkiranje eden večjih tamkajšnjih problemov, kar so v zadnjih letih reševali tudi z uvedbo novih modrih con.
Na parkirišču je 56 parkirnih mest, od tega tri za gibalno ovirane osebe, šest za električna vozila – s tremi polnilnicami – in pet za motorje. Uredili so tudi postajališče KRsKOLESOM z 20 kolesi, dvosmerno kolesarsko povezavo s prehodom čez semaforizirano križišče, dve novi avtobusni postajališči, prostor za popravilo koles, pitnik, prostor za počitek s klopmi in stranišče. Dovoljen čas parkiranja je omejen na 12 ur od vstopa.
Že ob odprtju parkirišča so mnogi namigovali, da le-to ne bo delovalo, predvsem zaradi dokaj zapletenega postopka za registracijo. Uporabnik, ki bi želel parkirati na parkirišču, mora namreč imeti veljavno letno vozovnico javnega mestnega prometa ali veljavno letno dovolilnico za uporabo sistema KRsKOLESOM, šele nato lahko po elektronski pošti ali osebno zaprosi za vpis v sistem. Postopek lahko traja tudi nekaj delovnih dni.
Okoli 50 uporabnikov
Parkirišče je prva dva meseca res kazalo dokaj klavrno podobo, v zadnjem času pa je zaznati, da se je število dnevno parkiranih vozil povečalo. »Parkirišče je zaživelo in je vedno bolj polno, uporabnikov je že več kot 50. Ves čas prihajajo tudi nove prošnje, zato smo z zasedenostjo zelo zadovoljni,« odgovarjajo iz Mestne občine Kranj in dodajajo, da se je številka trenutno ustavila pri 53 uporabnikih, njihovo število pa se vztrajno povečuje.
Župan Matjaž Rakovec je ob otvoritvi prvega tovrstnega parkirišča v Kranju sicer napovedal, da bodo temu sledila tudi parkirišča ob drugih vpadnicah v mesto. Po zadnjih razpoložljivih podatkih iz leta 2019 je po cesti iz Police proti Zlatemu polju na dan v povprečju pripeljalo 18.000 vozil, po cesti od avtocestnega izhoda Kranj – vzhod proti krožišču Primskovo pa 26.000 vozil. Kot ocenjujejo na kranjski občini, se bo promet do leta 2030 še povečeval. Projekcije namreč kažejo, da naj bi se takrat od Police proti Zlatemu polju dnevno pripeljalo že 20.000 vozil, od izvoza Kranj – vzhod proti Primskovemu pa kar 30.000 vozil.
Žal se županova napoved ne bo tako hitro uresničila. »Evropska unija in država parkirišč P+R žal ne sofinancirata več, tako da za zdaj zaradi omejenih finančnih zmožnosti kratkoročno ne načrtujemo podobne investicije,« so pojasnili na kranjski občini.