Kar 2,7 milijona evrov je vreden posel za gradnjo parkirnih prostorov za kolesa na 27 železniških postajah in postajališčih, ki so ga na Slovenskih železnicah v teh dneh zaupali podjetju AGC Nemec iz Laškega. V Ljubljani bodo to postajališča Zalog, Vižmarje in Rakovnik, v njeni bližini pa Domžale, Mengeš, Grosuplje, Borovnica, Litija, Kranj, Škofja Loka, Logatec in Postojna.
Na 17 postajah in postajališčih bo parkiranje urejeno tudi v kolesarnicah, pri čemer bodo na treh lokacijah uredili še videonadzor: v Celju in Postojni ter naknadno tudi v Ljubljani. »Na vseh 27 postajah in postajališčih bodo urejene tudi površine, ki bodo v prihodnosti namenjene sistemu izposoje javnih koles in polnjenju električnih koles. Sistem izposoje bo kompatibilen s sistemi izposoj, ki bodo vzpostavljeni po mestih. Izposoji bo namenjenih 320 parkirnih prostorov, električnim polnilnicam pa 182 parkirnih prostorov,« so v razpisu pojasnili v Slovenskih železnicah.
Število parkirnih mest se bo potrojilo
Ker je danes na železniških postajah in postajališčih 1131 parkirnih prostorov za kolesa (le 271 jih ima nadstrešnico), s to naložbo pa jih bodo uredili še 2192, se bodo parkirne zmogljivosti za kolesa praktično potrojile. Glede na razpis bo izvajalec postavil 845 visokih stojal za kolesa, od tega jih bo 605 pod nadstreškom, 240 pa jih bo postavljenih brez nadstreška. K temu je treba prišteti že omenjene parkirne prostore za kolesa na izposojo in parkirne prostore z električnimi polnilnicami.
Sodeč po razpisu bodo na Slovenskih železnicah glede na frekvenco potnikov na posameznih lokacijah uredili od 50 do 100 parkirnih prostorov za kolesa. Največji posegi so predvideni na najbolj priljubljenih postajah v Škofji Loki, Kranju, Celju, Litiji in Zagorju. Na večini lokacij bo večji del stojal podobno kot na ljubljanski železniški postaji, ki je bila pilotni projekt za ureditev parkirnih površin za kolesa, pokrit z nadstrešnico. Poleg stojal bodo na postajališčih namestili osnovno opremo za popravilo in servis kolesa, koše za odpadke in kakšno klop. Na Slovenskih železnicah so že pred časom povedali, da poleg tega razpisa potekajo tudi pogovori z več občinami o ureditvi dodatnih kolesarnic na postajališčih, vendar konkretnih dogovorov še nimajo.
Na Slovenskih železnicah pričakujejo, da bo parkirne prostore za kolesa na 27 železniških postajah in postajališčih (poleg že omenjenih v Ljubljani in okolici so predvideni tudi Zagorje, Krško, Brežice, Lesce, Celje, Šentjur, Slovenska Bistrica, Velenje, Žalec, Ptuj, Sežana, Ivančna Gorica, Novo mesto Bršljin in Kandija, Črnomelj) izvajalec uredil v štirih mesecih od uvedbe v delo, po pričakovanjih torej enkrat do konca oktobra.
Nižja cena prevoza kolesa
Na Slovenskih železnicah so s spremembo potniških tarif v letošnjem letu za več kot polovico zmanjšali doplačilo za prevoz kolesa na vlaku, ki po novem namesto 3,4 stane 1,5 evra, če gre za klasično kolo. Za električna kolesa pa velja nova postavka v višini 3 evrov, ki jo utemeljujejo s tem, da se teh koles glede na večjo težo ne da tako enostavno pospraviti. Pogoji za prevoz koles naj bi se izboljšali tudi s prihodom novih vlakov stadler flirt, prvi je v Slovenijo pripeljal februarja, ki bodo imeli več namenskega prostora za kolesa. Po napovedih pred epidemijo bi morali prvo tridelno dizelsko garnituro začeti v promet uvajati že sredi aprila, vendar se bo ta rok precej odmaknil, saj bi med testiranjem vlaka morala biti prisotna tudi ekipa proizvajalca.