Družba za avtoceste (Dars) je 18. februarja sprejela odločitev, da gradnjo tretjega pasu na odseku štajerske avtoceste med Domžalami in Zadobrovo odda partnerjema CGP in Pomgrad. Družbi sta ponudili, da vsa naročena dela v okviru tega projekta opravita za ceno nekaj manj kot 98,6 milijona evrov z davkom na dodano vrednost. Čeprav sta od takrat minila že več kot dva meseca, Dars z družbama še ni sklenil gradbene pogodbe, ker je konkurenčni konzorcij sprožil revizijo.

S spletne strani državne revizijske komisije je razvidno, da je zahtevek za revizijo vložila družba Mapri proasfalt. Slednja je skupaj z družbama partnericama Garnol in Markomark Nival Darsu ponudila, da naročena dela opravi za ceno nekaj manj kot 103,1 milijona evrov z davkom. Za ta posel sta se potegovali še Gorenjska gradbena družba in Kolektor Cestno podjetje Nova Gorica, ki sta ponujali ceno v višini 121,8 milijona evrov.

Na Darsu revizijskega zahtevka družbe Mapri proasfalt niso hoteli vsebinsko komentirati, ker še ni zaključen. Pojasnili so le, da se očitki družbe nanašajo na izpolnjevanje pogojev za kader in preverjanje nekaznovanosti ter na odpravo računske napake. Iz javno dostopne odločitve o oddaji javnega naročila CGP in Pomgradu je razvidno, da je Dars v njunem ponudbenem predračunu ugotovil računsko napako v višini 2700 evrov (brez davka), ki je bila popravljena.

Približno 15 kilometrov dolg odsek

Revizijski zahtevek je prestavil začetek izvede tretjega pasu na delu štajerske avtoceste. A dokler ne bo končan, je težko oceniti, koliko zamude bo Dars pridelal na ta račun. Na Darsu so povedali, da se bodo gradbena dela lahko začela po uspešno zaključenem postopku javnega naročanja in sklenitvi pogodbe. Omenili pa so, da bo izbrani izvajalec postavljanje zapore in prva dela na terenu lahko začel predvidoma v nekaj tednih po sklenitvi gradbene pogodbe. »Po najboljšem scenariju bi se dela lahko začela v prihajajočih mesecih,« so ocenili.

Izbrani izvajalec bo tretji pas na vsakem od smernih vozišč uredil na trenutnem odstavnem pasu. Namesto slednjega bo moral zgraditi odstavne niše na približno vsakih 750 metrov.

Dars bo gradbena dela na slabih 15 kilometrov dolgem avtocestnem odseku izvajal kot vzdrževalna dela v javno korist. Za načrtovane posege mu ni bilo treba pridobiti gradbenega dovoljenja, je pa potreboval okoljevarstveno soglasje ministrstva za okolje, podnebje in energijo. Tega je ministrstvo izdalo junija 2024. Izbrani izvajalec bo tretji pas na vsakem od smernih vozišč uredil na trenutnem odstavnem pasu. Namesto slednjega bo moral zgraditi odstavne niše na približno vsakih 750 metrov. Poleg tega bo moral izvajalec celovito prenoviti odsek cestišča med Domžalami in Zadobrovo ter okrepiti ustroj ceste. Projekt vključuje še preureditev avtocestnih priključkov Šentjakob in Sneberje, odpravo zelenega ločilnega pasu med smernima voziščema, zamenjavo varnostnih ograj, postavitev nove spremenljive prometne signalizacije, novo kažipotno signalizacijo, ureditev odvodnjavanja in gradnjo nove protihrupne ograje oziroma nasipov v skupni dolžini 9941 metrov.

Priporočamo