Med pobudami meščanov se v zadnjem času pojavlja več pritožb nad številnimi turističnimi skupinami. Prebivalce Ljubljane motijo predvsem preglasni turistični vodniki in neprilagojenost večjih skupin na življenje v središču mesta. »Ne samo v strogem, ampak tudi širšem centru kot kolesarka in kot peška v času visoke turistične sezone vsakodnevno naletim na neolikane velike turistične skupine. Te bodisi brezvestno hodijo po kolesarski stezi in se velikokrat ne umaknejo tudi po zvonjenju, ampak gledajo, kot da kot kolesar delaš napako, bodisi zasedajo celoten pločnik, da jih je kot pešec treba obiti po prometni cesti,« je zapisala meščanka, ki je Mestno občino Ljubljana pozvala, naj prijavljene vodnike in turistične avtobuse opozori, da se po mestu gibljejo tudi drugi.
Za prebivalce središča mesta je moteče tudi nenehno fotografiranje. Kot je v eni izmed pobud meščanov zapisal uporabnik: »Sploh ne moreš odpreti okna, ne da bi te slikalo vsaj 30 do 50 turistov.« Posebno moteče pa je tudi množično postajanje skupine turistov, tudi po sto in več, na pločnikih in ob tem glasne razlage vodnikov po mikrofonu, ki odmevajo po ulicah, je še zapisal.
Nadzora nad licencami nimajo
Iz Javnega zavoda Turizem Ljubljana so odgovorili, da se problematike velikih skupin, ki se zadržujejo na določenih točkah v središču mesta in lahko ovirajo življenje meščank in meščanov, zavedajo. »Skupine, ki vodenje naročijo prek Turizma Ljubljana, smo že omejili na 25 oseb, prav tako naši vodniki ne uporabljajo ojačevalcev zvoka,« so pojasnili. Vodnike ves čas tudi izobražujejo, da naj se skupine po mestu pomikajo tako, da čim manj ovirajo gibanje drugih oseb.
Mestna občina Ljubljana in Turizem Ljubljana trenutno nimata pristojnosti, da bi v prej omenjenih primerih posredovala. »Že več let si prizadevamo za spremembo zakona o spodbujanju razvoja turizma, ki bi samoupravnim lokalnim skupnostim omogočil nadzor nad turističnimi vodenji in licencami za turistično območje. »Tako bi lahko omejili število oseb na vseh turističnih vodenjih, prepovedali rabo ojačevalcev opreme ter s tem zagotovili višjo kakovost življenja meščank in meščanov ter turističnih storitev v Ljubljani,« so zapisali v Turizmu Ljubljana.
Z omejitvami se strinjajo tudi v Zvezi turističnih vodnikov Slovenije. »Uvedba avdiovodnikov bi bila najboljša rešitev, saj nekdo, ki zdaj celotni skupini govori skozi mikrofon, moti cel kup drugih ljudi, ki so takrat v mestu,« nam je povedala predsednica zveze Dunja Olga Bohorič. Nujna se ji zdi tudi omejitev skupin turistov na 25 ali manj oseb.
Moteči tudi turistični avtobusi
Ljubljančani v zadnjem času opažajo tudi povečano število turističnih avtobusov na parkirišču v Tivoliju, ki naj bi ovirali normalno delovanje parkirišča. V Turizmu Ljubljana so pojasnili, da je bilo od lansiranja rezervacijskega sistema za turistične avtobuse od 13. maja letos opravljenih 760 rezervacij. »Digitalni sistem e-dovolilnic uporabnikom omogoča, da rezervirajo 15-minutni termin za odlaganje in pobiranje gostov na vstopno-izstopnih točkah v bližini mestnega središča. Glede na podatke iz aplikacije Ljubljano dnevno obišče v povprečju 35 do 40 turističnih avtobusov,« so zapisali.
Glede na ocene iz raziskave, ki so jih izvedli leta 2018, v poletnih mesecih Ljubljano obišče nekaj več kot 50 turističnih avtobusov na dan. Na podlagi tega ocenjujejo, da je zmogljivosti zanje trenutno dovolj. Avtobusi imajo namreč na voljo pet vstopno-izstopnih točk: na Bleiweisovi cesti, v Ilirski ulici, Miklošičevi ulici, na Železni in Roški cesti, kjer ponujajo enajst postajališčnih prostorov za avtobuse.
Z uvedbo sistema e-dovolilnic si na Mestni občini Ljubljana želijo prispevati k večji pretočnosti prometa in kakovosti življenja meščank in meščanov v mestnem središču in ob tem zagotoviti čim boljšo izkušnjo obiskovalcem, ki se v prestolnico pripeljejo s turističnimi avtobusi, so zapisali.
Nekatera postajališča so predaleč
Dunja Olga Bohorič je prepričana, da za turistične vodnike ni pomembno, kam gre parkirat voznik, ko odda turiste. »Našim potnikom, s katerimi se mi pripeljemo v Ljubljano, je pomembno, da nam voznik ustavi na tistih nekaj predvidenih mestih za izstopanje in kasneje zopet vstopanje potnikov. Ta mesta nam zadoščajo. Če imamo najavljene slovenske ture, v okviru katerih pridejo potniki v Ljubljano, in smo o tem informirani, usmerimo voznika na mesto, kjer potnike sprejmemo, in jih kasneje, ko končajo turo, tja tudi pospremimo,« je pojasnila in dodala, da v tem ne vidi nič spornega.
Težave se po njeni oceni pojavijo, ko si vozniki turističnih avtobusov želijo parkirati čim bližje središču mesta in zato povzročajo gnečo na parkirišču pri Tivoliju. »Na voljo je veliko parkirnih prostorov za avtobuse, a so dokaj daleč iz mesta. V času prometnih konic dostop do turistov traja bistveno dlje časa, kot bi si želeli potniki, ki čakajo na avtobus,« je dejala. x