Sredi leta 2023 je Mestna občina Ljubljana (MOL) želela vzpostaviti nov režim parkiranja električnih skirojev. V ta namen so po vsem mestu označili 107 območij, kjer je dovoljeno parkiranje skirojev. Ljubljanski mestni svet je aprila tistega leta sprejel odlok, s katerim so bile predvidene sankcije za parkiranje skirojev zunaj predpisanih površin. Takrat je ljubljanski župan Zoran Janković celo napovedal, da bo mestno redarstvo nepravilno parkirane skiroje zaplenilo. Mestno redarstvo sicer ni izdalo nobenega ukrepa.

Kot smo že poročali, občina za postavitev novega tipa prometne signalizacije takrat ni imela ustrezne zakonske podlage, saj oznake za parkiranje električnih skirojev v takratnem pravilniku o prometni signalizaciji niso bile predvidene. Je pa bil v začetku prejšnjega leta sprejet novi pravilnik o prometni signalizaciji, v katerem so opredeljeni tudi novi prometni znaki, ki zadevajo električne skiroje. »Trenutno sicer potekajo priprave na predlog sprememb in dopolnitev odloka o urejanju prometa v MOL, kjer bomo predvidoma opredelili tudi določila, vezana na ravnanje in pristojnosti glede nepravilno odloženih skirojev,« so sporočili z ljubljanske občine.

Občina je z ukrepom teoretično merila na vse uporabnike električnih skirojev v mestu, ki so od leta 2018 vse pogostejši udeleženci v prometu. Težave s parkiranjem so povzročali predvsem električni skiroji, ki so namenjeni izposoji prek estonske platforme Bolt. Njihovi skiroji v svetlozeleni barvi so bili parkirani na vseh mogočih površinah. Na Boltu so nam lani zagotovili, da spoštujejo občinski odlok in da so preko aplikacije omogočili parkiranje samo na prej omenjenih površinah. Boltu se je novembra lani pridružila še ena platforma za izposojo električnih skirojev, in sicer ukrajinska platforma Kvik.

Nepravilno parkiranje zaradi napak

V zadnjih mesecih pa smo po mestu ponovno lahko videli več skirojev omenjenih platform, ki so bili nepravilno parkirani. Dva rdeča skiroja platforme Kvik sta bila decembra več dni parkirana pred ljubljansko Galerijo Kresija. V duhu županovega opozorila, da bodo redarji skiroje zaplenili, so občinski uslužbenci na skiroje prilepili uvidevno obvestilo: »Ne puščajte pred oknom galerije, blokirate klančino. Naslednjič jih trajno odstranimo.«

Na občini so pojasnili, da v tem primeru ni šlo toliko za to, da so bili skiroji nepravilno parkirani, temveč predvsem za to, da so več dni blokirali dostop do klančine, preko katere gibalno ovirane osebe dostopajo do galerije. »V primeru, ki ga opisujete, so zaposleni Galerije Kresija z obvestilom opozorili lastnika dveh skirojev, ki sta več dni blokirala dostop do invalidske klančine. Mestni redarji v primeru zaznave tovrstnih kršitve zadeve največkrat rešujejo individualno in v sodelovanju s ponudniki storitev.«

Platforma Bolt: »Občane spodbujamo, naj v primeru nepravilne postavitve skiroja le-tega dvignejo ali nas o tem obvestijo. To lahko preprosto storijo prek naše aplikacije.«

 

S prošnjo za pojasnilo smo se obrnili tudi na platformo Kvik, njihovo pojasnilo še čakamo. Lahko pa med pogoji uporabe preberemo, da spletna aplikacija uporabniku dovoli parkiranje samo na točno določenih lokacijah. »Uporabnik preprosto ne more končati vožnje na omejenih območjih. Poleg tega zemljevid v naši aplikaciji vključuje vse posebne parkirne cone, kar uporabnikom pomaga pri načrtovanju njihovih poti,« pa so sporočili iz družbe Bolt. Hkrati so opozorili, da so možne tudi izjeme, ko zmanjka baterije ali nastopijo druge tehnične težave. V takšnem primeru skuterje poberejo Boltovi zaposleni. »Zato občane spodbujamo, naj ne ostanejo ravnodušni in naj v primeru nepravilne postavitve skiroja le-tega dvignejo ali nas o tem obvestijo. To lahko preprosto storijo prek naše aplikacije,« so nam še sporočili. 

Posodobljene prometne oznake do 2026

Lanskega marca sprejet pravilnik o prometni signalizaciji po zagotovilu ministrstva za infrastrukturo ne prinaša bistvenih sprememb. Ukinjajo se nekateri znaki, kot je modri znak za najmanjšo dovoljeno hitrost. Večji del sprememb je namenjen modifikaciji sedanjih znakov, da bodo ti bolj vidni predvsem kolesarjem in pešcem, ki so najšibkejši udeleženci v prometu. Prehodi za kolesarje bodo morali biti označeni z rdečo, v tej barvi bodo tudi vsi znaki za kolesarje. Tudi talna označba za cono 30 bo bolj izpostavljena. Uvedli bodo nove folije na prometnih znakih, ki bodo izboljšale vidnost. Rok za izvedbo teh sprememb je sredina naslednjega leta.

Priporočamo