Če bodo vremenske razmere dopuščale normalno delo, ljubljanski župan Zoran Janković pričakuje, da bo Ižanska cesta predvidoma konec novembra oziroma v decembru ponovno v celoti prevozna. Dejal je, da so gradbeni delavci družbe V3 minuli ponedeljek zabetonirali most čez Ižico na Ižanski cesti. Dela pa po njegovih besedah dobro potekajo tudi pri prenovi nadvoza Ižanske ceste čez južno obvoznico, ki jo sofinancirata občina in Družba za avtoceste (Dars). Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so dejali, da naj bi bil most zgrajen in nadvoz prenovljen predvidoma do konca decembra.

Občina je pogodbo z družbo V3 za gradnjo nadomestnega mosta sklenila konec lanskega novembra in je vredna 3,12 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Nadvoz prenavlja družba Kolektor CPG. Pogodbo v višini 3,79 milijona evrov sta občina in Dars s Kolektorjem CPG sklenila konec letošnjega maja. Stroške prenove si bosta investitorja razdelila tako, da bo vsak plačal nekaj manj kot 1,73 milijona evrov brez davka.

Predvidoma do konca decembra naj bi bila zgrajena tudi fekalna kanalizacija na delu Ižanske ceste od Botaničnega vrta do križišča s cesto v Črno vas, ki jo izdatno financira evropski kohezijski sklad. Gradbena dela je občina začela januarja lani. Poleg kanalizacije pa na ižanki sočasno gradijo oziroma prenavljajo drugo komunalno in prometno infrastrukturo.

Pogodbena vrednost gradnje kanalizacije na območju Ižanske ceste in njenih stranskih odsekov je 4,89 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Koliko bo stala prenova ali gradnja preostale infrastrukture sočasno z gradnjo fekalne kanalizacije, na občini niso navedli. Zapisali so, da »pogodbene vrednosti gradnje Ižanske ceste in komunalne infrastrukture ostajajo v že navedenih okvirih« in da torej niso sklenili aneksov, ki bi podražili projekt. Za fekalno kanalizacijo na območju Ižanske ceste je evropski kohezijski sklad po podatkih občine prispeval 3,13 milijona evrov, občina pa je pridobila še nekaj manj kot 9,01 milijona evropskih sredstev za ureditev površin za pešce in kolesarje.

Večmilijonska podražitev pri obnovi črnovaške ceste

Čeprav bi družba CGP v partnerstvu s Prenovo - Gradbenikom morala cesto skozi Črno vas prenoviti do lani poleti, izvajalca še nista opravila vseh del. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da so v začetku septembra z izvajalcema sklenili aneks k pogodbi, s katerim so rok za dokončanje vseh pogodbenih del podaljšali do konca tega meseca. Izvajalca morata zemljišča in objekte vzdolž ceste, ki so bili med gradnjo kakor koli prizadeti, vzpostaviti v prvotno stanje, pripraviti končni obračun in predati vso pogodbeno dokumentacijo, so našteli na oddelku. S portala za javna naročila je razvidno, da morata izvajalca sanirati morebitne poškodbe na objektih, ki so posledica izvajanja gradbenih del vzdolž ceste.

7,8 mio. € je bila dražja gradnja komunalne in prometne infrastrukture ob cesti skozi Črno vas.

Občina je v sodelovanju z javnima podjetjema Voka Snaga in Energetika Ljubljana na območju Črne vasi prenovila vodovod, kanalizacijo, plinovod, električno in telekomunikacijsko napeljavo, javno razsvetljavo, zasadila 223 dreves in na novo uredila prometno infrastrukturo. Skupna vrednost pogodb, ki so jih junija 2021 z družbama CGP in Prenova - Gradbenik sklenili občina ter javni podjetji, je bila 29,7 milijona evrov. Leta 2023 pa so tako občina kot javni podjetji z izvajalcema sklenili anekse k pogodbam. Ti so prvotno vrednost povišali za nekaj manj kot 7,8 milijona evrov. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, da so bili aneksi potrebni zaradi dodatnih in nepredvidenih del med gradnjo, ki so posledica gradnje takšnih površin za pešce in kolesarje, ki bodo zagotavljale večjo varnost teh udeležencev v prometu. Pojasnili so, da so prvotno te površine načrtovali na istem nivoju kot cesto, nato pa so jih zgradili tako, da so višinsko ločene od cestišča. Za investicijo v pločnik in kolesarske površine je občina pridobila 5,2 milijona evropskih sredstev, so dejali na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Kaj pa južno od križišča Ižanske in črnovaške ceste?

Od križišča s črnovaško cesto do meje z občino Ig je še približno dva kilometra Ižanske ceste, ob kateri je še precej stanovanjskih hiš, ki sodeč po podatkih občinskega javnega informacijskega sistema prostorskih podatkov še nimajo kanalizacijskega omrežja za komunalno odpadno vodo. Na občinskem oddelku so zagotovili, da se dokumentacija za komunalno opremljanje tega območja že pripravlja in da bo nato sledila pridobitev zemljišč. A priznali so, da trenutno dajejo prednost opremljanju območij, ki so vključena v veliki okoljski projekt odvajanja in čiščenja odpadnih voda, ki ga izdatno sofinancira evropski kohezijski sklad.

Območja južno od navedenega križišča občina ni mogla vključiti v projekt opremljanja z evropskimi sredstvi, ker ni izpolnjevalo ključnega pogoja, da gre za poselitveno območje z več kot 2000 populacijskimi enotami. Ljubljanska občina na svoji spletni strani populacijsko enoto definira kot mersko enoto za obremenitev, ki jo en človek povzroči v enem dnevu. Niti črnovaška cesta ni izpolnjevala tega pogoja, zato je občina prav tako ni mogla vključiti v veliki okoljski projekt, a je na drugem razpisu lahko pridobila vsaj evropska sredstva za ureditev površin za pešce in kolesarje.

Priporočamo