Od začetka meseca na delu Dunajske ceste onkraj obvoznice velja nova omejitev hitrosti – 40 kilometrov na uro namesto dosedanjih 50. Omejitev hitrosti je rezultat peticije, ki je bila podana na pobudo sveta staršev tamkajšnje Osnovne šole Maksa Pečarja in »kolesarskega župana« Mateja Praprotnika.
S pobudo je soglašala tudi četrtna skupnost Črnuče. Pobudo s tisoč podpisi so lani izročili ljubljanskemu županu, ki je privolil v predlog. Kot so mu pojasnili, se varnost pešcev in kolesarjev s takšno spremembo zelo poviša, medtem ko se potovalni čas zanemarljivo podaljša.
V četrtni skupnosti Črnuče so pripravili tudi akcijski načrt in strokovno gradivo, ki utemeljuje, zakaj je takšna omejitev hitrosti potrebna. Glavni argument je, da se število nesreč s smrtnim izidom dramatično zmanjša pri prehodu hitrosti s 50 na 40 kilometrov na uro. Prav tako so opozorili, da kolesarska površina ni fizično ločena od površine za avtomobile, kar je izredno nevarno.
Na spletni strani peticija.si pa smo zasledili novo peticijo, da se omejitev hitrosti spet zviša s 40 nazaj na 50 kilometrov na uro; pobudo je podpisalo že nekaj več kot 600 ljudi. Navedli so šest razlogov za zvišanje hitrosti:
- Ustrezna infrastruktura: Dunajska cesta je dovolj široka in primerna za obstoječo hitrostno omejitev.
- Varnostni ukrepi so že prisotni: večja križišča so opremljena s semaforji, kar zagotavlja varnost pešcev in drugih udeležencev v prometu.
- Brez resnih prometnih nesreč: na tem odseku ne beležimo pogostih ali hujših prometnih nesreč.
- Pretočnost prometa: že s trenutno omejitvijo je pretočnost ceste nezadostna, dodatno znižanje hitrosti pa bo le poslabšalo prometni tok.
- Prilagojena infrastruktura: cesta je v celoti opremljena s kolesarskimi stezami in pločniki, kar povečuje varnost ranljivejših udeležencev v prometu.
- Ekološki vpliv: pri hitrosti 40 km/h večina avtomobilov deluje v nižjih prestavah, kar povzroča višjo porabo goriva in povečane izpuste.
V pobudi so predlagali tudi alternativne ukrepe, in sicer regulacijo prometa tovornih vozil ter sanacijo cestišča tam, kjer je obraba največja.