Še pred nekaj leti so slovenski kupci množično nakupovali v nam takrat najbližji prodajalni irskega veletrgovca Primark v avstrijskem Gradcu, dokler ni ta leta 2019 svoje prve trgovine pri nas odprl v ljubljanskem Cityparku. Kupce privablja predvsem z raznoliko ponudbo oblačil, izdelkov za dom in dodatkov po nižji ceni.
Takšna ponudba pa zadnja leta v Ljubljano privablja tudi kupce iz Hrvaške, Bosne in Srbije. »Včeraj sem se okoli polnoči z avtobusom odpravila iz Sarajeva proti Ljubljani. Prišli smo ob osmi uri. Danes bom cel dan nakupovala, zvečer pa se že odpeljemo domov,« nam je pojasnila Snježana, ki je za svoj nakupovalni izlet odštela 40 evrov. Agencija, ki organizira prevoze iz Sarajeva in Banjaluke v Ljubljano, nakupovalne izlete ponuja vsako soboto. »Avtobusi so nabito polni, so tudi čakalne vrste, a se splača,« je dodala nakupovalka.
Kupci iz tujine v Primark prihajajo brez posebnih nakupovalnih seznamov, a se strinjajo, da brez spodnjega perila in pižame od tam ne smeš oditi. »To je na nek način kar tradicija. Trgovina slovi po dobrem perilu in unikatnih kolekcijah oblačil za spanje,« je povedala Darinka.
Cene nižje kot v Bosni
Nakupovalni turizem je še pred nekaj leti deloval v obratni smeri – Slovenci so se po nakupih odpravljali v Bosno, kjer naj bi bile cene v primerjavi s slovenskimi veliko nižje. »Ljudje so tja hodili vsak vikend. Nakupovali so ponaredke, tudi originale, a po nižji ceni. Hrana je bila poceni in spanje tudi. A prav ta množični turizem je v Bosni sčasoma dvignil cene in zdaj se tam ne splača več nakupovati,« je povedala Svetlana iz Ljubljane, ki je v soboto v Primark prvič pripeljala sorodnici iz Banjaluke. Nedavno je s partnerjem obiskala Bosno in ugotovila, da so se cene zvišale v vseh trgovinah.
Njena sorodnica Danijela je zato želela obiskati slovenske trgovine, predvsem Primark. »Ponudba je dobra in kolekcije se hitro menjajo. Všeč mi je, da cene niso previsoke in tudi material ni slab. Veliko izdelkov je zelo posebnih, z motivi iz risank in filmov, ki jih drugje ne moreš kupiti,« je dejala. Velik vpliv so imele nanjo tudi objave spletnih vplivnic, ki so v svojih videoposnetkih predstavljale nakupe iz Primarka.
Od otroških oblačil do spletnih trendov
Med nakupovanjem smo ujeli tudi skupino učiteljic iz Zagreba, ki so v Primark prišle v sklopu organiziranega nakupovalnega izleta. »Včasih smo hodili v Primark v Avstrijo, zdaj hodimo v Slovenijo. Obiskovali bi ga tudi, če bi bil pri nas,« so povedale. Čeprav se jim cene ne zdijo nižje kot v Zagrebu, so jih navdušili raznolika ponudba in božično obarvani izdelki.
Večina kupcev se je iz trgovine odpravila z več polnimi velikimi vrečami, med njimi tudi Dragana in Stanko. »Vsaj enkrat na mesec se pripeljeva iz Hrvaške in za vnukinjo nakupiva nova oblačila. Glede na cene otroških oblačil pri nas se ta razlika hitro pokrije s ceno za pot iz Hrvaške in nazaj. Še vedno so cene kar nižje,« sta povedala.
Med mlajšimi kupci so najbolj priljubljeni izdelki, ki sledijo trendom na družbenih omrežjih. Trenutno je to »stanley cup«, termoizolirana posoda za pijačo, ki v različnih trgovinah dosega ceno tudi do 100 evrov. »V Primarku sem ga našla za manj kot 10 evrov. Izbrala sem si tri različne barve, saj se zares splača. Izgleda tudi zelo podobno kot original,« je dejala Stella, ki je v Ljubljano prišla nakupovat iz hrvaškega obmejnega mesta.
Tujih nakupovalcev v Ljubljani je že vajeno tudi vodstvo nakupovalne verige Primark v prestolnici. »Ljubljana postaja čedalje bolj obiskana turistična destinacija, Primark pa ostaja priljubljena destinacija za tiste, ki iščejo kakovostno modo po dostopnih cenah,« je povedal vodja trgovine Primark Ljubljana Almir Nasufović. Prepričan je, da se v trgovini najde nekaj za vsakogar. Kupci v njej preživijo veliko časa, saj raziskujejo oddelke s široko ponudbo izdelkov.
Kot opažajo, so trenutno najbolj priljubljena sezonska oblačila, kot so plašči, puloverji in udobna oblačila za prosti čas.