Medtem ko je direkcija za infrastrukturo nedavno tudi uradno začela gradbena dela pri projektu nove železniške postaje, Slovenske železnice še niso pridobile gradbenega dovoljenja za novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti. Drugega februarja letos so na ministrstvo za naravne vire in prostor oddale vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja po integralnem postopku, kar pomeni, da sočasno teče tudi presoja vplivov na okolje.
Doslej so pridobili skoraj vsa potrebna mnenja, so dodali na železnicah. Po pridobitvi vseh mnenj bo sledila javna razgrnitev dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja. »Izdajo gradbenega dovoljenja pričakujemo v začetku naslednjega leta,« so napovedali v Slovenskih železnicah. Načrtujejo, da bodo v začetku prihodnjega leta objavili javno naročilo za izvedbo faze A, to je za izvedbo varovanja gradbene jame in izkope, v drugem četrtletju 2025 pa bodo objavili še javno naročilo za izvedbo faze B, ki vključuje gradbena, obrtniška in inštalacijska dela ter ureditev odprtih površin. Po trenutni časovnici bo avtobusna postaja ob Vilharjevi cesti zgrajena do konca leta 2027 oziroma v začetku leta 2028.
Južni terminal naj bi bil končan v letu 2029
Ker so na Slovenskih železnicah že med projektiranjem objekta ob Vilharjevi cesti ugotovili, da bo imel premalo avtobusnih peronov, ob Masarykovi cesti nameravajo zgraditi še tako imenovan južni terminal z dodatnimi 12 peroni. Tega bodo zgradili vzhodno od stare glavne železniške postaje, na mestu, kjer danes stoji upravna stavba Slovenskih železnic. Pojasnili so, da je projektiranje južnega terminala trenutno v fazi izdelave idejne zasnove in da bodo za gradbeno dovoljenje za to stavbo lahko zaprosili predvidoma konec prihodnjega leta. Po trenutnih ocenah Slovenskih železnic bo gradnja železniške postaje ob Vilharjevi cesti (oziroma severnega terminala) stala 75 milijonov evrov, gradnja južnega terminala pa 9 milijonov evrov.
Že sedaj je torej jasno, da bo nova avtobusna postaja ob Vilharjevi cesti končana precej prej kot južni terminal, zato nas je zanimalo, ali bo nova postaja lahko obratovala brez dodatnih 12 peronov ob Masarykovi cesti. Na Slovenskih železnicah so zagotovili: »Do izgradnje južnega terminala v letu 2029, kjer bo še dodatnih 12 peronov, bo severni terminal, kjer bo 30 peronov za avtobuse, z dodatnimi štirimi peroni za izravnavo časa ob Vilharjevi cesti, zadostoval za izvajanje avtobusnega prometa.« Za primerjavo so dodali podatek, da je na sedanji avtobusni postaji 33 peronov.
V pritličju južnega terminala bodo avtobusni peroni za mednarodni avtobusni promet, avtobuse Ljubljanskega potniškega prometa in potrebe nadomestnih prevozov Slovenskih železnic. V višjih nadstropjih tega objekta bodo poslovni prostori in pisarne.
Lani odpovedali najemno pogodbo za zemljišča
S sedanjo avtobusno postajo, ki stoji na zemljiščih v lasti Slovenskih železnic, upravlja zasebno podjetje Avtobusna postaja (AP) Ljubljana. Železnice so si sprva prizadevale prevzeti omenjeno družbo, da bi ta tudi v novi postajni stavbi izvajala to dejavnost. A so na Slovenskih železnicah povedali, da so prevzem AP Ljubljana opustili, in napovedali, da bo novo postajo upravljalo podjetje Nomago.
V Nomagu imajo Slovenske železnice od konca leta 2022 50-odstotni lastniški delež, lastnica preostale polovice pa je družba Adventura Investments. Iz zadnjega letnega poročila Slovenskih železnic je razbrati, da bo družba izkoristila izključno pravico, da do konca letošnjega leta odkupi še preostali 50-odstotni lastniški delež družbe Adventura v Nomagu.
Na Slovenskih železnicah so povedali, da so AP Ljubljana že februarja lani odpovedali najemno pogodbo za zemljišča. Najemnica bi po njihovih besedah območje morala izprazniti do februarja letos. »Ker tega ni storila, smo zoper njo na okrožno sodišče v Ljubljani vložili tožbo za izpraznitev in izročitev nepremičnin,« so pojasnili.