V okviru prenove Potniškega centra Ljubljana je predvidena tudi rekonstrukcija okoliških cest. Ena izmed njih je Šmartinska cesta; iz objavljenih dokumentov je razvidno večje krožišče, ki bo povezalo omenjeno cesto s Savsko cesto in Luize Pesjakove ulico ter Središko ulico. Krožišče naj bi nadomestilo kar tri obstoječa križišča. Kot se zdi iz načrtov v predstavitvi prometne ureditve, ki sta jo pripravila družba Elea in ljubljanski urbanistični zavod, pa bo načrtovano krožišče na območju, kjer stojita dva objekta: Okrepčevalnica - slaščičarstvo Eštref Ajvazi oziroma, kot vabi napis pred lokalom, Burek Savska ter Petrolov bencinski servis Ljubljana, Šmartinska 45. Občani Savskega naselja so se na načrte občine odzvali s peticijo z naslovom »Ohranimo pumpo in burek v Savskem naselju«. Pri tem opozarjajo, da se število storitev v naselju vztrajno krči. Zaprli so se kioski, pekarna in kemična čistilnica, ostali so tudi brez banke in pošte, ob ogledu dokumentacije, ki jo je lani predstavila občina, pa so se ustrašili, da bodo ostali še brez priljubljene okrepčevalnice.
»Zaradi tega postaja Savsko naselje spalno naselje brez življenja,« so zapisali v peticiji in dodali, da sta bencinski servis in okrepčevalnica ikoni naselja in dela lokalne identitete naselja, ki ju je vredno ohraniti. »Absolutno smo proti idejnim rešitvam, ki v ospredje postavljajo izboljšave za avtomobilski promet, saj te pomenijo povečanje količine prometa in večje onesnaženje zraka,« so še zapisali v peticiji in Mestno občino Ljubljana pozvali, da spremeni idejni načrt na način, da se oba objekta ohrani. Pod peticijo se je v manj kot desetih dneh podpisalo več kot 300 ljudi.
Janković: Burek bo ostal, črpalka bo šla
Ljubljanski župan Zoran Janković je pojasnil, da natančna prometna ureditev tega dela Šmartinske ceste še ni dorečena, a da za zdaj ukinitev objekta okrepčevalnice ni predvidena. Pri tem je dodal, da se odločajo, ali bo na tej lokaciji križišče ali novo krožišče. »Ureja se nova prometna rešitev in ugotavljamo, ali je mogoče ob bencinskem servisu postaviti krožišče ali samo križišče,« je komentiral župan. »V Petrolu smo seznanjeni s prometno zasnovo, ki vključuje rekonstrukcijo Šmartinske ceste in morebitno gradnjo krožišča. Do tega trenutka pa končne odločitve o prihodnosti prodajnega mesta Šmartinska 45 še niso sprejete,« so sporočili iz Petrola in dodali, da z ljubljansko občino v partnerskem duhu rešujejo odprta vprašanja.
Župan pa je dodal, da je rekonstrukcija celotne Šmartinske ceste potrebna tudi zaradi 2000 zasebnih stanovanj, ki so predvidena na območju Kolinske. Najzahtevnejši korak prometne ureditve te ceste bo sicer širitev podvoza pri Orto baru, ki naj bi se začela prihodnje leto.
»Županovih obljub in zagotovil smo se v njegovih devetnajstih letih županovanja docela naposlušali. Dokler ne bo na papirju, da krožišča ne bo in da ostaja tudi pumpa, bomo prebivalci Savskega naselja aktivno pritiskali na občino, saj vemo, da imamo prav,« pa je županovo pojasnilo komentiral Janez Stariha, eden izmed pobudnikov peticije.
Na tej lokaciji že od leta 1965
Lična okrepčevalnica na naslovu Savska cesta 1 stoji že od leta 1965, v njej pa trenutno dela že tretja generacija družine Ajvazi. »Tukaj smo že 60 let. Začel je moje oče, zdaj delava jaz in brat, tukaj pa je tudi moj sin,« je povedal Besim Ajvazi, ki je dodal, da v okrepčevalnici dela pet članov razširjene družine. Novica, da se bodo morda morali seliti, jih je presenetila, zanjo so izvedeli iz peticije. »Nas sosedi niso nič vprašali glede peticije. Ne vem, ali bi bili za, če bi nas vprašali, ker ne vem, ali takšne stvari kaj pomagajo,« je povedal Ajvazi, ki pa je vendarle dodal, da jih je tako pozitiven odziv sosedov pozitivno presenetil, v dnevih od objave peticije pa naštejejo tudi več strank.
Patina tega dela mesta
»Umetnostni zgodovinar Izidor Cankar je, ko je govoril o arhitekturi, pravil, da obstajajo objekti, ki nimajo umetniške vrednosti, imajo pa patino in so zato del naših priljubljenih krajev. Takšna sta burek in pumpa v Savskem naselju,« nam je vrednost omenjenih objektov pojasnila Petja Grafenauer, ki je ena izmed prvopodpisanih pod peticijo, in pri tem pristavila: »Sta del naselja, kraja, ki sta nam blizu ne le kot prostora prodaje, ampak tiste toplote, ki nas veže na naše okolje. Vsi, ki tu živimo, ju poznamo od mladih nog in ne želimo, da ju povozi široka cesta, ki si je želi župan in ki bo naselje naredila nedostopno, hrupno in neprijazno. Borimo se za koščke spomina, za toploto v srcih.«