Vas Brod ob glavni cesti iz Bohinjske Bistrice proti Bohinjskemu jezeru je zadnja možnost za prečkanje Save Bohinjke peš ali s kolesom in nadaljevanje poti proti jezeru po bohinjski kolesarski poti, umaknjeni od prometnega vrveža. Po novem pa levi in desni breg reke na ovinku v vasi Kamnje povezuje most na Rju, ki v teh dneh dobiva svojo končno podobo.

Ko arhitektura nadgradi naravo

Brv, namenjena pešcem in kolesarjem, dolga skoraj 40 in široka malo manj kot pet metrov, bo spominjala na leseno hišo na vodi, podprto z jeklenimi nosilci. Arhitekt in oblikovalec Aleksander Ostan iz Ateljeja Ostan Pavlin, podpisan kot projektant tudi pod zasnovo bohinjske kolesarske poti, pravi, da je brv pravzaprav njena razširitev. »Ta pot ni namenjena zgolj turistom, ampak jo tudi domačini uporabljajo peš, s kolesom, s traktorji. Prav to je smisel trajnostne infrastrukture,« poudarja. Zasnova mostu je bila po njegovem pravi izziv, saj je levi breg Save Bohinjke skoraj tri metre nižji od desnega. »Pripravili smo več variant. Na občini so se strinjali, da ustvarimo arhitekturno ikono, ki ne bo samo premostitev dveh bregov. Ko arhitektura nadgradi naravo, jo lahko oplemeniti,« opisuje.

»Zgolj mostiček z ograjo bi bil za to okolico prešibek. Lokacija je potrebovala nadgradnjo s sodobno oblikovanim ruralnim arhaičnim kozolcem, ki povezuje dve strani reke. Anonimno lokacijo s tem skušamo oplemenititi. Seveda pa ima streha mostu, ki bo njegova posebnost, tudi svojo funkcijo. Pod njo se bo dalo vedriti v dežju in se skriti pred soncem,« pravi arhitekt.

Tako gradbeni kot politični podvig

Brv je tudi za gradbenike izziv, saj je bilo treba dolge jeklene elemente pripeljati v Bohinj in pri tem varno obviti vse ovinke, priti skozi Sotesko ter varno prepeljati skozi vsa križišča in krožišča. »Zagotovo je to zahteven projekt, vendar imamo s podobnimi pri nas kar nekaj izkušenj. Največji most čez avtocesto na Gorenjskem, ki je prav tako naše delo, je v Šenčurju in tisti je celo večji od bohinjskega,« pravi Stanislav Remic iz Gorenjske gradbene družbe, ki izvaja dela. »Konstrukcija mostu je plod znanja naših ljudi, sodelavcev, tako da smo nanje zelo ponosni. Pri nameščanju nismo zaznali nobenih težav, kar pomeni, da je bila priprava ustrezna,« meni Remic in dodaja, da naj bi dela končali do prve polovice decembra.

Projekt gradnje mostu na Rju za pešce in kolesarje je stekel na pobudo krajanov vasi Kamnje in Polje jeseni leta 2016. Spremljalo ga je nekaj zapletov in razmislekov, ali Bohinjci tak objekt, katerega vrednost se je zaradi podražitve cen gradbenih del med pripravami zvišala, potrebujejo ali ne, se spominja župan Bohinja Jože Sodja. Zadovoljstva ob uresničitvi projekta ne skriva. »To bo velika pridobitev za Bohinj. Postavljen je na zelo lepem mestu, ob prvem stiku ljudi, ki pridejo v Bohinj, s Savo Dolinko.« Kot pojasnjujejo na Občini Bohinj, je naložba vredna skoraj 460.000 evrov, obsega pa poleg gradnje mostu na Rju še kolesarsko povezavo do obstoječe bohinjske kolesarske poti iz vasi Kamnje in označitev kolesarske povezave v vasi Kamnje in Bohinjski Bistrici. Naložbo v višini okoli 315.000 evrov sofinancira Eko sklad v sklopu razpisa gradenj kolesarskih povezav. Arhitekt Ostan dodaja, da bodo na desnem bregu uredili še manjše počivališče s klopmi.

Priporočamo