Lani je Ljubljano obiskalo skupno 1.276.455 gostov, kar je 14,6 odstotka več kot leta 2023. Še vedno prevladujejo predvsem tuji gostje (94,8 odstotka), skupaj z domačimi pa so ustvarili kar 12,7 odstotka več nočitev kot leto prej. Povprečna doba bivanja je ostala na lanskoletni ravni, od 2,5 do tri noči.

Celotni lanski prihodki Turizma Ljubljana so znašali nekaj manj kot 5,4 milijona evrov. V primerjavi z letom 2023 so se povišali za 5,3 odstotka.

»Podatki, ki jih pridobivamo na četrtletni ravni, kažejo, da je bila povprečna dnevna potrošnja obiskovalcev leta 2024 do vključno septembra 163 evrov,« so na Turizmu Ljubljana zapisali v poročilu in izpostavili izboljšanje števila direktnih letalskih povezav, ki jih je bilo v lanski poletni sezoni 25. »To je sicer več kot leto pred zastavljenim rokom, vendar gre za sezonske povezave z manjšimi frekvencami in manjšo nosilnostjo, kot bi jo želeli.« Vzpostavljene so bile tri nove povezave: v Rigo z airBalticom, v Köbenhavn s prevoznikom Norwegian in v Madrid z Iberio. Za prihajajočo sezono 2025 se napoveduje začetek letov Eurowings v Düsseldorf in Berlin ter povezava KLM z Amsterdamom. Veliko si obetajo tudi na račun okrepitve povezav z Madridom.

Projekti za meščane

Ob številnih protestih nezadovoljnih prebivalcev evropskih prestolnic in večjih mest zaradi množičnega turizma Ljubljančani in Ljubljančanke po mnenju Turizma Ljubljana vsaj za zdaj težav s tujimi gosti nimajo. »Izvedli smo več projektov, ki so v prvi vrsti namenjeni meščanom in meščankam, kot so Teden ljubljanskega turizma, Cela šiškarija, okrasitev mesta z zelenimi drevesi, natečaj za osnovnošolce Pomagajmo ljubljanskemu zmaju in čistilna akcija Za lepšo Ljubljano,« so zapisali in dodali, da so rezultati vidni tudi na razvoju in razpršenosti turistične ponudbe zunaj mestnega jedra. »Z razvojem novih produktov in sofinanciranjem aktivnosti zunaj mestnega središča smo začeli razvijati romarski turizem in pripravili akcijski načrt razvoja kolesarskega turizma v Ljubljani in regiji.«

1.276.455 gostov je lani obiskalo
Ljubljano. 163 evrov je bila povprečna dnevna potrošnja turistov leta 2024.

Celotni lanski prihodki Turizma Ljubljana so znašali nekaj manj kot 5,4 milijona evrov. V primerjavi z letom 2023 so se povišali za 5,3 odstotka, tudi na račun obsežnejšega proračuna namenskih sredstev ter povečanja turističnega obiska v poletnih mesecih. Skupni presežek prihodkov nad odhodki tako znaša dobrih 13.200 evrov. 

Nagrajeni projekti

Ljubljana je bila lani prejemnica več turističnih nagrad. Na 16. poslovni borzi industrije srečanj Conventa je prejela nagrado kongresna zvezda v kategoriji destinacij, ki lahko gostijo do 2000 kongresnih udeležencev. Na mednarodnem tekmovanju The Golden City Gate, ki nagrajuje odličnost promocijsko-komunikacijskih kampanj, je Turizem Ljubljana dobil posebni nagradi za videa kreativnih rokodelskih delavnic in festivala LUV fest. Dvakrat je bil nagrajen tudi video Adrenalinska Ljubljana.

Priporočamo