Potem ko je direkcija za infrastrukturo sredi letošnjega oktobra konzorcij izvajalcev SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH holding uvedla v delo, na območju glavne železniške postaje že napredujejo gradbena dela. V sklopu gradnje nove železniške postaje po podatkih direkcije potekajo odstranitev posameznih tirov in tirnih gred ter izkopi. »V teku sta prestavitev in zaščita signalnovarnostnih vodov, za novo postajno dvorano v nadhodu so v izvedbi piloti, v delu je tudi izkop za gradnjo novega zaklonišča,« so našteli na direkciji.
Poleg tega se dela izvajajo tudi v 158 metrov dolgem Vilharjevem podhodu. Najširši del podhoda pri Vilharjevi cesti, kjer so bili v preteklosti gostinski lokali, je deloma ograjen z gradbeno ograjo, za katero delavci odstranjujejo opremo ter izvajajo rušitve in druga pripravljalna dela v nekdanjih lokalih, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo. Poleg tega so že izpraznjeni prostori Mladinskega centra Ulca, trgovine z oblačili, frizerskega salona, kioska in prostora Društva invalidov Ljubljana Bežigrad na drugi strani podhoda.
Dvosmerna kolesarska steza skozi podhod
Iz javno dostopnega tehničnega poročila za ureditev podhoda je razvidno, da direkcija načrtuje rušitev starih stopnišč v podhodu. Namesto njih bo konzorcij na levi strani, v smeri proti novi železniški postaji, zgradil nova stopnišča, ki bodo usklajena s prenovljeno peronsko shemo. Stopnišča v smeri proti Šmartinskemu podvozu pa bodo porušili in za več metrov razširili podhod. V rekonstruiranem podhodu bodo umeščeni nova dvigala, ki bodo osebam z gibalnimi oviranostmi omogočala dostop do peronov, dodatne sanitarije, garderobe, stojala za kolesa, shrambe, čakalnica, prostor za prodajo vozovnic in drugi poslovni prostori.
Na skrajnem desnem robu razširjenega podhoda pa bo urejena nova »varna kolesarska povezava, ki se ne bo križala z drugimi uporabniki podhoda«, je razvidno iz tehničnega poročila za ureditev podhoda. Široka naj bi bila 3,85 metra. Na direkciji so pojasnili, da bodo kolesarji v razširjenem delu podhoda dobili dvosmerno kolesarsko stezo, ki bo vizualno, deloma pa tudi fizično ločena od površin za pešce. To bo za kolesarje velika sprememba glede na trenutno stanje, ko zaradi mešanja poti pešcev in kolesarjev prihaja do konfliktnih situacij. Načeloma pa bi kolesarji pri prečkanju Vilharjevega podhoda morali stopiti s kolesa.
Nova kolesarska klančina na južnem delu
Iztek podhoda je trenutno urejen zelo neprijazno za kolesarje. Ob robu stopnišča sta ozki in strmi klančini, po katerih nekateri potiskajo kolo do površja. Raje kot neudobni klančini drugi uporabljajo bližnje dvigalo. Direkcija zagotavlja, da bo z rekonstrukcijo južni vhod v Vilharjev podhod za kolesarje urejen s kolesarsko klančino. Ta bo široka toliko kot sama kolesarska steza. Tehnično poročilo kaže, da se daljša klančina v obliki spirale spušča proti podhodu z naklonom 8,5 odstotka. Vhod oziroma izhod iz podhoda pri Vilharjevi cesti se s tem projektom še ne bo spreminjal, so potrdili v direkciji. Kolesarjem bo še naprej na voljo bodisi strma dostopna pot, ki povezuje podhod in Vilharjevo cesto, bodisi podaljšek podhoda, ki pride na površje v Hacquetovi ulici. »V prihodnosti je predvidena rekonstrukcija izhoda iz nadhoda na severu, kjer bo izvedena dodatna kolesarska rampa na južni strani Vilharjeve ceste,« so zagotovili v direkciji.
Iz dokumentacije, ki jo je direkcija objavila skupaj z javnim naročilom za izbor izvajalca gradnje, je razvidno, da bosta prenova in razširitev Vilharjevega podhoda potekala v več fazah, ki jih bo narekovala rekonstrukcija tirne sheme na površju. Ves čas gradbenih del bodo pešci in kolesarji podhod lahko uporabljali in iz njega dostopali do vseh peronov, ki bodo v uporabi v posamezni fazi del.