Danes se je začela štiridnevna popolna prometna zapora dela Dunajske ceste med Vilharjevo in Tivolsko cesto zaradi rušenja severnega dela železniškega nadvoza, ki na tem odseku prečka eno najpomembnejših ljubljanskih vpadnic. Čeprav naj bi bilo zaradi poletnih počitnic v mestu že manj ljudi, je bilo v času jutranje prometne konice in tudi čez dan kar precej težav v prometu. Najbolj obremenjene so bile ceste okoli glavne ljubljanske železniške postaje, in sicer Trg Osvobodilne fronte, Masarykova, Šmartinska, Vilharjeva, Tivolska in Bleiweisova cesta.
Potnica na mestni liniji 20 nam je povedala, da je avtobus na njeno postajališče prišel s približno 20-minutno zamudo glede na vozni red. Pot od soseske BS 3 do središča mesta, za katero avtobus običajno porabi 20 minut, je danes dopoldan trajala kar 55 minut, je povedala sogovornica. V javnem podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) so dejali, da so v času jutranje konice avtobusi na linijah 2, 6, 7, 7L, 8, 11, 13, 14, 19B, 19I in 20 imeli do 30-minutne zamude. Največ težav so vozniki LPP zaznali na Masarykovi in Vilharjevi cesti ter pri podvozu pri Orto baru.
V kolonah pločevine so obtičali tudi medkrajevni avtobusi. »Vožnja iz Kranja do Ljubljane je sicer potekala običajno, dokler nismo prišli do kopališča Ilirija. Od tam smo do glavne avtobusne postaje potrebovali dobre pol ure. Na postajo smo prišli s skoraj polurno zamudo,« je povedala potnica na jutranjem medkrajevnem avtobusu z Gorenjske.
Ljubljanski župan Zoran Janković je ocenil, da je današnji prometni situaciji očitno botrovalo dejstvo, da vozniki niso upoštevali opozoril o zapori ceste. Po njegovem mnenju je voznike zavedlo, da v času januarske zapore Dunajske ceste zaradi rušenja železniškega nadvoza ni bilo hujših prometnih težav, čeprav so pristojni že decembra opozarjali, da bo promet v celotnem mestu lahko ohromljen.
Po županovih informacijah je bilo danes dopoldne najhuje na križišču Šmartinske, Topniške in Vilharjeve ceste, a so kmalu na pomoč priskočili policisti, ki so pomagali usmerjati promet v križišču. Vodja ljubljanskega mestnega redarstva Roman Fortuna je dodal, da je promet do 7.30 potekal brez večjih posebnosti. »Med 7.30 in 10. uro pa se je promet iz smeri Celovške in Bleiweisove ceste povečal. Na križišču omenjenih cest je bila prisotna patrulja policije, ki je urejala promet, medtem ko je promet mimo Bavarskega dvora potekal normalno. Prav tako se je povečal promet po Dunajski. Res je, da se je promet zgostil na kritičnih točkah, kar je bilo do neke mere pričakovano, skladno z napovedmi in javnimi objavami. Mestno redarstvo je v tem času opravilo več kontrol v širši okolici in tudi pospeševalo promet,« je dopoldansko dogajanje povzel Fortuna.
Vodja redarstva je še povedal, da se vozniki »niso držali označb in prometne signalizacije, ki je označevala zaporo, zato je žal prihajalo do zastojev. Prav tako niso bila v zadostni meri upoštevana javna obvestila o zgostitvi prometa in napovedanih obvozih. Slednje dokazuje, da so bile ceste v nekoliko širši okolici normalno pretočne.« V Ljubljanskem potniškem prometu pričakujejo, da se bodo jutri razmere na cestah normalizirale, »ker se bodo vozniki osebnih avtomobilov zaradi pričakovanih zastojev temu delu Ljubljane izogibali«.
Od ponedeljka na
Dunajski cesti delna zapora
Zaradi zapore Dunajske ceste bodo vse do ponedeljka, 1. julija, do 5. ure zjutraj poleg motornih vozil na obvoz morali tudi pešci in kolesarji, saj so zaradi rušitvenih del zaprti tudi pločniki in kolesarski stezi med Vilharjevo in Tivolsko cesto. Zanje je obvoz urejen skozi Vilharjev podhod pod glavno železniško postajo.
V ponedeljek v zgodnjih jutranjih urah bo popolna prometna zapora na Dunajski cesti odpravljena. Zamenjala jo bo delna zapora, ki bo trajala do predvidoma konca letošnjega leta, so sporočili iz direkcije za infrastrukturo, ki vodi projekt zamenjave železniškega nadvoza. »V času delne zapore Dunajske ceste bodo prevozni štirje vozni pasovi za osebna vozila in Ljubljanski potniški promet (v vsako smer po dva), za pešce in kolesarje pa bo vzpostavljen koridor na zahodni strani,« so povedali na direkciji za infrastrukturo.
Rušitev severnega dela železniškega nadvoza čez Dunajsko cesto je povezana s projektom gradnje novega potniškega centra, ki bo Ljubljani prinesel dolgo pričakovano novo železniško in avtobusno postajo. Zaradi tega projekta in zasebnih nepremičninskih projektov na širšem območju železniške postaje bodo nujni še drugi infrastrukturni ukrepi na cestnem obroču okoli postaje. Med drugim sta predvideni tudi širitev Šmartinskega podvoza in celovita rekonstrukcija cest okoli bodočega potniškega centra. Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povedali, da je njihov cilj »prenoviti območje in določiti prometno ureditev v okolici načrtovanega novega potniškega centra, ki bo dolgoročno zagotavljala ustrezno varnost in pretočnost mestnega prometa, torej da bo zagotovljeno udobno vodenje vseh vrst javnega potniškega prometa, kolesarskega, peš ter motornega prometa, z dodatno ozelenitvijo javnega prostora«.
Tako letos in v naslednjih letih napovedujejo prenovo Trga Osvobodilne fronte, Masarykove ceste, Šmartinske ceste pri podvozu in Vilharjeve ceste. V teku je že rekonstrukcija Linhartove ceste od Dunajske do Matjaževe ulice. Linhartovo bodo v nadaljevanju rekonstruirali vse do krožišča Žale, ki bo prav tako prenovljeno, prenovo pa si obetata še Flajšmanova in Pokopališka ulica, so dodali na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Ali bo občina zaradi gradnje in prenove komunalne ter prometne infrastrukture na cestah okoli potniškega centra morala opraviti presojo vplivov na okolje, ministrstvo za podnebje, okolje in energijo po podatkih občine še ni odločilo.
V naslednjih dveh letih naj bi prenovili še nekatere ceste
A s tem se seznam cest, ki naj bi jih občina začela prenavljati v naslednjih letih, še ne konča. Janković je nedavno omenil, da nameravajo v naslednjih dveh letih prenoviti še Litostrojsko, Dolenjsko, Goriško in Zaloško cesto. Za slednjo je župan celo dejal, da bo najverjetneje na vrsto prišla še letos. Na občini smo želeli preveriti, kateri del Zaloške ceste nameravajo prenoviti, za kakšne posege bo šlo in kako bo v času gradnje potekal promet po Zaloški. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povedali, da »končne odločitve o obsegu projekta še nismo sprejeli, o vseh podrobnostih bomo javnost pravočasno obvestili«.
Prav tako nas je zanimalo, kako si bodo sledile prenove omenjenih cest. »To bo med drugim odvisno od projektne dokumentacije in časovnice pridobitve gradbenih dovoljenj,« so dejali na občini. Ob tem so k županovemu seznamu cest, ki naj bi bile v naslednjih dveh letih predvidoma prenovljene, dodali še obnovo Jurčkove ceste, Peruzzijeve ulice, ureditev Aleje Žale na odseku Tomačevske ceste, prenovo ulice Ob Ljubljanici, rekonstrukcijo Barjanske ceste od Finžgarjeve ulice do priključka na avtocesto, Tbilisijske in Šišenske ceste ter obnovo Ceste v Gorice in Poti heroja Trtnika.