»Ustanovili smo Združenje bolnišničnih heliportov (ZBH), ki skrbi za poenotenje delovanja in varnost heliportov, postopke od obveščanja, aktivacije do najave sprejema poškodovancev, prav tako beležimo indikacije helikopterskih reševalnih prevozov ter morebitne incidente in druge neljube dogodke,« je razložil Gregor Kovač, vodja korporativne varnosti in organizacijski vodja heliporta Splošne bolnišnice Celje (SBC). Tega so na strehi SBC odprli pred natanko dvema letoma.

V enem dnevu 12 helikopterskih operacij

»V SBC je delovanje heliporta dobro urejeno in je primer dobre prakse. Čeprav, roko na srce, se prav tako soočamo z nekaj težavami. Do prvega posveta, ki smo ga imeli, je bilo financiranje delovanja in vzdrževanja heliporta ter usposabljanja tehničnih služb za njegovo varno delovanje nerešeno,« je povedal Kovač. Lani so v Celju zabeležili skupno 104 helikopterske operacije, tako primarne kot sekundarne, ki jih izvajata Slovenska vojska in policija. Aktivacijski čas celotne ekipe s piloti, tehniki in reševalci znaša v povprečju 11,4 minute, vključno z aktivacijo sekundarnih (medbolnišničnih) transportov, pri katerih ni visoke stopnje nujnosti. Za zgraditev heliporta v Celju so se odločili zaradi trajnostnega razvoja SBC kot regionalne zdravstvene ustanove, pa tudi razvoja stroke. Tako lahko sprejemajo težje poškodovance ter zagotovijo hitro oskrbo bolnikov, pri katerih helikopterski prevoz prinaša boljšo možnost preživetja. »Upravičenost investicije se je izkazala tudi ob katastrofalnih poplavah leta 2023, ko je bilo v enem dnevu izvedenih kar 12 helikopterskih operacij,« je izpostavil Kovač.

Gregor Kovač, vodja korporativne varnosti in organizacijski vodja heliporta Splošne bolnišnice Celje Foto: Združenje heliportov Slovenije

Gregor Kovač, vodja korporativne varnosti in organizacijski vodja heliporta Splošne bolnišnice Celje Foto: Združenje heliportov Slovenije

Največ je priletov iz širše celjske regije, pa tudi iz Sevnice, Brežic in Slovenskih Konjic, kadar helikopterske prevoze naročajo regijske službe urgenc v sestavi zdravstvenih domov. »Prevladujejo prevozi novorojenčkov ter poškodovanih v prometnih in raznih delovnih nesrečah, kot so padci z višine in podobno,« je pojasnil Kovač. Iz statistike je tudi razvidno, da so prileti najpogostejši v popoldanskem in večernem času ter konec tedna. »V Celju požarno varnost heliporta zagotavljamo z dvema topovoma, vodo in peno, ter stalno prisotnostjo gasilca operativca ter poklicne gasilske enote. V dveh letih delovanja ni bilo nobene okvare gasilskega sistema, saj ga redno vzdržujemo in obnavljamo,« je še dejal Kovač. 

Priporočamo