Načrtovana posodobitev in dograditev drugega tira železnice med Ljubljano in Kranjem ter še naprej do Naklega je tarča ostrih kritik občanov naselij Medno, Stanežiče in Dvor. Prebivalci naselij na robu Ljubljane so se združili v civilno iniciativo Okolju prijazen tir (OPT), s katero sistematično nasprotujejo predlogu osnutka državnega prostorskega načrta (DPN), ki je trenutno v javni obravnavi. Na območju Mednega je namreč predviden največji poseg glede na obstoječi potek trase. Zdaj gre železnica vzporedno s Savo in Celovško cesto. Po predlagani spremembi bo železnica na tem mestu spremenila traso in šla prek Celovške ceste po novem predoru skozi Medanski hrib. Medno, v katerem živi okoli 700 prebivalcev, ima zdaj na vzhodni strani cesto, železnico in Savo, na zahodni strani pa prostrano zelenje in kmetijska zemljišča. Po predlaganem načrtu bo njihovo naselje ukleščeno med cesto in dvotirno železnico. Predvidena je sicer nova postaja Stanežiče, ukinjena pa bo postaja Medno, kar pomeni, da bodo prebivalci naselja po prenovi dejansko imeli slabši dostop do železnice kot zdaj.

Primož Šterbenc, pisatelj in strokovnjak za mednarodno-politična vprašanja         //FOTO: Luka Cjuha

Primož Šterbenc, iniciativa OPT: Ne želimo ustaviti razvoja, ampak želimo opozoriti na to, da je na voljo veliko kakovostnejša in tudi ekonomsko sprejemljivejša različica trase železniške proge.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo