Kot smo poročali minuli teden, srednješolci in študenti, ki se iz Kranja vsak delavnik vozijo v prestolnico z Arrivo, že od septembra opozarjajo na hudo gnečo na avtobusih in njihove izostanke. Poudarjajo, da se v Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), kjer zatrjujejo, da težav ne zaznavajo, in v Arrivi, kjer krivdo za pritožbe potnikov pripisujejo spremembam voznih redov, sprenevedajo.
Septembra kršitve na štirih linijah
Na inšpekciji za javni potniški promet Inšpektorata Republike Slovenije (RS) za okolje in energijo so potrdili, da je bil konec septembra na sedežu podjetja Arriva izveden inšpekcijski nadzor in da se je na izbranem vzorcu preverjalo, ali izvajanje prevozov potnikov v notranjem linijskem cestnem prometu poteka v skladu s koncesijo in registriranimi voznimi redi. »V podjetju Arriva je bilo ugotovljeno neizvajanje prevozov na štirih linijah. V prekrškovnem postopku je bila prevozniku izrečena globa v višini 1250 evrov in odgovorni osebi prevoznika globa v višini 500 evrov. Zavezanci so globe poravnali v roku,« je pojasnila svetovalka za odnose z javnostmi na Inšpektoratu RS za okolje in energijo Darija Dolenc.
Sogovornica je dodala, da inšpekcija nadaljuje nadzore nad prevoznikom. Dejala je, da v nadzorih, ki so bili po uradni dolžnosti ali na pobudo prijaviteljev izvedeni v oktobru, sistemske nepravilnosti v smislu opustitve izvajanja registriranih voznih redov v celoti oziroma daljšem časovnem obdobju, kot je bilo ugotovljeno v septembru, niso bile zaznane. Glede ugotovitvenih postopkov v inšpekcijskih postopkih, ki so bili uvedeni v novembru, je Dolenčeva povedala, da ti še niso zaključeni.
»Primeri, ki so še v obravnavi, se nanašajo na občasen izpad oziroma neizvedbo voznega reda na posamezni dan ali na neskladnosti pri izvajanju voznega reda določenega dne, kot je denimo neustavitev na postajališču in podobno. V navedenih primerih ugotovitveni in prekrškovni postopki še potekajo, za opisana dejanja pa so predpisane sankcije v višini od 1250 do 2000 evrov za opustitev in od 210 do 625 evrov za opravljanje prevoza v neskladju z registriranim voznim redom,« je izpostavila Darija Dolenc.
Inšpektor lahko predlaga odvzem koncesije in licence
Na naše vprašanje, kako bodo ukrepali, če se bodo Arrivine kršitve nadaljevale, so na inšpekciji za javni potniški promet pojasnili, da lahko na podlagi ugotovitev, da je prevoznik (koncesionar) prekinil ali opustil prevoz na liniji, izvajanje katerega je pridobil s koncesijo, inšpektor pristojnemu ministrstvu poda predlog za odvzem koncesije.
Kot so poudarili na inšpekciji, zakon o prevozih v cestnem prometu določa, da prevoznik ne sme prekiniti ali opustiti nobenega prevoza, določenega z voznim redom: »Izjemoma sme biti na posamezni liniji ali delu linije prevoz začasno prekinjen ali opuščen zaradi nepredvidenih ali predvidenih dogodkov. Če je prevoznik opustil opravljanje prevoza na posamezni registrirani liniji ali delu linije, izvajanje katerega je pridobil s koncesijo, se mu koncesija za to linijo odvzame in podeli drugemu prevozniku.«
Šteje se, so dodali na inšpekciji, »da je prevoznik opustil opravljanje prevoza na posamezni registrirani liniji ali delu linije, če najmanj dvakrat v koledarskem letu o tem ni obvestil koncedenta ali pa je brez razlogov po nepredvidenih ali predvidenih dogodkih opustil prevoz na posamezni registrirani liniji ali delu linije«. Za enkratno opustitev opravljanja prevoza se šteje prva opustitev prevoza na registrirani liniji ali delu linije.
Darija Dolenc je še dodala, da lahko inšpektor pristojnemu izdajatelju licenc predlaga tudi odvzem licence za prevoze, saj zakon med drugim določa, da če izdajatelj licence sam ali na podlagi poročil pristojnih inšpekcijskih služb, policije, občinskega redarstva ali finančne uprave ugotovi, da je prevoznik v zadnjih dveh letih ponavljajoče več kot dvakrat kršil predpise, mu glede na resnost kršitve in ob upoštevanju skupnega števila izvodov licenc začasno odvzame licenco oziroma začasno odvzame posamezni izvod licence. Pri tem se upoštevajo kršitve, za katere je bil prevoznik pravnomočno kaznovan, je še poudarila sogovornica.ž
Konkretnim pojasnilom se izmikajo
V vodstvu družbe Arriva so na naša vprašanja o tem, kolikšnih glob in denarnih sankcij so bili zaradi kršitev deležni od 1. septembra do danes ter zakaj se zamude in izostanki avtobusov v jutranjih konicah na relaciji Kranj–Ljubljana in gneča na avtobusih, o katerih potniki redno poročajo, kljub posredovanju inšpekcije še vedno dogajajo, odgovorili, da javni potniški promet izvajajo skladno s koncesijsko pogodbo, sklenjeno z naročnikom – DUJJP, in skladno s standardi ter določenimi oziroma dogovorjenimi voznimi redi in linijami.
»Ves čas aktivno in korektno sodelujemo ter sproti predlagamo najboljše možne rešitve glede na potniške tokove. Tudi ob inšpekcijskem pregledu v septembru smo vsa pojasnila zagotovili v dogovorjenem roku,« so izpostavili v Arrivi. Poudarili so še, da izpolnjujejo vse obveznosti iz koncesijske pogodbe.