Svetnik Aleš Primc (Glas za otroke in družine) je za današnjo sejo mestnega sveta predlagal štiri sklepe za spremembo politike pri zunanjem oglaševanju, saj naj bi na območju mestne občine Ljubljana veljal »monopol« pri zunanjem oglaševanju. Mestno upravo je pozval, »naj zagotovi enakopravno obravnavo vseh subjektov zunanjega oglaševanja«, da bi bila ta urejena v skladu z zakoni o preprečevanju omejevanja konkurence, javnem naročanju, o cestah in v skladu z ustavnimi načeli. Predlagal je, da se z občinsko inšpekcijo preveri, ali enako obravnavajo oglasne objekte v inšpekcijskih postopkih na javnih in zasebnih površinah. Primc je mestni svet in upravo pozval, naj zagotovita objektivno konkurenco na področju zunanjega oglaševanja.
Komisija predlaga umik točke
V statutarni komisiji so podprli predlog za umik omenjenih sklepov z dnevnega reda seje, ker da je Primčev predlog v »nasprotju z načelom jasnosti in določnosti predpisov«. Predlagani sklepi po oceni komisije niso bili napisani dovolj jasno in v skladu s predpisi, pri tem pa so v komisiji dodali, da »v predlaganem aktu naslovniku ni jasno, o čem naj sploh glasuje«.
Tudi drugi opozicijski svetniki menijo, da so zunanji oglasi v Ljubljani težava. »Zavzemam se za umik čim večjega števila oglasnih površin tako v mestu kot ob glavnih vpadnicah in avtocestah,« je komentiral Jasmin Feratović iz Piratske stranke, »dokler pa se ne sprejme ustrezna ureditev, ki bi zunanje oglaševanje temeljito omejila, nasprotujem privilegirani obravnavi posameznih ponudnikov zunanjega oglaševanja.« Denis Striković iz Vesne – zelene stranke se ne strinja s sklepi, ki jih je predlagal Primc, a se prav tako ne strinja z mestno politiko. »Ljubljana ni siromašno mesto in lahko si privoščimo mesto brez oglaševalskega onesnaženja. Treba je prepovedati zunanje oglaševanje velikih dimenzij, zlasti tisto v kombinaciji s svetlobnim onesnaženjem.«
»Mesto se odreka delu avtonomije«
Svetniki opozicije so navedli tudi sodelovanje občine z družbo Europlakat, ki v okviru javno-zasebnega partnerstva v zameno za storitev Bicikelj in vzdrževanje avtobusnih nadstrešnic razpolaga z občinskimi oglasnimi mesti. »Europlakat je res v velikanski prednosti pred drugimi podjetji po številu plakatnih mest po Ljubljani in tudi širše v Sloveniji. Zasebniki skoraj nimajo več možnosti oddajati zemljišč za plakatna mesta,« je dejala Mojca Sojar iz NSi. Domen Savič iz inštituta Državljan D meni, da je »v Ljubljani problem privatiziranega občinskega oglaševanja viden že več kot deset let. Neizvajanje javnih razpisov na področju oddajanja oglaševalskih lokacij je sicer v skladu s trenutno lokalno zakonodajo, a jih v MOL niso izvedli že vsaj od leta 2013,« je povedal Savič in v pojasnilo dodal, da se občina s takšnimi partnerstvi odreka delu avtonomije pri razpolaganju z oglasnim prostorom in s tem zunanjo podobo občine.